Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 20:33
  #901
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playmaker1
Norweigan är det sämsta flygbolaget just nu. Det är en jämn kamp i botten med Ryan Air där. Har börjat mäta handbagaget i en bur som inte ens en hamster får plats i. Otrevlig personal. Man känner att bolaget stramar åt överallt och det färgar hela bolaget.
Kommer aldrig mer välja Norweigan!

Måtten för Norwegian står på deras hemsida så hur kan du klaga på det i efterhand om du valde att boka biljetten och således accepterade deras regler för handbagage?

F.ö är väl deras mått standard?

Norwegian: 55x40x23cm
Qatar: 50x37x25cm

Men hos norwegian får du i ekonomi ha 10kg kombinerat, hos Qatar endast 7kg så vad snackar du om? Norwegian tillåter större och tyngre.

Eller är kanske Qatar nere och slåss med Ryan air dom med?
Citera
2018-11-30, 22:17
  #902
Medlem
Playmaker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Måtten för Norwegian står på deras hemsida så hur kan du klaga på det i efterhand om du valde att boka biljetten och således accepterade deras regler för handbagage?

F.ö är väl deras mått standard?

Norwegian: 55x40x23cm
Qatar: 50x37x25cm

Men hos norwegian får du i ekonomi ha 10kg kombinerat, hos Qatar endast 7kg så vad snackar du om? Norwegian tillåter större och tyngre.

Eller är kanske Qatar nere och slåss med Ryan air dom med?

Norweigan toppar ligan med reklamationer... Bolaget har också den absolut mest otrevliga personalen. Jag gissar att du jobbar på det skitbolaget.
Lycka till med det🙃
Citera
2018-12-02, 19:32
  #903
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playmaker1
Norweigan toppar ligan med reklamationer... Bolaget har också den absolut mest otrevliga personalen. Jag gissar att du jobbar på det skitbolaget.
Lycka till med det🙃

Använder dom bara mellan Arlanda och Bangkok.

Ofta kräver det en viss sorts person för att få någon i sitt serviceyrke att vara otrevlig mot en. Typ den typ av person som inte kollar vad för mått som är tillåtet för handbagage för att på plats skrika på personalen för att dom ändå inte låter personen ta det på planet för att sen beklaga sig om hur otrevlig personalen var som inte gick han till mötes.

I det här fallet så beklagade han ju sig om måtten på handbagage vilket jag redan bevisat är större än vad Qatar Airways tillåter så vad för trovärdighet har det gnället?

Jag har aldrig haft några problem då jag är trevlig och har handbagage som är inom de tillåtna måtten. Men nej, då måste man fan jobba för bolaget.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2018-12-02 kl. 19:36.
Citera
2018-12-06, 05:36
  #904
Medlem
MrMarios avatar
Brukar använda Norwegian när jag reser till USA. Vanligen från/till San Francisco/Oakland. Gillar helt klart Dreamliner, belysningen är mycket bättre än SAS äldre plan från 90-talet/tidigt 2000-tal och även luftkvaliteten känns bättre samt jämnare temperatur under hela resan, oavsett flyghöjd. Underhållningssystemet är också bra och är generellt väldigt nöjd med maten i Premiumklass (har aldrig rest Norwegian långflygning i standardklass, då premium-turist är så pass billigt). Jämfört med SAS business så håller menyn med Norwegian generellt bättre kvalitet på huvudrätt och frukost. Däremot sämre efterrätt och bara en alkoholdrink ingår i menyn.

Känner till att de haft och har mycket tekniska problem med Dreamlinern som orsakat rejält med besvär för folk, har dock haft turen att som längst bara blivit ett par timmar försenad. Tråkigt dock att Norwegian har dålig tillgång till lougher utomlands, vilket hade underlättat när nu flygningarna med deras långdistansplan plågas av så mycket långa förseningar.

Saknar också att De inte har några businessalternativ, vilket man väl dock får anta inte passar deras lågprismodell där så många säten som möjligt ska packas in i planen. Gillar att SAS infört budgivning där man relativt billigt kan flyga business om man har tur. Vid något tillfälle fick jag businesstol för bara tusenlappen mer jämfört med premiumturist hos Norwegian.
Citera
2018-12-06, 09:09
  #905
Medlem
Playmaker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Använder dom bara mellan Arlanda och Bangkok.

Ofta kräver det en viss sorts person för att få någon i sitt serviceyrke att vara otrevlig mot en. Typ den typ av person som inte kollar vad för mått som är tillåtet för handbagage för att på plats skrika på personalen för att dom ändå inte låter personen ta det på planet för att sen beklaga sig om hur otrevlig personalen var som inte gick han till mötes.

I det här fallet så beklagade han ju sig om måtten på handbagage vilket jag redan bevisat är större än vad Qatar Airways tillåter så vad för trovärdighet har det gnället?

Jag har aldrig haft några problem då jag är trevlig och har handbagage som är inom de tillåtna måtten. Men nej, då måste man fan jobba för bolaget.


Ha ha ha varför tar då så illa vid dig för att jag meddelar att Norweigan är ett uselt flygbolag?
Norweigan toppar fortfarande ARNs lista med mest klagomål.
Jag väljer iallafall något annat flygbolag.
Seså... fortsätt nu att mäta och väga din bögslunga som handbagage inför din nästa resa.
Citera
2018-12-06, 12:00
  #906
Medlem
Floridasidans avatar
Nåja, man kan ju tycka olika då vissa saker är subjektiva bedömningar och alla har inte samma bas för jämförelser, tror inte att någon här har provat alla flygbolag.

Norwegian kallas lågprisbolag och har inte världens bästa kundomhändertagande (kundtjänst, behandling av reklamationer mm.) men de är ju absolut inte det sämsta flygbolaget. De har utsetts till bästa lågprisbolag flera gånger.
De är ju usla, liksom många andra, på att följa regler om kompensation och liknande. Egentligen borde bolag på ARNs svarta listan bojkottas men då har man inte mycket att välja på

N är flexibla, man väljer vad man vill betala för (vilket de flesta "vanliga" bolag också börjat med för att kunna konkurrera) de är dock inte alltid billigast.
Vi flyger 5-15 resor med N per år och de är punktliga, max 15-20 minuter försening som de ofta flyger in. En gång var vi över en timme sena då (de skyllde iallafall på det men det var något annat) besättningen fastnat i trafikkontroll
De har snål bagagevikt med 20 Kg men generös handbagagegräns och någon mätning har vi aldrig varit med om, man har en stor fet hamster om den fyller ut mätlådan

Vi äter aldrig på kortare flygningar om inte mat ingår, senast på N var länge sedan, ToR USA, maten var då okej dit, oätlig hem.

Lite tveksam är man så klart p.g.a. deras kundvård men speciellt deras ekonomiska situation, de är dock ofta det överlägset bästa (med tanke på flygtider och flygtid), inte sällan billigaste alternativet på många sträckor så vi kommer tills vidare fortsätta flyga en del med dem.

Antalet anmälningar till ARN bör man relatera till antal flygningar som görs men de ligger förmodligen dåligt till.
__________________
Senast redigerad av Floridasidan 2018-12-06 kl. 12:03.
Citera
2018-12-06, 17:49
  #907
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playmaker1
Ha ha ha varför tar då så illa vid dig för att jag meddelar att Norweigan är ett uselt flygbolag?
Norweigan toppar fortfarande ARNs lista med mest klagomål.
Jag väljer iallafall något annat flygbolag.
Seså... fortsätt nu att mäta och väga din bögslunga som handbagage inför din nästa resa.

Tar inte åt mig. Varför skulle jag det? Jag är inte Norwegian.

Jag är inte ute efter att försvara Norwegian egentligen men är man så efterbliven att man inte kan kolla upp måtten så är det klart man kommer ha många problem i sitt liv. Och man kommer ofta vara anledningen även om man alltid tror att man har rätt.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2018-12-06 kl. 17:56.
Citera
2018-12-16, 22:28
  #908
Medlem
Playmaker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Tar inte åt mig. Varför skulle jag det? Jag är inte Norwegian.

Jag är inte ute efter att försvara Norwegian egentligen men är man så efterbliven att man inte kan kolla upp måtten så är det klart man kommer ha många problem i sitt liv. Och man kommer ofta vara anledningen även om man alltid tror att man har rätt.

Du envisas med att försvara Norwegian när jag kritiserar dom. Det är anledningen att jag drar slutsatsen att du jobbar där (tycker lite synd om dig). Du vägrar försvara det faktum att Norwegian toppar Allmänna reklamation nämndes lista över mest anmälda flygbolag, och istället kritiserar du mig som kund att jag har synpunkter på deras regler om handbagage. Personalen på Norwegian är forfarande i särklass sämst enligt mig. Varför tror du själv dom toppar ARNs svartlista?
Du hänger bara upp dig på handbagage regler. På tal om handbagage... Har du mätt och vägt din Bögslunga än? Går din bögslunga bra att ta med sig som handbagage på skitbolaget Norwegian?
Citera
2018-12-17, 03:20
  #909
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playmaker1
Du envisas med att försvara Norwegian när jag kritiserar dom. Det är anledningen att jag drar slutsatsen att du jobbar där (tycker lite synd om dig). Du vägrar försvara det faktum att Norwegian toppar Allmänna reklamation nämndes lista över mest anmälda flygbolag, och istället kritiserar du mig som kund att jag har synpunkter på deras regler om handbagage. Personalen på Norwegian är forfarande i särklass sämst enligt mig. Varför tror du själv dom toppar ARNs svartlista?
Du hänger bara upp dig på handbagage regler. På tal om handbagage... Har du mätt och vägt din Bögslunga än? Går din bögslunga bra att ta med sig som handbagage på skitbolaget Norwegian?


Det är ju du som envisas med att klaga på handbagage reglerna när dom i själva fallet inte är dåliga alls jämfört med andra bolag.

Rätt fånigt att klaga på det hos norwegian utan att veta om det är bra eller dåligt jämfört med andra flygbolag.

Vilket flygbolag får du ta med skidpaketet som handbagage?

Ska vi sluta haka upp oss på det kan du helt enkelt erkänna att du hade fel eller så fortsätter vi diskussionen.

Att norwegian har mycket reklamationer motsätter jag mig inte. Men om dessa kommer från personer som klagar på såna här skitsaker så kan man ju undra.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2018-12-17 kl. 03:30.
Citera
2018-12-24, 15:47
  #910
Medlem
XX-Ambars avatar
Det kommer nyheter om att företaget är farligt nära konkurs. Jag har runt 1000 cashpoints som jag inte lär använda på länge. Kan man växla in dom för ett sexpack Ringnes?
Citera
2018-12-24, 16:43
  #911
Avstängd
Tänkte åka till Buenos Aires, tror ni det kommer funka åka ner dit med enkelbiljett med Norwegian eller kommer de kräva returbiljett eller vidareflyg biljett?
Citera
2019-01-13, 20:50
  #912
Medlem
Någon som har koll på vilka resebyråer som fortfarande ger 2x gratis bagage när man bokar Norwegian?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f681386

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback