Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 14:08
  #1
Medlem
Har nu blivit av med xanoren och ska äta stesolid i 1 månad(inne på andra veckan), schemat ser ut såhär: 2 st under 2 veckor sen 1 st under 2 veckor, sen är benzon helt borta. Haft xanoren 1 år 1 månad(har brukat innan jag fick de utskrivet samt ätit mer än ordinerat under medicineringen) började med 3mg om dagen, sen 1.5mg om dagen och nu 0.75mg i 3 månaders tid(har tagit extra under tiden). När xanoren togs bort förra veckan så var man väll lite borta i huvet, inge sömn(sömnparalys, mardrömmar, vakna upp nojjig att nån är i rummet osv), ingen aptit, glömde bort ord och kunde inte riktigt prata ordentligt. När stesoliden sen tas bort, kan de bli värre? Har ju varit på låg dos under dom här 3 månaderna så det "värsta" som pågår nu är det ända jag kommer känna av?
Citera
2018-12-06, 14:47
  #2
Medlem
Bra jobbat och fortsätt på den bana du är på!

Jag tror själv inte det kommer att bli värre när stesoliden fasas ut. Den har lång halveringstid jämfört med xanoren därför blir din kropp inte lika "chockad" när den tas bort.

Yes, det värsta som pågår nu är det värsta du kommer känna. Du är på målrakan att bli fri från brukandet nu!
Citera
2018-12-06, 14:58
  #3
Medlem
Pavics avatar
Är detta med hjälp av läkare eller på eget bevåg?
Citera
2018-12-06, 14:59
  #4
Medlem
0xmans avatar
Vettigt nedtrappningschema.
Fortsätt.

Var beredd på ångest bara även efter du slutat med stessen.
Tar några mån för hjärnan att återhämta sig..

Ge fan i alkohol. Knulla o runka,motionera, ät näringsrik mat så blir du 100% TILL SLUT. tålamod min vän!
Citera
2018-12-06, 16:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Bra jobbat och fortsätt på den bana du är på!

Jag tror själv inte det kommer att bli värre när stesoliden fasas ut. Den har lång halveringstid jämfört med xanoren därför blir din kropp inte lika "chockad" när den tas bort.

Yes, det värsta som pågår nu är det värsta du kommer känna. Du är på målrakan att bli fri från brukandet nu!

Yes ser riktigt framemot bli kvitt med benzon, sen är jag helt ren. Har varit drogfri ett halvår nu, förutom benzon då. Överraskad över mig själv ärligt talat. Tack ! Då äre ba börja landa då!

Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Är detta med hjälp av läkare eller på eget bevåg?

Läkaren. Ville först inte men nu ser jag framemot bli av med skiten, då är jag helt drogfri.

Citat:
Ursprungligen postat av 0xman
Vettigt nedtrappningschema.
Fortsätt.

Var beredd på ångest bara även efter du slutat med stessen.
Tar några mån för hjärnan att återhämta sig..

Ge fan i alkohol. Knulla o runka,motionera, ät näringsrik mat så blir du 100% TILL SLUT. tålamod min vän!

Aa börjat lite smått förbereda mig själv på det. Dricker ej, håller mig helt ren, ibland lyxar man väll till det med adhd medicin men det är något jag försöker också sluta med, men då jag varken dricker eller brukar droger nåmer, samt benzon försvinner är det skönt nån helg få må bra.

Tack för svar
Citera
2018-12-06, 16:16
  #6
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinebaka
Har nu blivit av med xanoren och ska äta stesolid i 1 månad(inne på andra veckan), schemat ser ut såhär: 2 st under 2 veckor sen 1 st under 2 veckor, sen är benzon helt borta. Haft xanoren 1 år 1 månad(har brukat innan jag fick de utskrivet samt ätit mer än ordinerat under medicineringen) började med 3mg om dagen, sen 1.5mg om dagen och nu 0.75mg i 3 månaders tid(har tagit extra under tiden). När xanoren togs bort förra veckan så var man väll lite borta i huvet, inge sömn(sömnparalys, mardrömmar, vakna upp nojjig att nån är i rummet osv), ingen aptit, glömde bort ord och kunde inte riktigt prata ordentligt. När stesoliden sen tas bort, kan de bli värre? Har ju varit på låg dos under dom här 3 månaderna så det "värsta" som pågår nu är det ända jag kommer känna av?


Hej min vän,

Trickset är att aldrig gå upp i dos oavsett omständighet så ät inga extra och fortsätt på exakt den bana du är på. Värre blir det inte då stesolid är relativt mild i jämförelse med xanax och fungerar utmärkt att landa i. Som sagt, höj aldrig dosen, visst kan det bli lite turbulent när det är dags att skiljas åt helt men inget värre än vad du redan upplevt.
Citera
2018-12-06, 16:55
  #7
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Fan vad duktig du är som verkligen försöker!
Blir så glad av att höra om folk som ger det en chans!
Citera
2018-12-06, 18:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Hej min vän,

Trickset är att aldrig gå upp i dos oavsett omständighet så ät inga extra och fortsätt på exakt den bana du är på. Värre blir det inte då stesolid är relativt mild i jämförelse med xanax och fungerar utmärkt att landa i. Som sagt, höj aldrig dosen, visst kan det bli lite turbulent när det är dags att skiljas åt helt men inget värre än vad du redan upplevt.

Tjena igen, kompis. Dig kommer jag ihåg från förra året. Kan än idag läsa igenom tråden och skratta åt mig själv, vilken jubelidiot man varit

Absolut, blir inte lura sig själv nåmer, nej precis. Så har mentalt förberett mig litegrann om det nu skulle bli illa, som du säger, liknande har man varit med om.

Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Fan vad duktig du är som verkligen försöker!
Blir så glad av att höra om folk som ger det en chans!

Tack! Ja samma här, men för engångsskull är det jag själv, rätt skumt. Må bra!
Citera
2018-12-06, 20:39
  #9
Medlem
Rauno1s avatar
Du trappar ner för snabbt låter det som, Vad är det för styrka på stesoliden? 10mg? Den finns ju att få ner till 2,5mg alt att du har en tabletdelare och delar noga

Värt att tänka på kan vara att du kan försöka boosta din naturliga GABA genom att ta glutamin och L- theanin
http://4health.se/somnexperimentet-del-4-glutamin
https://www.lifeextension.com/Magazi...eanine/Page-01

Vidare bör du helt undvika alkohol under nertrappningen, alkoholintag kommer sätt ditt GABA system ur balans och riskera att ta dig tillbaka på ruta noll.

Du kan även pröva att inta ren GABA, den säljs nu i sverige och en del känner av possitiv effekt av det.
https://www.svenskhalsokost.se/gaba-...YaAtdCEALw_wcB
__________________
Senast redigerad av Rauno1 2018-12-06 kl. 20:45.
Citera
2018-12-06, 21:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Du trappar ner för snabbt låter det som, Vad är det för styrka på stesoliden? 10mg? Den finns ju att få ner till 2,5mg alt att du har en tabletdelare och delar noga

Värt att tänka på kan vara att du kan försöka boosta din naturliga GABA genom att ta glutamin och L- theanin
http://4health.se/somnexperimentet-del-4-glutamin
https://www.lifeextension.com/Magazi...eanine/Page-01

Vidare bör du helt undvika alkohol under nertrappningen, alkoholintag kommer sätt ditt GABA system ur balans och riskera att ta dig tillbaka på ruta noll.

Du kan även pröva att inta ren GABA, den säljs nu i sverige och en del känner av possitiv effekt av det.
https://www.svenskhalsokost.se/gaba-...YaAtdCEALw_wcB

5mg, har 2 om dagen ända tills måndag då blir det 1 om dagen i 2 veckor sen äre klappat och klart med benzo. Känns också rätt hastigt men vill fan bli av med skiten asså.

Oh fan, ska kolla upp det där med gaba, hade ingen aning.

Ja nej jag dricker inte alkohol, håller mig helt borta från alkohol och droger, testar det nyktra livet.

Tack för tipsen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback