• 11 172 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 735 inlägg
  • 2
  • 3
2018-12-06, 18:14
Medlem
Insults avatar
Kör på det!

Jag har aldrig provat på fine dining, så just att gå själv på en sådan aktivitet är inget jag kan yttra mig om. Däremot så har jag provat en hel del själv, allt från att gå på bio ensam och att resa helt själv. Jag tycker det är alldeles underbart ur två perspektiv; jag kan välja om jag vill vara ensam eller om jag aktivt ska leta upp sociala situationer (funkar oftast till och med bättre när man är ensam), men sedan också att man enbart behöver ta hänsyn till sig själv.
Jag ser inga problem med att käka fine dining ensam såvida det är intresset för maten som styr och man anser att den sociala biten och att diskutera själva upplevelsen inte är det primära.

Lycka till säger jag!
Citera
2018-12-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Jag är lite av en matnörd som verkligen gillar fina middagsupplevelser. Jag är dock också kvinna och singel sedan ett år tillbaka och saknar att ha någon att gå ut och äta med. Ingen av mina närmsta vänner har intresset så att be dem lägga flera tusen på en middag för att hålla mig sällskap känns meningslöst.

Skulle man kunna boka bord på typ Frantzen som ensam kvinna och inte bli utstirrad eller att det skulle kännas konstigt?

Går ofta och fine dine'ar ensam och det har aldrig känts konstigt. Beror klart på hur man är som person också men du kommer inte att bli uttittad, framförallt inte på bättre ställen där servicen oftast är oklanderlig. Ska till Frantzen snart (ensam). Ses där!

Lite inspo: https://www.andyhayler.com/
Citera
2018-12-06, 19:05
Medlem
Turbotraktors avatar
Varför frågar du på flashback om råd 😆
Gå ut själv och njut, annars kommer du att ångra dig sen och gå runt och vela. Det är fullkomligt normalt att äta ute ensam. Om någon har åsikter om att du äter ensam så är det fel på dom. Snabba dig, maten kallnar!
Citera
2018-12-06, 19:21
Medlem
Kenpachys avatar
Du kan ju alltid låtsas som att du är någon sorts matrecensent. Sitt med en notebook och låtsas eller rakt av ta lite anteckningar. Inte konstigt alls att man är där själv då.
Citera
2018-12-06, 19:45
Medlem
Generellt sett så är det väl bara att gå ut?
När jag reser i jobbet så gör jag oftast det ensam så jag har ätit middag själv på hundratals olika restauranger. Det är väl ingen som vet om du är singel, är i stan på affärer eller vad det nu är.

Mitt stalltips hade varit att variera matställe för att inte bli igenkänd av personalen om du nu inte vill det. Men det är klart, om damen skall ha en middag á la Frantzén varje gång så finns det inte hur många restauranger som helst att hoppa mellan .
Citera
2018-12-06, 21:36
Medlem
framtands avatar
Kallas för "pinne" inom restaurangbranschen och är inte alls speciellt ovanligt, klart du ska köra på! Tycker själv det hör till livets absolut goda att gå ut och uppleva saker ensam, även om en 7-timmars avsmakningsmeny är på gränsen till vad jag hade tyckt va roligt.
Citera
  • 2
  • 3