Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-06, 19:41
Medlem
Återigen rapporter om bråk på en skola i Vänersborg. Den här gången Torpaskolan.

Ur TTELA:

Det var vid 14.30-tiden som ett större bråk bröt ut på Torpaskolan i Vänersborg. Och enligt polisen rör det sig om två gäng.

– Det är killar mellan 15 och 17 år som har samlats i olika gäng och pucklat på varandra. Det är oklart hur många det rör sig om, säger Håkan Larsson, jourhavande förundersökningsledare på polisen i Uddevalla.

Flera anmälningar om misshandel har nu upprättats, och flera tillhyggen ska ha använts i bråket.

– Ett basebollträ ska bland annat, säger Håkan Larsson.

Några av killarna ska ha fått skador med oklar omfattning, men ska ha tackat nej till vård.

Texten uppdateras.

Någon som vet mer om vilka grupperingar som slogs?
Citera
2018-12-06, 19:45
Medlem
Troligtvis invandrare då majoriteten av eleverna på skolorna är av utländsk härkomst.
Citera
2018-12-06, 19:56
Avstängd
Lol, självklart är säkert 90% av ungarna babbar.
Citera
2018-12-06, 20:14
Medlem
S0LD13R777s avatar
Troligtvis 2 olika kaosblattegrupperingar.
Skulle tippa på hazarer mot någon annan gruppering med arab och negrer.
Citera
2018-12-06, 20:22
Medlem
ListenersLeafs avatar
Enligt uppgifter från personer som ska ha funnist på platsen ska knivar, basebollträn och kofötter används som tillhyggen och det har rört sig om drygt 100 personer. Tydligen ska det oxå ha funnist svenskar som var med i bråket.

Polisen tänker att detta kan ha något att göra med bråket på Birgersjöberggymnasiet 2016 och att detta kanske bara är början.
Citera
2018-12-06, 21:04
Medlem
"Det är killar mellan 15 och 17 år som har samlats i olika gäng och pucklat på varandra.

Alltså för HELVETE.

Araber vs Hazarer är lågoddsare.
Citera
2018-12-06, 21:30
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffesnusaren
Troligtvis invandrare då majoriteten av eleverna på skolorna är av utländsk härkomst.

Med den logiken och tidigare facit (Anton Lundin-Nazist i närliggande Trollhättan) borde det mer röra sig om grupperingar från Dalsland på besök igen.
Citera
2018-12-06, 21:31
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ListenersLeaf

Polisen tänker att detta kan ha något att göra med bråket på Birgersjöberggymnasiet 2016 och att detta kanske bara är början.

Källa på det poliscitatet tack
Citera
2018-12-06, 21:44
Medlem
Citat:

Intressant tanke, men efter att ha läst domen efter bråket på Birger Sjöberggymnasiet 2016 så håller jag det ändå för osannolikt att dessa två händelser skulle ha att göra med varandra.
Citera
2018-12-06, 22:24
Medlem
ListenersLeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Källa på det poliscitatet tack
Jag litar på mina källor som är personer inblandade i bråken. Tanken var att detta kanske var något som "skulle bli större än 2016" men de kanske är lite långsökt? :/
Citera
2018-12-07, 06:34
Medlem
Citat:
Jag litar på mina källor som är personer inblandade i bråken. Tanken var att detta kanske var något som "skulle bli större än 2016" men de kanske är lite långsökt? :/

Vad säger dina källor om bakgrunden till det som hände?
Citera
2018-12-07, 06:53
Medlem
jack.danielss avatar
Förr i tiden angavs alltid vilka grupper det var som ställde till oreda: huliganer, skinnskallar, raggare osv. För att förstå och ta till sig en nyhet så vill man veta VEM?

Numera anges det aldrig vilken grupp som gör vad och vi vet alla vad det betyder!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback