• 11 191 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 725 inlägg
  • 2
  • 3
2018-12-06, 18:45
Medlem
spelberoendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spelberoende
Hej alla, har nu kopplat in och det kommer bara ljud ifrån vänster högatalare, jag tänker att eftersom vänster högtalare är channel A och höger channel B så borde det vara något knas med channel B,

Slutsteget som jag kopplade in till recievern via den "2x XLR till 2x RCA" kabeln, så är det från channel a och channel b, alltså 1 xlr var, men går ju in till pre out, och där finns det bara en röd och svart ingång, den röda är channel A, så den svarta pre out kontakten har ingen funktion?

finns ingen XLR kabel som går in till 1 rca kabel, alltså jag fattar ingenting, vill helst inte koppla in båda högtalarna in i channel A, hoppas ni fattar problemet,
mvh

Jag kopplade in båda högtalarna i Channel A, och det funkar såklart men har läst att det nu är 4 ohm då? inte bra för högtalarna?
fattar inte varför det inte funkar när jag kopplade som jag skrev i första inlägget... men kör såhär tills någon klokare svarar, jag tror som sagt det är nått med att recieverns pre outs svarta hona går till channel B, typ... och den svarta honan leverar ingen signal?
Citera
2018-12-07, 09:09
Medlem
Citat:
Jag kopplade in båda högtalarna i Channel A, och det funkar såklart men har läst att det nu är 4 ohm då? inte bra för högtalarna?
fattar inte varför det inte funkar när jag kopplade som jag skrev i första inlägget... men kör såhär tills någon klokare svarar, jag tror som sagt det är nått med att recieverns pre outs svarta hona går till channel B, typ... och den svarta honan leverar ingen signal?
Är den inställd på parallel?
Citera
2018-12-07, 10:44
Medlem
spelberoendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Är den inställd på parallel?

Nu är den det och det funkar
Tack
Citera
2018-12-07, 12:30
Medlem
Citat:
Nu är den det och det funkar
Tack
Den ska vara inställd på stereo.
Citera
2018-12-07, 19:30
Medlem
Citat:
Hej alla, har nu kopplat in och det kommer bara ljud ifrån vänster högatalare, jag tänker att eftersom vänster högtalare är channel A och höger channel B så borde det vara något knas med channel B,

Slutsteget som jag kopplade in till recievern via den "2x XLR till 2x RCA" kabeln, så är det från channel a och channel b, alltså 1 xlr var, men går ju in till pre out, och där finns det bara en röd och svart ingång, den röda är channel A, så den svarta pre out kontakten har ingen funktion?

finns ingen XLR kabel som går in till 1 rca kabel, alltså jag fattar ingenting, vill helst inte koppla in båda högtalarna in i channel A, hoppas ni fattar problemet,
mvh

dra högtalarsladden från från vänster sida till höger. Funkar de så är det inte fel på högtalaren utan tidigare. Du har kanske nån säkring som gått,en troligen bara nånting felkopplat eller en trasig utgång.
1-dra högtalarkabeln till andra sidan. Funkar det? Gå vidare i felsök ingen med kablarna, en i taget och till sist så är det bara elektroniken och inställningarna kvar.

Köpte du det nytt eller beg? Köpte du det beg så ring snubben som sålde prylarna och fråga hur han kopplade.
Citera
2018-12-07, 19:39
Medlem
Du byter plats på sladden till Channel A och B.
Citera
  • 2
  • 3