Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 09:33
  #1633
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost01x
Har en fråga, är ny på DNP.

Har tagit det i några dagar, det som oroar mig mest är att jag gör något fel. Jag känner inte av ett smack, eller knappt något, får lite huvudvärk, känns som att man sovit för lite eller druckit för lite. Den typen av huvudvärk. Inatt kände jag mig varmare i sängen, den enda skillnaden var att jag märkte att jag gick upp och kissade som en gris flera gånger inatt, kanske 5-6gånger , mycket kiss.

Så har intag och resultat sett ut så länge.



Dag 1 29november
Vikt 98kg
200mg

Dag 2 30 november
98,5kg
200mg

Dag 3 1 december
97,4kg
200mg

Dag 4 2 december
96,9kg
200mg

Dag 5 3 december
98,4kg
400mg

Dag 6 4 december
99.0kg
400mg

Dag 7 5 december
96,4kg
400mg


Notera att vikten tar jag varje morgon, tablettern tar jag varje kväll innan läggdags.


Sedan dag 6, har jag tränat mycket. Innan dess har jag bara gått promenader.
Inga problem att träna högintensiv träning.

Kaloriintaget sedan dag 6 har legat på ca 1000kcal/dagen

Dagarna innan dess har jag inte räknat, utan legat mellan 1500-2500 kcal.

Jag blir bara nojig att jag inte känt av ”effekterna”.

Tänker ena delen att det är bra att man inte känner av effekterna, då kanske man inte ligger i riskzonen? Medan jag samtidigt vill tappa vikt, lite jobbig dilemma.

Bör jag gå ner till 200mg igen?
Läste om att ackumuleringstiden är långsam. Hur funkar det?

Är ganska novis, har bara fått tips av lokala langarn liksom.

Tips 1: 1000kcal på en individ med en kroppsvikt på 96-99kg är inget annat än svältkost. Om du dessutom tränar så är det inte konstigt att du mår dåligt. DNP är inget som är känt för att skapa välmående heller för övrigt men se till att komma upp i kaloriintaget rejält. Det räcker gott och väl med att du ligger 500-700kcal under energibalans för att gå ner i vikt om man tränar dagligen (både promenader på minst 45min och annan form av aerob träning samt motståndsträning aka styrketräning räknas).
Dina viktpendlingar är lite oroväckande också.. Hur mycket vatten dricker du per dygn?

Se till att läsa på lite mer om DNP och hur andra sköter sina kurer så ser du snabbt var du går bet.

Gällande TokFrans och hans inflikar så skulle jag verkligen råda dig att inte lyssna, särskilt inte gällande potentiellt dödliga preparat såsom DNP. Håll dig du till din dos på 200mg tills du fått koll på vad du gör. Det enda som TokFrans sa här som är vettigt är att det tar ett litet tag för kroppen att visa effekt samt att de riktiga resultaten syns bäst när du klivit av din DNP-kur.

För övrigt hade jag nog istället varmt rekommenderat dig att pröva HGH Frag istället för DNP då detta är komplett ofarligt vilket inte gäller DNP som har många dödsfall på nacken.
Och som nämnt initialt; styr upp kosten. Det är punkt 1 i ALLA viktnedgångsprogram och sköter man inte detta så är det otroligt korkat att begagna sig av viktnedgångspreparat.

Mvh och lycka till!


-Alfred
Citera
2018-12-06, 12:23
  #1634
Medlem
Okej, jag förstår. Jag ligger på ca 4 liter om dagen. Problemet som jag tror är att jag druckit för mycket vatten på kort tid och därav kissar mycket.

Att ligga på 1000kcal funkar för mig. Jag har ca 6 veckor på mig att gå ner 15-20kg till en tävling.

Senaste 10 veckorna har jag gått ner 27,3kg på kost och träning.

Jag har ätit 800kcal om dagen varje dag och powerwalkat 4h varje dag samt tränat 1h på gym.

Varför inte fortsätta på samma spår tänker du?
Jag ville se DNP som en Quick-fix.
Samt att kunna gå ner extra utan att behöva träna lika hårt.

Men jag förstår dig, jag är rädd för DNP.
Jag har förstått att man bör äta mer kolhydrater för att DNP ska funka bättre?

Men du verkar väldigt kunnig inom ämnet? Det som är dödligt med DNP, är när kroppen blir för överhettad. Så blir man inte så varm eller svettigt bör inte risken vara lika stor?

Efter allt jag har läst har jag funderat på att antingen köra klart min kur. Gå ner till 200mg. Äta mer kolhydrater och ligga på ca 1800-2000kcal om dagen.

Eller skita i DNP helt och köra slaviskt som jag gjort tidigare 10 veckor.

Vad tycker du eller ni?
Citera
2018-12-06, 12:54
  #1635
Avstängd
.
__________________
Senast redigerad av Manbat 2018-12-06 kl. 12:57.
Citera
2018-12-06, 14:58
  #1636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Tips 1: 1000kcal på en individ med en kroppsvikt på 96-99kg är inget annat än svältkost.

Det räknas som svält när kroppen inte har några energidepåer kvar. Mao finns fett att ta så är det inte svält utan fasta.
Get your facts right. Återigen felar du i dina påståenden.

Sen är det väldigt roligt att personer som aldrig testat dnp ger råd om hur det fungerar. Vilket stolpskott.
Det finns en anledning till att han inte känner något på 200mg. Det är just för att det är en för låg dos. Det är inget jag bara tar från luften. Jag har själv testat den dosen. Och det räcker även att söka runt lite på Google så märker man att det råder konsensus över att 200mg ed är något för lågt....
__________________
Senast redigerad av HejFrans 2018-12-06 kl. 15:02.
Citera
2018-12-06, 15:17
  #1637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost01x
Okej, jag förstår. Jag ligger på ca 4 liter om dagen. Problemet som jag tror är att jag druckit för mycket vatten på kort tid och därav kissar mycket.

Att ligga på 1000kcal funkar för mig. Jag har ca 6 veckor på mig att gå ner 15-20kg till en tävling.

Senaste 10 veckorna har jag gått ner 27,3kg på kost och träning.

Jag har ätit 800kcal om dagen varje dag och powerwalkat 4h varje dag samt tränat 1h på gym.

Varför inte fortsätta på samma spår tänker du?
Jag ville se DNP som en Quick-fix.
Samt att kunna gå ner extra utan att behöva träna lika hårt.

Men jag förstår dig, jag är rädd för DNP.
Jag har förstått att man bör äta mer kolhydrater för att DNP ska funka bättre?

Men du verkar väldigt kunnig inom ämnet? Det som är dödligt med DNP, är när kroppen blir för överhettad. Så blir man inte så varm eller svettigt bör inte risken vara lika stor?

Efter allt jag har läst har jag funderat på att antingen köra klart min kur. Gå ner till 200mg. Äta mer kolhydrater och ligga på ca 1800-2000kcal om dagen.

Eller skita i DNP helt och köra slaviskt som jag gjort tidigare 10 veckor.

Vad tycker du eller ni?

Det finns all anledning att ha respekt för dnp.
Och det är just värmeökningen du ska vara aktsam med. Så länge din temp inte överstiger 38 grader så borde du inte ha något att oroa dig för.

Det du borde göra är att söka runt lite på nätet så hittar du fort matnyttig information. Lyssna inte på någon random snubbe på något forum och följ hans råd slaviskt.. Man ska nog vara lite skeptiskt mot personer som faktiskt aldrig testat dnp vilket Alfred aldrig har gjort.

Dom fallen som man vet där dödsfall orsakat av dnp så vet man att personerna varit väldigt oaktsamma. Det rör sig alltid om doser från 1 gram och uppåt. 400mg ed borde inte vara några som helst problem när det gäller värmeökning, däremot är det vanligt med allergiska reaktioner, så ha anti histaminer hemma. Finns folk som hamnat på sjukhus för att dom ex inte kan andas ordentligt för halsen svullnat upp..

Här är två länkar som jag tycker du verkligen borde läsa.

http://www.lakartidningen.se/Klinik-...antningsmedel/

https://www.bodybuilding.net/anaboli...uide-2795.html

Sen kan jag även tillägga att jag själv legat på 500mg kristall ed i 14 dagar. Samt 750mg ed i 14 dagar. Min kropp klara det utan problem. Men värt att understryka är också att 750mg är en risk dos. Sen är alla kroppar olika. Finns dom som klarar 1gram också.

Sen personligen tycker jag även att det här med vattenmängd är så himla individuellt. Kroppen har en fantastisk egenskap och det är att man blir törstig när kroppen behöver vatten.
Jag dricker när jag är törstig och håller ingen nämnvärd koll på hur mycket jag dricker. Det funkar för mig iaf. Sen får alla göra precis som dom vill.
__________________
Senast redigerad av HejFrans 2018-12-06 kl. 15:21.
Citera
2018-12-06, 16:32
  #1638
Medlem
Citat:
När DNP användes som bantningspreparat var doseringen 100 mg × 3 vanlig. En dos på 300–400 mg dagligen i 1–2 veckor förhöjde basalmetabolismen med 36–95 procent hos frivilliga försökspersoner [4]. Preparatet användes även av ryska trupper under andra världskriget för att hålla värmen under vinterkrigföring [5]. DNP:s terapeutiska bredd är liten, och överdoseringar kan medföra risk för allvarliga komplikationer med letal utgång. I de flesta letala fall har engångsdosen av DNP legat i området 2,8–5 g [2]. Högsta rapporterade akuta överdos som en individ överlevt utan allvarliga skador är 2,4 g [2].

http://www.lakartidningen.se/Klinik-...antningsmedel/

Den vanligaste rekommendationen har alltså legat på 300 - 400mg dagligen.
Det är alltså inget jag bara tagit ur tomma luften. Vilket är den metod Alfred tycks jobba efter. Utan använder mig av faktiska källor och har även egen erfarenhet av att använda dnp.
__________________
Senast redigerad av HejFrans 2018-12-06 kl. 16:42.
Citera
2018-12-06, 18:49
  #1639
Medlem
Det låter bra, jag har ju inte haft någon värmeökning, har känt senaste 2 nätterna att jag varit lite "varmare", och att jag svettas mer när jag har sex. Men när jag tränar så svettas jag på som vanligt. Kan tillägga att jag normalt sett svettas väldigt mkt när jag tränar.

Min temp har legat stadigt på ca 36,6 C varje dag, och jag har inte känt mig varm eller febrig.
Dock säger min sambo att jag är varmare att ta på, fastän de inte syns på termometern.

Det har bara varit att folk snackar om att man ska bli varm och svettas som en idiot som gör att jag trodde att jag gjorde fel. Idag på 400mg så har jag ökat mitt intag på kolhydrater. Känner ingenting men anser du att jag ska fortsätt klar min kur bara och sköta kosten så borde allting vara okej.

Jag läste artiklarna, men det känns som du säger att folk överdoserar för att dem inte "känner effekt" eller att man vill ha mkt effekt snabbt. Tyvärr hittar jag inte mkt info om folk som har dött förutom att DNP är jättefarligt. Borde det ej skrivas mer om DNP om det är jättemånga som dör av det?

Du frågade mig om jag körde kristall eller pulver, nu är jag novis. Men mina är gula kapslar på 200mg styck. Är de det som kallas för kristall?



Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Det finns all anledning att ha respekt för dnp.
Och det är just värmeökningen du ska vara aktsam med. Så länge din temp inte överstiger 38 grader så borde du inte ha något att oroa dig för.

Det du borde göra är att söka runt lite på nätet så hittar du fort matnyttig information. Lyssna inte på någon random snubbe på något forum och följ hans råd slaviskt.. Man ska nog vara lite skeptiskt mot personer som faktiskt aldrig testat dnp vilket Alfred aldrig har gjort.

Dom fallen som man vet där dödsfall orsakat av dnp så vet man att personerna varit väldigt oaktsamma. Det rör sig alltid om doser från 1 gram och uppåt. 400mg ed borde inte vara några som helst problem när det gäller värmeökning, däremot är det vanligt med allergiska reaktioner, så ha anti histaminer hemma. Finns folk som hamnat på sjukhus för att dom ex inte kan andas ordentligt för halsen svullnat upp..

Här är två länkar som jag tycker du verkligen borde läsa.

http://www.lakartidningen.se/Klinik-...antningsmedel/

https://www.bodybuilding.net/anaboli...uide-2795.html

Sen kan jag även tillägga att jag själv legat på 500mg kristall ed i 14 dagar. Samt 750mg ed i 14 dagar. Min kropp klara det utan problem. Men värt att understryka är också att 750mg är en risk dos. Sen är alla kroppar olika. Finns dom som klarar 1gram också.

Sen personligen tycker jag även att det här med vattenmängd är så himla individuellt. Kroppen har en fantastisk egenskap och det är att man blir törstig när kroppen behöver vatten.
Jag dricker när jag är törstig och håller ingen nämnvärd koll på hur mycket jag dricker. Det funkar för mig iaf. Sen får alla göra precis som dom vill.
Citera
2018-12-06, 19:08
  #1640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost01x
Det låter bra, jag har ju inte haft någon värmeökning, har känt senaste 2 nätterna att jag varit lite "varmare", och att jag svettas mer när jag har sex. Men när jag tränar så svettas jag på som vanligt. Kan tillägga att jag normalt sett svettas väldigt mkt när jag tränar.

