Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 17:53
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Exakt. Det är därför kvinnsen inte ska ha högre befattningar tex inom rättsväsendet.

Fast deras stora empatiska förmåga kanske hade gjort så att inte MENA-länder bombas sönder för råvara och andra större agendor, då hade vi inte heller fått en massiv invandring hit. Som sagt, se helheten.
Citera
2018-12-07, 20:11
  #122
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Exakt. Det är därför kvinnsen inte ska ha högre befattningar tex inom rättsväsendet.

Nja man får inte dra sådana växlar då detta är en generalisering utav helvete. Finns många undantag som är vettiga och kan ta andra åsikter och analysera.
Citera
2018-12-07, 20:13
  #123
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Fast deras stora empatiska förmåga kanske hade gjort så att inte MENA-länder bombas sönder för råvara och andra större agendor, då hade vi inte heller fått en massiv invandring hit. Som sagt, se helheten.

Bra poäng! Män har också dåliga egenskaper, i alla fall många män. Om vi ser på överdriven prestige, falsk stolthet. kukmätarideal osv. Se bara på hur dessa egenskaper fördärvat Svenska Akademin och skapat 2 världskrig som sagt. Med det sagt så anser jag att män generellt kan ta avvikande åsikter bättre än kvinnor. Men vi har alla våra plus och minussidor
Citera
2018-12-07, 21:06
  #124
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykstreber
Det är inte särskilt tillförlitligt att dra slutsatser från din anekdotiska bevisföring. Sannolikt finns det en hel del bias, exempelvis att man minns fler av de ”avvikande” vilket leder till en felrepresentation. Ytterligare en är bekräftelsebias, där du uppmärksammar det som bekräftar din världsbild. Ett sista exempel är selektionsbias, där ditt urval inte nödvändigtvis är representativt även utan övrigt nämnda bias. Forskning indikerar att kvinnor har högre frekvens av agreeableness, d.v.s hur mycket det anpassar sig till och bryr sig om andras tyckande. Indikerar att dina premisser är off. Dock skiljer det sig mer inom grupperna man och kvinna än mellan, vilket gör att skillnaden mest syns i extremerna. Samtidigt skattar män lite högre på need for cognition, vilket är ett personlighetsdrag som ämnar mäta behov att utforska världen och lösa problem. Det stödjer delvis dina premisser.

Det jag försöker säga är att det är ett komplext problem och bara för att du stör dig på ett beteende så betyder det inte att populationen domineras av det. Frågan bygger alltså på felaktiga premisser. Svaret ”det är evolutionärt” är rätt intetsägande och helt för redutionisiskt som svar på frågan.

Ser att du har hittat Jordan Peterson
Citera
2018-12-07, 22:16
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag diskuterade nyligen med en vän som har väldigt annorlunda värderingar än mig själv. Han är kommunist, jag är nationalist men vi kan alltid enas om att vara oense och ändå vara vänner. Många tjejer som jag varit vän med har slutat ha kontakt med mig på grund av skiljande åsikter och jag har även blivit av med flickvänner på grund av att våra åsikter har skilt sig åt. Jag har även hört vänner haft samma problem med just tjejer/kvinnor och undrar vad det beror på?

Är det för att kvinnor tänker mer med patos än logos eller bara en uppfostringsfråga?

Nej kvinnor är extremt lojala till majoritetsgruppen. Det ligger i deras natur och har med överlevnad att göra. På stenåldern blev de ihjälslagna med en påk om de inte var lojala mot gruppen.

Den absoluta majoriteten av kvinnorna i tex Polen och Ungern vill ha 0 invandring och mångkultur. Det är helt tvärtom i Sverige.
Citera
2018-12-08, 12:14
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Fast deras stora empatiska förmåga kanske hade gjort så att inte MENA-länder bombas sönder för råvara och andra större agendor, då hade vi inte heller fått en massiv invandring hit. Som sagt, se helheten.


Du är ju bra dum i huvet, varför tror du vi har en så massiv invandring till Europa för, pga av kvinnorna? 😂 snälla ge mig ditt bästa svar på det.
Citera
2018-12-08, 15:15
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Fast det är först när vi erkänner att kvinnor och män är olika igen som vi kan börja få ordning på samhället igen.
Att det finns kvinnor som talar politik vet väl alla.
Katie Hopkins är en av mina favoriter
Men hon hör till undantaget.
Du gör samma fel som feminister genom att anse att kvinnor och män i stort sett lika.

Nej du missförstår mej. Dom flesta människor är inte intresserade av politik. Det må så vara att kvinnor i något lägre grad är intresserade. Men att sätta likhetstecken mellan män och politiskt intresse och kvinnor not lika med. Det är precis så feminister resonerar, män kör bil, kvinnor cyklar.

Det är klart att det finns könsskillnader, men att göra den typen av svepande könsbaserade gruppgenomsnittsanalyser är kontraproduktivt. Saker som utbildning, iq, socioekonomisksituation, yrke, umgänge mm mm. Spelar mkt större roll, för hur man hanterar t.ex andras åsikter än kön.

Bara för att fler killar gillar fotboll, gillar inga tjejer fotboll; inte ens majoriteten av killar gillar fotboll. Det är primärt inte könsbundet att gilla fotboll, även om det kan finnas underliggande anledningar till att killar har en större sannolikhet att gilla fotboll. Det heter betingad sannolikhet.
Citera
2018-12-08, 17:12
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Du är ju bra dum i huvet, varför tror du vi har en så massiv invandring till Europa för, pga av kvinnorna? 😂 snälla ge mig ditt bästa svar på det.

...va? Du får gärna läsa igenom mina kommentarer innan det här, jag svarade på en annan som hävdade att kvinnor inte hade i rättsväsendet att göra då kontrade jag med att om kvinnor hade fått mer plats i rättsväsendet världen över så kanske de inte hade bestämt sig för att bomba sönder MENA-länder och därmed hade vi heller inte fått någon massinvandring (Tog det som exempel för jag antar att personen jag skrev kommentaren till är motståndare mot invandringen). Gör om gör rätt.
Citera
2018-12-08, 20:59
  #129
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
...va? Du får gärna läsa igenom mina kommentarer innan det här, jag svarade på en annan som hävdade att kvinnor inte hade i rättsväsendet att göra då kontrade jag med att om kvinnor hade fått mer plats i rättsväsendet världen över så kanske de inte hade bestämt sig för att bomba sönder MENA-länder och därmed hade vi heller inte fått någon massinvandring (Tog det som exempel för jag antar att personen jag skrev kommentaren till är motståndare mot invandringen). Gör om gör rätt.

Jag förstod iaf vad du menade och håller delvis med i ditt resonemang. Förstod att du avsåg andra kvinnor än de som jag stör mig på i min TS
Citera
2018-12-10, 08:49
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag diskuterade nyligen med en vän som har väldigt annorlunda värderingar än mig själv. Han är kommunist, jag är nationalist men vi kan alltid enas om att vara oense och ändå vara vänner. Många tjejer som jag varit vän med har slutat ha kontakt med mig på grund av skiljande åsikter och jag har även blivit av med flickvänner på grund av att våra åsikter har skilt sig åt. Jag har även hört vänner haft samma problem med just tjejer/kvinnor och undrar vad det beror på?

Är det för att kvinnor tänker mer med patos än logos eller bara en uppfostringsfråga?
Varför har du ett så stort behov att berätta dina åsikter om ditten o datten i tid o otid? Kanske dom helt enkelt tröttnat på att umgås med en åsiktsbajsare
Citera
2018-12-10, 08:53
  #131
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosTilda
Varför har du ett så stort behov att berätta dina åsikter om ditten o datten i tid o otid? Kanske dom helt enkelt tröttnat på att umgås med en åsiktsbajsare

Haha nu talar jag inte bara om politik, långt ifrån men vad menar du man ska tala mer er kvinnor om? Laila Bagges troschock? Varför Blondinbellas pojkvän är häktad för bedrägeri? Senaste avsnittet av Hollywoodfruar?
Citera
2018-12-16, 12:11
  #132
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Nej du missförstår mej. Dom flesta människor är inte intresserade av politik. Det må så vara att kvinnor i något lägre grad är intresserade. Men att sätta likhetstecken mellan män och politiskt intresse och kvinnor not lika med. Det är precis så feminister resonerar, män kör bil, kvinnor cyklar.

Nej. Det är inte så feminisiter resonerar. De resonerar som du. Att kvinnor och män är grund och botten det samma. Men utbildning med mera särskiljer oss. Att könen är en social konstruktion.

Sant de flesta män och kvinnor är inte intresserade av politik.
Men fler män än kvinnor är intresserade av politik. Då män är biologisk anpassade att skydda efter stammen/gruppens intressen samt att styra.
Citat:
Det är klart att det finns könsskillnader, men att göra den typen av svepande könsbaserade gruppgenomsnittsanalyser är kontraproduktivt
.
Varför då? Det är ett faktum. Menar du att kvinnor och män är i stort sett lika?
Citat:
Saker som utbildning, iq, socioekonomisksituation, yrke, umgänge mm mm. Spelar mkt större roll, för hur man hanterar t.ex andras åsikter än kön.
Nej, En välutbildad kvinnlig läkare och en lågutbildad undersköterska styra lika mycket av känslor och lika lite av logik.
De både lyssnar i grund och botten bara till en sak och söker en sak. Makt=trygghet.

Citat:
Bara för att fler killar gillar fotboll, gillar inga tjejer fotboll; inte ens majoriteten av killar gillar fotboll. Det är primärt inte könsbundet att gilla fotboll, även om det kan finnas underliggande anledningar till att killar har en större sannolikhet att gilla fotboll. Det heter betingad sannolikhet.
Nu gör du någon form av intellektuell kullerbytta.
Att fler män än kvinnor gillar fotboll är självklart biologiskt. Precis som fler män än kvinnor är intresserade av sport och utövar sport.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback