2018-12-07, 17:48
Medlem
fjolla666s avatar
Har precis börjat med elvanse. Brukar ta ett par stora stark nästan varje kväll. Kan jag fortsätta med det eller är det dåligt?
Fråga 2. Festar loss 3-4 gånger om året, blir mycket alkohol och ca ett gram Cola. Hur funkar det med medicinen?
Citera
2018-12-07, 18:59
Medlem
Hej ska till Thailand och är nojjig över min medicin ifall den är laglig eller ej. Äter Elvanse dagligen för min ADHD. Har kontaktat olika myndigheter för att se ifall den är laglig eller ej. Står så olika på nätet ifall det är lagligt eller ej

Här är från

Dexamfetamine is classified as a narcotic drug of category 1 according to the Narcotics Act B.E. 2522 (1979) of Thailand, amended by the Narcotics Act B.E. 2545 (2002). The importation into Thailand of narcotic drugs in category 1 (such as amphetamine,dexamphetamine) is prohibited. This prohibition includes those cases in which patients wish to carry those medications for personal medical treatment during visits to Thailand.

Therefore, the FDA is not authorized to issue a permit for travellers to Thailand to carry narcotic drugs in category 1 (such as amphetamine, dexamphetamine) for personal use.

Furthermore, It is not available in Thailand. In this case, please consult your physician as to whether the patient can use an alternative medication such as methylphenidate for treatment of ADHD or narcolepsy.

Methylphenidate is classified as a psychotropic substance in category 2 according to the Psychotropic Substances Act B.E. 2559 (2016). A patient under treatment is allowed to bring Methylphenidate into Thailand for personal use in a quantity NOT EXCEEDING 30 DAYS OF PRESCRIBED USAGE when accompanied by a valid prescription and/or medical document from the prescribing physician.

However, lisdexamfetamine is another alternative. Lisdexamfetamine is classified as medical preparations according to the Drug Act B.E. 2510 (1967). A patient under treatment can carry those medications into Thailand for personal use in a quantity NOT EXCEEDING 30 DAYS OF PRESCRIBED USAGE.

For methylphenidate and lisdexamfetamine, when you already have the required document and prescription from the prescribing physician to accompany the medication in question, if you have nothing else to declare you are allowed to pass through the Green Channel at airport customs without declaring the medication because it is then considered as personal belongings.

--
Best regards,

Jantra Wichittho (Ms.)
Pharmacist, Practitioner Level
Narcotics Control Division
Food and Drug Administration
Ministry of Public Health
Tiwanond Road, Nonthaburi 11000,Thailand
Tel.+662 590 7346
Fax +662 590 7707

Samt

http://www.bilddump.se/bilder/201812....234.37.35.png

Från

Drug Information Technology Group, System Development Division,
Bureau of Drug Control
Food and Drug Administration, Ministry of Public Health,
Nonthaburi 11000,THAILAND
Tel:+662 590 7191 : Fax:+662 590 7167

Allt verkar grönt. Är det jag som nojjar i onödan?
Senast redigerad av Gotcuk 2018-12-07 kl. 19:03.
Citera
2018-12-07, 20:12
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotcuk
Hej ska till Thailand och är nojjig över min medicin ifall den är laglig eller ej. Äter Elvanse dagligen för min ADHD. Har kontaktat olika myndigheter för att se ifall den är laglig eller ej. Står så olika på nätet ifall det är lagligt eller ej

Här är från

Dexamfetamine is classified as a narcotic drug of category 1 according to the Narcotics Act B.E. 2522 (1979) of Thailand, amended by the Narcotics Act B.E. 2545 (2002). The importation into Thailand of narcotic drugs in category 1 (such as amphetamine,dexamphetamine) is prohibited. This prohibition includes those cases in which patients wish to carry those medications for personal medical treatment during visits to Thailand.

Therefore, the FDA is not authorized to issue a permit for travellers to Thailand to carry narcotic drugs in category 1 (such as amphetamine, dexamphetamine) for personal use.

Furthermore, It is not available in Thailand. In this case, please consult your physician as to whether the patient can use an alternative medication such as methylphenidate for treatment of ADHD or narcolepsy.

Methylphenidate is classified as a psychotropic substance in category 2 according to the Psychotropic Substances Act B.E. 2559 (2016). A patient under treatment is allowed to bring Methylphenidate into Thailand for personal use in a quantity NOT EXCEEDING 30 DAYS OF PRESCRIBED USAGE when accompanied by a valid prescription and/or medical document from the prescribing physician.

However, lisdexamfetamine is another alternative. Lisdexamfetamine is classified as medical preparations according to the Drug Act B.E. 2510 (1967). A patient under treatment can carry those medications into Thailand for personal use in a quantity NOT EXCEEDING 30 DAYS OF PRESCRIBED USAGE.

For methylphenidate and lisdexamfetamine, when you already have the required document and prescription from the prescribing physician to accompany the medication in question, if you have nothing else to declare you are allowed to pass through the Green Channel at airport customs without declaring the medication because it is then considered as personal belongings.

--
Best regards,

Jantra Wichittho (Ms.)
Pharmacist, Practitioner Level
Narcotics Control Division
Food and Drug Administration
Ministry of Public Health
Tiwanond Road, Nonthaburi 11000,Thailand
Tel.+662 590 7346
Fax +662 590 7707

Samt

http://www.bilddump.se/bilder/201812....234.37.35.png

Från

Drug Information Technology Group, System Development Division,
Bureau of Drug Control
Food and Drug Administration, Ministry of Public Health,
Nonthaburi 11000,THAILAND
Tel:+662 590 7191 : Fax:+662 590 7167

Allt verkar grönt. Är det jag som nojjar i onödan?
Just Elvanse är lungt att ta med för 30-dagar och lapp från doktorn.
Inga problem för mig.

Hittade även denna
http://permitfortraveler.fda.moph.go...ion%202015.pdf
Citera
2018-12-07, 20:26
Medlem
Hej. Har du själv åkt till Thailand med elvanse utan problem ?
Citera
2018-12-07, 22:46
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotcuk
Hej. Har du själv åkt till Thailand med elvanse utan problem ?
Jag har åkt till många ställen med Elvanse i handbagaget utan problem men inte just Thailand. Dem första gångerna tog jag med lapp från doktorn men dem kolla aldrig den så resterande tid har jag bara rest med mina kapslar utan nån lapp från läkaren
Citera
2018-12-08, 11:08
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Har precis börjat med elvanse. Brukar ta ett par stora stark nästan varje kväll. Kan jag fortsätta med det eller är det dåligt?
Fråga 2. Festar loss 3-4 gånger om året, blir mycket alkohol och ca ett gram Cola. Hur funkar det med medicinen?
Bump
Citera
2018-12-08, 19:05
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Bump

Går nog bra att dricka lite, men inte mer än typ 4 öl. En polare fick någon slags blackout efter mycket alkohol och Elvanse. Tabletter och piller är ett big no no, men man vill ju alltid boosta.
Citera
2018-12-09, 16:31
Medlem
För och få det bästa effekten av elvansen, hur ska jag göra? Äta en tesked bakpulver/bikarbonat innan intag, sen ta 10-15st(30isar) direkt. Sen om 3h ta samma dos igen? Sen undertiden dricker kaffe/energydryck. Går det göra mer som boostar? Är det här ett effektivt sätt att köra på? Kan ej ta droger eller dricka alkohol.
Citera
2018-12-09, 16:44
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinebaka
För och få det bästa effekten av elvansen, hur ska jag göra? Äta en tesked bakpulver/bikarbonat innan intag, sen ta 10-15st(30isar) direkt. Sen om 3h ta samma dos igen? Sen undertiden dricker kaffe/energydryck. Går det göra mer som boostar? Är det här ett effektivt sätt att köra på? Kan ej ta droger eller dricka alkohol.

10-15 stycken 30mg?
Citera
2018-12-09, 18:01
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:

Bikarbonat/Basiska saker hjälper 0 med Elvanse p.ga av dess unika sammansättning som det gör med vanlig amfetamin.

Lisdexamfetamin kan inte hanteras av kroppen i de enorma doser som du tar samtidigt utan du måste vänta 15-45 minuter efter 100mg~, annars når du ett tak och slösar det. Att ditt hjärta inte kraschar totalt på den mängden SAMT koffein är helt sjukt, ta det lugnt förfan haha.
Citera
2018-12-10, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
10-15 stycken 30mg?

Aa börjar alltid med mellan 10-15st, lite drygt för magen bara.

Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Bikarbonat/Basiska saker hjälper 0 med Elvanse p.ga av dess unika sammansättning som det gör med vanlig amfetamin.

Lisdexamfetamin kan inte hanteras av kroppen i de enorma doser som du tar samtidigt utan du måste vänta 15-45 minuter efter 100mg~, annars når du ett tak och slösar det. Att ditt hjärta inte kraschar totalt på den mängden SAMT koffein är helt sjukt, ta det lugnt förfan haha.

Jaha, för läste att bikarbonat skulle snabba på processen och så. Så testat innan intag och efter intag, märkte skillnad båda gångerna tillskillnad från utan bikarbonat. Kanske var placebo?

Jaha är det så? För testade innan smådosera varje timme men hände knappt nånting tills jag höjde från 120~mg till 200, och de var dagens sista intag :/. Då kom de där ruset jag får nu av 10~ samt koffein, men den smyger på sakta men säkert. Aa ska ta det lite lugnt nu har ingen tillgång till elvanse på 2 veckor. Kör bara fre-lör såhär.
Citera
2018-12-10, 10:01
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Aa börjar alltid med mellan 10-15st, lite drygt för magen bara.

Jaha, för läste att bikarbonat skulle snabba på processen och så. Så testat innan intag och efter intag, märkte skillnad båda gångerna tillskillnad från utan bikarbonat. Kanske var placebo?

Jaha är det så? För testade innan smådosera varje timme men hände knappt nånting tills jag höjde från 120~mg till 200, och de var dagens sista intag :/. Då kom de där ruset jag får nu av 10~ samt koffein, men den smyger på sakta men säkert. Aa ska ta det lite lugnt nu har ingen tillgång till elvanse på 2 veckor. Kör bara fre-lör såhär.

Bikarbonat/Novalucol fungerar på vanligt amfetamin, men ej på Elvanse, var nog placebo min vän.
Japp det finns ett tak, kan inte säga specifikt men vet att det ligger runt 80-120 per dos, sen måste du vänta annars blir det "mättat" och du får inte i dig den mängd du ätit

Fotnot: Dessutom snabbar bikarbonat ej på processen, tvärtom, den förlänger ruset genom att öka absorbationen av amfetaminet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in