Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-04, 21:31
  #1
Medlem
bilmannen1s avatar
Hej allesammans!
Kort och gått: Vilket är bättre och varför?

Jag och de vänner jag haft som rökt genom åren har ofta kommit tillbaka till frågan, vad är bäst?
För mig och den person som jag lätt rökt mest med, min lillebror, är svaret självklart hasch. Bruning ger mig alltid det jag vill ha till skillnad från Weed där jag oftast måste röka en större mängd för att uppnå samma resultat. Överlag är bruning oftast tyngre dvs ger hårdare effekt enligt egen erfarenhet.

OT: När man håller på att sälja och ta in partier så får man ju se det mesta och jag ska säga er att det bästa weed jag rökt är UK cheese. Blev som en betongklump hela jag och somnade mellan varje gås.

Mvh
__________________
Senast redigerad av bilmannen1 2018-12-04 kl. 21:31. Anledning: Glömde skriva följande: "OT:"
Citera
2018-12-04, 21:32
  #2
Medlem
paras0nics avatar
Weed, jag röker inte cigg så det blir väldigt äckligt med hasch för mig.
Citera
2018-12-04, 21:35
  #3
Medlem
bilmannen1s avatar
Dela gärna med er av vart ni bor och om det är bruning eller gräs som oftast är tillgängligt.

Från Uppsala och uppåt brukar det vara förfärligt svårt att hitta gräs. Och de gångerna det finns gräs så är det fruktansvärt dåligt, eller åtminstone ser ut att vara riktigt skitgräs. Ofta är det vakkuumpackat och dåligt odlat.
Citera
2018-12-04, 21:36
  #4
Medlem
bilmannen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Weed, jag röker inte cigg så det blir väldigt äckligt med hasch för mig.

Har du rökt hasch någonsin? om inte skulle det kunna vara en rolig och skön upplevelse! Använd din maja som tobak och rök en så kallad Cocktail som det heter i Gästrikland.
Citera
2018-12-04, 21:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilmannen1
Hej allesammans!
Kort och gått: Vilket är bättre och varför?

Jag och de vänner jag haft som rökt genom åren har ofta kommit tillbaka till frågan, vad är bäst?
För mig och den person som jag lätt rökt mest med, min lillebror, är svaret självklart hasch. Bruning ger mig alltid det jag vill ha till skillnad från Weed där jag oftast måste röka en större mängd för att uppnå samma resultat. Överlag är bruning oftast tyngre dvs ger hårdare effekt enligt egen erfarenhet.

OT: När man håller på att sälja och ta in partier så får man ju se det mesta och jag ska säga er att det bästa weed jag rökt är UK cheese. Blev som en betongklump hela jag och somnade mellan varje gås.

Mvh

Svårt att säga, föredrar själv gräs, känns liksom mer naturligt. Är alla ingredienser i hasch kända? Sen vill man ju inte bli en betongklump och somna hela tiden heller. Men man kan ju ta lite mindre hasch då, allt är ju en fråga om kvantitet.
Citera
2018-12-04, 21:42
  #6
Medlem
bilmannen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Svårt att säga, föredrar själv gräs, känns liksom mer naturligt. Är alla ingredienser i hasch kända? Sen vill man ju inte bli en betongklump och somna hela tiden heller. Men man kan ju ta lite mindre hasch då, allt är ju en fråga om kvantitet.

Ja alltså hmm. Vet du hur hasch tillverkas? googla upp om du ej sett det.
Förutsatt att det inte blandas in diverse medel för att blanda ut haschet, så är hasch väldigt mkt mer "pure" än weed. Alltså är det alltid bättre kvalitet på hasch jämfört med weed, om det kommer från exakt samma plant och odlare.
Citera
2018-12-04, 21:46
  #7
Medlem
bilmannen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Svårt att säga, föredrar själv gräs, känns liksom mer naturligt. Är alla ingredienser i hasch kända? Sen vill man ju inte bli en betongklump och somna hela tiden heller. Men man kan ju ta lite mindre hasch då, allt är ju en fråga om kvantitet.
Jag har alltid tyckt om att bli riktigt indica bäng då jag inte ser något personligt syfte med att vara "uplifted" av nån sativa, utan att jag vill bara softa ur den totalt om jag röker, utan någon plikt eller att ha något inplanerat.
Förövrigt så röker jag endast när jag är färdig med alla mina sysslor och betalat räkningar, tränat, träffat kompisar osv.
Citera
2018-12-04, 21:48
  #8
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilmannen1
Har du rökt hasch någonsin? om inte skulle det kunna vara en rolig och skön upplevelse! Använd din maja som tobak och rök en så kallad Cocktail som det heter i Gästrikland.

Haha. Har nog rökt mer än 1000 hash-jointar, men så fort jag slutade röka cigg så slutade jag (successivt) att köpa hasch. Skunket är skönare, smakar bättre och är ren kärlek, från att grinda till att mecka till att röka.
Citera
2018-12-04, 22:03
  #9
Medlem
bilmannen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Haha. Har nog rökt mer än 1000 hash-jointar, men så fort jag slutade röka cigg så slutade jag (successivt) att köpa hasch. Skunket är skönare, smakar bättre och är ren kärlek, från att grinda till att mecka till att röka.

Vi har nog delade meningar du och jag! Helt tvärtom för mig, började med weed men sen kom bruningen allt mera in i bilden. Såsom du beskriver här: "Skunket är skönare, smakar bättre och är ren kärlek, från att grinda till att mecka till att röka." Exakt sådär känner jag med haschet. speciellt smaken, hasch smakar så mycket bättre IMO.
Citera
2018-12-04, 22:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilmannen1
Ja alltså hmm. Vet du hur hasch tillverkas? googla upp om du ej sett det.
Förutsatt att det inte blandas in diverse medel för att blanda ut haschet, så är hasch väldigt mkt mer "pure" än weed. Alltså är det alltid bättre kvalitet på hasch jämfört med weed, om det kommer från exakt samma plant och odlare.


Aha, ok nä det hade jag ingen aning om. Olja blandas däremot ibland med annat, vet ej vad.
Citera
2018-12-04, 22:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilmannen1
Jag har alltid tyckt om att bli riktigt indica bäng då jag inte ser något personligt syfte med att vara "uplifted" av nån sativa, utan att jag vill bara softa ur den totalt om jag röker, utan någon plikt eller att ha något inplanerat.
Förövrigt så röker jag endast när jag är färdig med alla mina sysslor och betalat räkningar, tränat, träffat kompisar osv.


Funderar på en sak, de gånger jag haft roligast har alla varit på hasch faktiskt. Cannabis gör att jag mest sitter och ältar konstiga tankar hela tiden. Skrattet uteblir liksom. Kom att tänka på det nu faktiskt, det kanske är som du säger bättre med hasch.
Citera
2018-12-04, 22:48
  #12
Medlem
bilmannen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Funderar på en sak, de gånger jag haft roligast har alla varit på hasch faktiskt. Cannabis gör att jag mest sitter och ältar konstiga tankar hela tiden. Skrattet uteblir liksom. Kom att tänka på det nu faktiskt, det kanske är som du säger bättre med hasch.

Se på fan!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback