Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-21, 13:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Likadant i Sydsverige. Har inte hört någon under 40 säga det på över ett decennium. Nyligen hörde jag en 70-åring säga det (i betydelsen clown) och jag hajade verkligen till.

OnT: jag skulle aldrig kalla en partner för pajas, främst för att jag aldrig använder det ordet men också för att det känns lite grövre än tönt.

Haha. Jag tror faktiskt jag mest hört det från machotyper i t.e.x. kampsport- och kroppsbyggningskretsar. Eller hört och hört, men läst då. Om man pratar om någon kille som verkligen gjort bort sig, då säger man" vilken jävla pajas".
Citera
2017-01-21, 13:42
  #14
Avstängd
RandomnigRs avatar
Jag tycker tvärtemot majoriteten här.
I min mening är en tönt någon som kan liknas med ett mobboffer. En Wow-spelande finnig oskuld som likt ärtsoppa sänker aptiten hos dom hungriga eleverna när han går in i skolmatsalen. Tönten har även udda asperger-intressen som typ manga, warhammer eller att fotografera.
En pajas är enligt mig någon som dummar sig.
Conclusion: hellre dum än ful, finnig oskuld.

/Niggern
Citera
2018-03-22, 17:00
  #15
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Hatar ordet "tönt". För mig låter det som ensam typ.
Citera
2018-03-22, 17:37
  #16
Medlem
En pajas är, enligt min mening, fullt medveten om pajasaktigheten i sina pajaskonster.

En tönt däremot är en person som agerar troget sina egna ideal, vilka visserligen, beroende på modets växlingar, kan förefalla omvärlden mer eller mindre töntiga.

Leve töntarna! Pajaser har vi fått se alldeles nog av...
Citera
2018-12-06, 01:11
  #17
Medlem
En "pajas" är någon som underhåller någon annan, kanske lite självförnedrande dock. Det är iallafall lågstatus.

En "tönt" är en feg individ som gärna muckar och provocerar på att så sätt hävda sig. Det är likaså lågstatus och snäppet värre än pajas...
Citera
2018-12-06, 10:43
  #18
Avstängd
Att kallas 'svenne' ar det varsta
Citera
2018-12-06, 13:58
  #19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Att kallas 'svenne' ar det varsta

Knappast, Svenne Berka var bäst på plan.

http://www.borjedorch.se/svenne_berka.html
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback