Citat:
Ursprungligen postat av
kattemaks
Jim bor tydligen i Stockholms innerstad, på söder, så han känns ju inte så väldigt anpassad för ett liv på landet och vad ska han hitta för arbete där?!? Nu vet jag i och för sig inte vad han arbetar med, men det gäller ju alla som flyttar ut på gårdarna. Inte så lätt att hitta försörjning på landsbygden.
Det som skulle kunna fungerar för en "stadsbo" att jobba med på landet skulle vara nåt som fungerar väl med distansarbete, "något med data" som man sa förr...
Nej, men vissa som bor i staden är ju ändå mer landet-kompatibla och kan garanterat anpassa sig till det livet rätt enkelt. Jim känns dock alltför mycket storstad. Det känns föga troligt att han lämnar innerstadslivet, drar på sig blåkläder, tar ett bastant grabbatag om grepen och sliter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ledaren
Tror Susanna väljer först bort Hannes, för att sen bli dissad av Jim i en episk showdown imörrn!
Någon måste det ju bli som blir dissad på ett grymt sätt, nu tror jag det blir Per iofs men det där vore en tvist som heter duga...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Ja det kommer bli ytterst intressant imorgon, både på burken och i "Kärlek åt alla". Ja blir smärtsamt för Jennie om det nu inte (knappt troligt) skulle bli världens tvist och Magnus väljer henne.
Tveksamt om det kommer fungera för Leonora, man kan ju säga att man vill ta det lugnare för att skydda sin dotter och sitt eget hjärta, men samtidigt så verkar hon vara en sån kvinna som inte kan hålla sig från att bara köra på om hon blir blixtkär. Ska bli intressant med hennes val, kanske hon inte väljer någon (?) eftersom hon inte riktigt verkar känna det där hon vill med någon av dem...
Gällande Jim så tror jag lite som du och andra är inne på att han ger en aningens "Charlie-vibbar", han har inte bott på landet men påstår att han vill det, men för mig blir det mer att han vill gärna besöka landet en helg då och då. Inte leva där på heltid. Det är ju härligt i den miljön på sommaren men som du är inne på, en regnig höstdag..eller den långa kalla vintern. Blir han slutligt vald så lär han nog välja att dra sig till stan under dessa årstider och så funkar det ju inte när man ska leva i en relation.
Jennie var sannerligen knäckt efter valet, det var inte förvånade. Hon borde därmed lärt sig att läsa in saker och ting bättre. Hon var ju 100% säker på att bli vald men nu blev det istället Moa och ska man se på trailern inför nästa avsnitt verkar ju iaf Magnus vara glad och nöjd när Linda kommer tillbaka till gården så det är ju inte otroligt att Moa och Magnus fortsatt är tillsamman och nu kanske rentav bor ihop. Bara att hålla tummarna som för alla par, där tror jag det verkligen kan hålla dessutom.
Beträffande Leonora hade du rätt, hon valde inte någon även om hon tyckte det kändes bäst med Sofia. Nu får vi iaf hoppas att Leonora inte får en tredje chans i nästa års BSF/KÅA, inget "tredje gången gillt".
Inte heller Henrik valde ju någon, det var faktiskt rätt oväntat får man säga, var övertygad om att han skulle välja någon och trodde på Sara. Sara sa det rätt bra själv "Det var lite tudelade budskap, först säger han sig vara intresserad och nyfiken men sedan blir det inget mer": Underligt formulerat ja.
Ska man se på trailern inför nästa vecka verkar det ju som Henrik fortsatt är själv.
Av fyra i KÅA fann alltså EN kärlek, det blir intressant att se hur det går i BSF ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av
fluttershy12
Jessica som dejtar Henrik har en väldigt fin utstrålning. Hon hade jag själv valt

Dom kändes rätt lika med så det hade nog kunnat bli en bra match.