• 10 892 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 806 inlägg
2018-11-20, 23:58
Medlem
Den gamla serien där huvudpersonen Agust Vråk hela tiden får spö av sin argsinta fru Lotta har hållt på i 90 år. Men nu verkar det inte bli något julalbum.
Serien är ju inte pk, våld i hemmet är det främsta temat.
Nedan är en artikel som skrevs för en tid sedan:

https://ideellkulturkamp.com/2018/10...st-vrak-90-ar/
Citera
2018-11-21, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Den gamla serien där huvudpersonen Agust Vråk hela tiden får spö av sin argsinta fru Lotta har hållt på i 90 år. Men nu verkar det inte bli något julalbum.
Serien är ju inte pk, våld i hemmet är det främsta temat.
Nedan är en artikel som skrevs för en tid sedan:

https://ideellkulturkamp.com/2018/10...st-vrak-90-ar/

Blir den inte julalbum beror det nog snarare på låga köparsiffror tidigare år.
Jag vet inte om Bia fortfarande tecknar Agust och Lotta men om hon inte gör det, så innebär det att ingen av Elov Perssons serier tecknas längre.
Det verkar inte som att Jonnas Persson, Gunnar Perssons son, valt att göra fler Kronblomserier, senaste han gjorde var något år sedan. Kronblom finns dock som julalbum, men det finns så mycket material att använda sig av även om det blir repriser.
Citera
2018-11-21, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Blir den inte julalbum beror det nog snarare på låga köparsiffror tidigare år.
Jag vet inte om Bia fortfarande tecknar Agust och Lotta men om hon inte gör det, så innebär det att ingen av Elov Perssons serier tecknas längre.
Det verkar inte som att Jonnas Persson, Gunnar Perssons son, valt att göra fler Kronblomserier, senaste han gjorde var något år sedan. Kronblom finns dock som julalbum, men det finns så mycket material att använda sig av även om det blir repriser.

Det finns nog en hel del repriser av Agust också om man inte vill teckna mer. De äldre årgångarna är faktiskt råare.
Citera
2018-11-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Det finns nog en hel del repriser av Agust också om man inte vill teckna mer. De äldre årgångarna är faktiskt råare.

Självfallet. Men att den inte finns i tidningsstället nu till jul är troligen för att den sålt för dåligt föregående år.
Citera
2018-12-06, 19:48
Medlem
Om jag förstått saken rätt så tecknar Jonas Persson fortfarande Kronblom, men numera enbart för Allers.
Citera
2018-12-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buster89
Om jag förstått saken rätt så tecknar Jonas Persson fortfarande Kronblom, men numera enbart för Allers.

Så var det alla fall sagt för något år sedan, blev det så också? För i så fall så skulle julalbumet kunna innehålla serier av Jonas, även om det går att reprisera episoder från Gunnars gedigna produktion.
Citera