Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 22:14
  #85
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det beror på att deras mål är känslan av samstämmighet medan mäns mål är att uppnå konkreta resultat. Det är säkert möjligt att förklara evolutionärt.

Jag tror ofta att kvinnor vill diskutera saker för att de gillar att diskutera och skapa sig en uppfattning om saker och ting, och män vill diskutera saker för att lära sig något konkret. Det kanske är detsamma som du skriver. Om man som man då ger sig in i en diskussion med målet att komma fram till något, så kommer kvinnan uppfatta det som att du "bara vill ha rätt" (vilket du också vill ha, men inte av den anledningen hon tror - att få henne att känna att hon har fel). Kvinnor ser oftast saker ur ett större perspektiv och behöver diskutera saker lite mer och skapa sig en bild av läget, medan killar gärna vill hålla sig konkreta. Kan man hålla en balans mellan detta, och inte har ett behov av att den andra parten bekräftar att "ja nu har vi kommit fram till detta och såhär är det" utan kan komma fram till den insikten utan inspel från den andra parten, så kommer man ha mycket mer smärtfria diskussioner med det andra könet.
Citera
2018-12-06, 22:20
  #86
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du har fortfarande inte kommit med vetenskapliga bevis.

Av vad jag har sett så styrs män till mycket hög grad av vad andra män tycker.

Vetenskapliga bevis på det tack!
Citera
2018-12-06, 22:30
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Som de flesta här i tråden är det subjektiva bedömningar, i ett vetenskapligt tabubelagt ämne. Det är väl rätt uppenbart att nästan alla diskuterar utifrån sig själva och sina erfarenheter, men tydligen inte för dig.

Sant, men inte i lika hög grad som kvinnor styrs av både män och kvinnor.

Jag har inte sett i något av de inläggen där du citerat mig att du påstått att du gör subjektiva bedömningar.
Citera
2018-12-06, 22:31
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vetenskapliga bevis på det tack!

Varför då? Jag skrev klart och tydligt att det är vad jag har sett. Ingenstans påstod jag att det var en universell sanning.

Svårt att ta er på allvar när ni uppenbarligen lider av lässvårigheter.
Citera
2018-12-06, 22:36
  #89
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Som exempel. Det var kvinnor som var de allra främsta förespråkarna av kommunismen i Sovjetunionen, när den hade vunnit och tagit makten.

Det var kvinnor som grät floder av lycka när Hitler åkte i korteg nedför avenyn i Paris efter att tyskarna intagit Frankrike.
Det var samma kvinnor som grät floder av lycka när amerikanerna befriade Paris.

Så om man förstår detta så förstår varför kvinnor tänker som de gör.

Koncensus idag är att massinvandring är någott gott. Bögsex är vackert och en ensam 35 årig tjej med två katter och en 2 aborter i bagaget är en stark kvinna.
För det säger makten.
Därför tycker kvinnor detta.

Om SVT, Aftonbladet, Expressen, DN, Hollywood, musikindustrin hade börjat visa journalfilmer med Leni Riefenstahl samt hylla den vita mannen och kvinnan och kärnfamiljen.
Då hade 99% kvinnor inom något år bytt åsikt till detta.

Ja, det är som i djurvärlden där honorna flockas kring den starkaste hanen.

MEN det är inte hanarna som är aggressivast utan honor som känner att deras ungar är hotade.

Björnhanen flyr när han känner lukten av människa, björnhonan med ungar dödar människan.

Svenska pappor pratar politik, men det är oroliga svenska mammor som driver på segregeringen så att deras barn ska slippa mångkulturen.
Citera
2018-12-06, 23:21
  #90
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Även om det skulle finnas någon eller några evolutionär eller psykologiska faktorer som leder till att det skulle skilja något på gruppmedelvärdesnivå, är det ju helt korkat att prata om detta. Det är precis så feminister resonerar.

Det finns människor som är mer konformistiska än andra. Det kan ha flera orsaker. Det finns människor så bryr sej så mkt om en fråga att de inte kan umgås med motpolen. Men att tro att detta i någon avgörande grad har med kön att göra är larvigt. Det är väl fortfarande typ lika många kvinnor som röstar på SD som på V, C och MP tillsammans. Att säga att kvinnor är vänster och män är höger, är bara tramsig feminist retorik, även om gruppmedelvärdena är olika.

Vem som är vänster eller höger har inget med diskussionen att göra, isåfall har du missförstått denna TS helt. Vad vi pratar om är att kvinnor tenderar att definiera en människa mer utifrån dennes åsikter än vad vi män gör. Om vi män har en vän som röstar V så lär vi inte gilla vännen mindre för det. I kvinnors fall är åsikter som anses tabubelagda i den egna gruppen, det egna "habitat" ofta ett skäl för uteslutning ur gemenskapen.
Citera
2018-12-06, 23:23
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag diskuterade nyligen med en vän som har väldigt annorlunda värderingar än mig själv. Han är kommunist, jag är nationalist men vi kan alltid enas om att vara oense och ändå vara vänner. Många tjejer som jag varit vän med har slutat ha kontakt med mig på grund av skiljande åsikter och jag har även blivit av med flickvänner på grund av att våra åsikter har skilt sig åt. Jag har även hört vänner haft samma problem med just tjejer/kvinnor och undrar vad det beror på?

Är det för att kvinnor tänker mer med patos än logos eller bara en uppfostringsfråga?

Kvinnor är konsensussökande, känslodrivna och livrädda för allt avvikande.

Kommer av att de historiskt hållt sig hemma i byn och att allt avvikande då varit ett hot mot avkomman.

Har faktiskt aldrig ens träffat en kvinna som velat diskutera på riktigt. Utan det som är främmande för dem vill de inte höra talas om. Finns sådana män också förvisso. Skillnaden är att det finns gott om män som kan samtala om för dem kontroversiella ämnen.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2018-12-06 kl. 23:27.
Citera
2018-12-06, 23:55
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Vem som är vänster eller höger har inget med diskussionen att göra, isåfall har du missförstått denna TS helt. Vad vi pratar om är att kvinnor tenderar att definiera en människa mer utifrån dennes åsikter än vad vi män gör. Om vi män har en vän som röstar V så lär vi inte gilla vännen mindre för det. I kvinnors fall är åsikter som anses tabubelagda i den egna gruppen, det egna "habitat" ofta ett skäl för uteslutning ur gemenskapen.

Jag ogillar att man drar människor över en kam, baserat på i detta fall kön. Som feminismen alltid gör. Även om det skulle finnas gruppgenomsnittliga skillnader.

Även om det finns socialantropologiska eller evolutionära anledningar bakom grupp genomsnitten.

Om kvinnor som grupp betraktat har en högre andel av vissa egenskaper är det fortfarande lika korkat att åsätta hela populationen med den egenskapen.

Detta beteende, som feministerna gör konstant, är helt kontra produktivt och gör att man missar hela problemet. Det spelar ingen större roll om kvinnor skulle vara mer benägena, som grupp, att bry sej om kollektivets åsikt. Det är ingen könsegenskap att ha en politisk åsikt, även om kulturella och biologiska realiteter gör det mer sannolikt att man har en; men andra faktorer spelar mkt större roll.

Så även om det skulle vara så att kvinnor är mer benägna att inte socialt sticka ut eller vad det måne vara, så är det inte ett särskilt könsdefinerande drag. Även om män är mer benägena att bruka våld, är det inte heller ett särskilt könsdefinerande drag.

Att vara socialtkomformistisk beror säkerligen på flera faktorer som iq, socioekonomiska, konflikträddsla, ointresse mm mm. Alla som är viktigare än kön.

Så många feminister jag tjafsat med om detta vore det mej helt främmande att använda denna retorik.

Förövrigt är de allra flesta människor inte särskilt bekvämma med att offentligt gå utanför åsiktskorridoren. Det är svårare ju yngre man är.

Själv har jag i korta tider umgåtts med t.ex kommunister, sossar eller feminister; men det håller ju inte längden, det blir för mkt bråk. Några har bytt åsikt andra slutar man umgås med, inget dramatiskt.men jag skulle bums säga upp bekantskapen om någon konverterade till islam.
Citera
2018-12-07, 08:42
  #93
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Jag ogillar att man drar människor över en kam, baserat på i detta fall kön. Som feminismen alltid gör. Även om det skulle finnas gruppgenomsnittliga skillnader.

Även om det finns socialantropologiska eller evolutionära anledningar bakom grupp genomsnitten.

Om kvinnor som grupp betraktat har en högre andel av vissa egenskaper är det fortfarande lika korkat att åsätta hela populationen med den egenskapen.

Detta beteende, som feministerna gör konstant, är helt kontra produktivt och gör att man missar hela problemet. Det spelar ingen större roll om kvinnor skulle vara mer benägena, som grupp, att bry sej om kollektivets åsikt. Det är ingen könsegenskap att ha en politisk åsikt, även om kulturella och biologiska realiteter gör det mer sannolikt att man har en; men andra faktorer spelar mkt större roll.

Så även om det skulle vara så att kvinnor är mer benägna att inte socialt sticka ut eller vad det måne vara, så är det inte ett särskilt könsdefinerande drag. Även om män är mer benägena att bruka våld, är det inte heller ett särskilt könsdefinerande drag.

Att vara socialtkomformistisk beror säkerligen på flera faktorer som iq, socioekonomiska, konflikträddsla, ointresse mm mm. Alla som är viktigare än kön.

Så många feminister jag tjafsat med om detta vore det mej helt främmande att använda denna retorik.

Förövrigt är de allra flesta människor inte särskilt bekvämma med att offentligt gå utanför åsiktskorridoren. Det är svårare ju yngre man är.

Själv har jag i korta tider umgåtts med t.ex kommunister, sossar eller feminister; men det håller ju inte längden, det blir för mkt bråk. Några har bytt åsikt andra slutar man umgås med, inget dramatiskt.men jag skulle bums säga upp bekantskapen om någon konverterade till islam.

Fast det är först när vi erkänner att kvinnor och män är olika igen som vi kan börja få ordning på samhället igen.
Att det finns kvinnor som talar politik vet väl alla.
Katie Hopkins är en av mina favoriter
Men hon hör till undantaget.
Du gör samma fel som feminister genom att anse att kvinnor och män i stort sett lika.
Citera
2018-12-07, 10:37
  #94
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det beror på att deras mål är känslan av samstämmighet medan mäns mål är att uppnå konkreta resultat. Det är säkert möjligt att förklara evolutionärt.


Tror du är inne på något här. Kvinnor är generellt mer känslostyrda.
Citera
2018-12-07, 10:54
  #95
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Fast det är först när vi erkänner att kvinnor och män är olika igen som vi kan börja få ordning på samhället igen.
Att det finns kvinnor som talar politik vet väl alla.
Katie Hopkins är en av mina favoriter
Men hon hör till undantaget.
Du gör samma fel som feminister genom att anse att kvinnor och män i stort sett lika.

Snygg var hon också

Måste kolla denna donna mer
Citera
2018-12-07, 10:55
  #96
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tror du är inne på något här. Kvinnor är generellt mer känslostyrda.

Och mer koncensus-styrda. Räddare för avvikande åsikter än män.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback