• 11 092 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 735 inlägg
2018-12-06, 13:18
Medlem
Goldmanns avatar
Någon som har erfarenhet av att flytta en pc till en ny? Behöver köpas en ny burk men drar mig lite för det mtp att behöva ominstallera allt. Finns det ngt bra program som gör det automatiskt? Pcmover? Data kan man ju flytta via en ext hd men alla pgm o inställningar är värre.
Citera
2018-12-06, 13:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
(FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows
Citera
2018-12-06, 15:34
Medlem
brianmolkos avatar
Får man inte med ev seghet då?
Citera
2018-12-06, 16:46
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Någon som har erfarenhet av att flytta en pc till en ny? Behöver köpas en ny burk men drar mig lite för det mtp att behöva ominstallera allt. Finns det ngt bra program som gör det automatiskt? Pcmover? Data kan man ju flytta via en ext hd men alla pgm o inställningar är värre.

Med Norton Ghost (och en mängd likande mjukvaror) kan du klona en hårddisk.
Citera
2018-12-06, 18:31
Medlem
record-collectors avatar
Har själv planer på att klona min hdd utifall den kommer att krascha framöver. Har två program tillgängliga - Norton Ghost eller Macrium Reflect. Vilket är "bäst" (effektivast) och lättast att använda? Minst buggfritt?
Citera
2018-12-06, 19:07
Medlem
obyns avatar
Citat:

Hårddisktillverkarna brukar erbjuda en gratisversion av Acronis True Image. I nedanstående länkar så hittar du Western Digitals version. Första länken går till nedladdning av mjukvaran och den andra till en apmanual med bilder.

https://support.wdc.com/downloads.aspx?lang=en

https://support.wdc.com/knowledgebas...r.aspx?ID=3680
Citera
2018-12-06, 22:28
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Med Norton Ghost (och en mängd likande mjukvaror) kan du klona en hårddisk.
Har lite dåliga erfarenheter av Norton. Svårt att avinstallera, nästan som ett virus. Måste finnas ngt bättre. Jag menar alla människor byter dator av o till.
Citera
2018-12-07, 07:56
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Har lite dåliga erfarenheter av Norton. Svårt att avinstallera, nästan som ett virus. Måste finnas ngt bättre. Jag menar alla människor byter dator av o till.

Du behöver inte installera Ghost, du kör det från en extern enhet.
Citera