Min temp har legat stadigt på ca 36,6 C varje dag, och jag har inte känt mig varm eller febrig.
Dock säger min sambo att jag är varmare att ta på, fastän de inte syns på termometern.

Det har bara varit att folk snackar om att man ska bli varm och svettas som en idiot som gör att jag trodde att jag gjorde fel. Idag på 400mg så har jag ökat mitt intag på kolhydrater. Känner ingenting men anser du att jag ska fortsätt klar min kur bara och sköta kosten så borde allting vara okej.

Jag läste artiklarna, men det känns som du säger att folk överdoserar för att dem inte "känner effekt" eller att man vill ha mkt effekt snabbt. Tyvärr hittar jag inte mkt info om folk som har dött förutom att DNP är jättefarligt. Borde det ej skrivas mer om DNP om det är jättemånga som dör av det?

Du frågade mig om jag körde kristall eller pulver, nu är jag novis. Men mina är gula kapslar på 200mg styck. Är de det som kallas för kristall?

Ja, mer en det som står i den länken från läkartidningen kan jag tyvärr inte bistå med.
Men jag tycker ändå läkartidningen summerar bra. Allt över 2.4 gram som engångsdos är potentiellt livsfarligt. Så en bra regel borde vara att aldrig överstiga 1 gram. Och kör man över 600mg varje dag så är det nog bäst att bara köra 7 dagar. Man kan ju alltid köra 7 dagar on 7 dagar off osv, det är iaf vad jag tycker och tänker om saken.
O ja det stämmer iaf om jag ska utgå efter vad jag läst på olika sidor att de som dött inte kännt någon större effekt och där efter blivit oaktsamma och höjt dosen alldeles för mycket. Om man ska gå efter vad läkartidningen skriver så har dom nog tagit över 2 gram och sen kolat.
Oftast brukar det även handla om människor som lider av ätstörningar, ex anorektiker osv.


Kom även ihåg att du inte kommer märka av det riktiga resultatet förarens 2-4 dagar efter kuren är avslutat vilket kan få en att tvivla på om det faktiskt fungerar. Så tills vidare få du bara ha en tilltro på att det funkar och vänta in resultatet tills du är färdig. Glöm inte att detta är världens mest potenta bantningspiller.
Att du gått upp och ner lite i vikt känns inte som något att oroa sig så mycket för. Speciellt med tanke på att du bara legat på 200mg ed.
Du samlar på dig mycket vatten på dnp. Så det skulle kunna vara effekten från det.


Sen vad det gäller kristall eller pulver så borde din vendor upplyst om det. Är det HB du handlat av? Isf skriver dom flesta ut vad det är.
Annars kan det även stå på paketet?
Det är intressant att veta, för dom funkar nämligen lite olika.

Sen en sak till som jag tycker du ska ha koll på så är det din andningsfrekvens. Om den höjt sig drastiskt från ena dagen till den andra så är det en varningssignal eftersom dnp gör så dina celler kräver mer syre så har dnp en direkt effekt på din andning.

Sen vad det gäller svettningar så ger inte 200mg några nämnvärda svettningar.
500mg däremot så kommer du märka av det garanterat.
När jag låg på 750 mg så fick jag åka och köpa mig en ny madrass annars hade jag svettats sönder den som jag har i sängen.

Hur länge har du tänkt kura?
Kör du några kosttillskott samtidigt?
__________________
Senast redigerad av HejFrans 2018-12-06 kl. 19:18.
Citera
2018-12-06, 19:30
  #1641
Medlem
Kollat precis mina egna anteckningar och i varenda kur som jag gjort så har min vikt ökat lite från dag 5 till 8. För att sen sjunka stadigt.
Varje gång, samma mönster.
Citera
2018-12-06, 19:56
  #1642
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Ja, mer en det som står i den länken från läkartidningen kan jag tyvärr inte bistå med.
Men jag tycker ändå läkartidningen summerar bra. Allt över 2.4 gram som engångsdos är potentiellt livsfarligt. Så en bra regel borde vara att aldrig överstiga 1 gram. Och kör man över 600mg varje dag så är det nog bäst att bara köra 7 dagar. Man kan ju alltid köra 7 dagar on 7 dagar off osv, det är iaf vad jag tycker och tänker om saken.
O ja det stämmer iaf om jag ska utgå efter vad jag läst på olika sidor att de som dött inte kännt någon större effekt och där efter blivit oaktsamma och höjt dosen alldeles för mycket. Om man ska gå efter vad läkartidningen skriver så har dom nog tagit över 2 gram och sen kolat.
Oftast brukar det även handla om människor som lider av ätstörningar, ex anorektiker osv.


Kom även ihåg att du inte kommer märka av det riktiga resultatet förarens 2-4 dagar efter kuren är avslutat vilket kan få en att tvivla på om det faktiskt fungerar. Så tills vidare få du bara ha en tilltro på att det funkar och vänta in resultatet tills du är färdig. Glöm inte att detta är världens mest potenta bantningspiller.
Att du gått upp och ner lite i vikt känns inte som något att oroa sig så mycket för. Speciellt med tanke på att du bara legat på 200mg ed.
Du samlar på dig mycket vatten på dnp. Så det skulle kunna vara effekten från det.


Sen vad det gäller kristall eller pulver så borde din vendor upplyst om det. Är det HB du handlat av? Isf skriver dom flesta ut vad det är.
Annars kan det även stå på paketet?
Det är intressant att veta, för dom funkar nämligen lite olika.

Sen en sak till som jag tycker du ska ha koll på så är det din andningsfrekvens. Om den höjt sig drastiskt från ena dagen till den andra så är det en varningssignal eftersom dnp gör så dina celler kräver mer syre så har dnp en direkt effekt på din andning.

Sen vad det gäller svettningar så ger inte 200mg några nämnvärda svettningar.
500mg däremot så kommer du märka av det garanterat.
När jag låg på 750 mg så fick jag åka och köpa mig en ny madrass annars hade jag svettats sönder den som jag har i sängen.

Hur länge har du tänkt kura?
Kör du några kosttillskott samtidigt?

Du vet som vanligt inte vad fan du snackar om, håll dig borta från en tråd där folk kan dö pga din okunskap.

Du har ju ingen aning om hur DNPs halveringstid är och hur det fungerar, DNP byggs upp mer och mer i kroppen om man tar det ED detta är det som är livsfarligt, inte att man tar 2 Gram på en gång vilket ingen människa gör utan det är 2 gram som byggts upp i kroppen över en längre period.

När jag låg på 600 mg ED så hade jag 1,6 gram DNP i kroppen efter 7 dagar, du sitter och säger att du tog 750 mg ED, bara så du vet hade du över 2 gram DNP i kroppen efter 1 vecka vilket är det folk har dött av.

Sen sitter du och babblar om att allt under 1 gram är lugnt? du är totalt tappad och jag hoppas ingen lyssnar på dina idiot råd.
Citera
2018-12-06, 19:58
  #1643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Du vet som vanligt inte vad fan du snackar om, håll dig borta från en tråd där folk kan dö pga din okunskap.

Du har ju ingen aning om hur DNPs halveringstid är och hur det fungerar, DNP byggs upp mer och mer i kroppen om man tar det ED detta är det som är livsfarligt, inte att man tar 2 Gram på en gång vilket ingen människa gör utan det är 2 gram som byggts upp i kroppen över en längre period.

När jag låg på 600 mg ED så hade jag 1,6 gram DNP i kroppen efter 7 dagar, du sitter och säger att du tog 750 mg ED, bara så du vet hade du över 2 gram DNP i kroppen efter 1 vecka vilket är det folk har dött av.

Sen sitter du och babblar om att allt under 1 gram är lugnt? du är totalt tappad och jag hoppas ingen lyssnar på dina idiot råd.

Halveringstiden är på 36 timmar.
Jag använder mig av källor. Läkartidningen är knappast en dålig källa.
Har du någon källa som säger emot så får du gärna länka.
Chansningar och tyckande undanbedes.

Att ligga på 500-750 är inget ovanligt utan högst vanligt.
Sen skrev med att den rekommenderade dosen var 300-400mg ed i 7-14 dagar.
__________________
Senast redigerad av HejFrans 2018-12-06 kl. 20:02.
Citera
2018-12-06, 20:01
  #1644
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Halveringstiden är på 36 timmar.
Jag använder mig av källor.
Har du någon källa som säger emot så får du gärna länka.
Chansningar och tyckande undanbedes.

Halveringstiden är på 36 timmar då kanske din lilla hjärna kan göra 1+1 och fatta att tar man det ED vilket man gör så byggs det upp mer och mer i kroppen och det är detta som kan bli livsfarligt.

Har ingen lust att ens ta denna debatten med dig då du visat om och om igen att du inte har någon aning om vad du snackar om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback