Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-03, 09:59
  #121
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klosor
Min mor har en patient som rökte hasch 1967 och han har yrar fortfarande omkring i en annan värld. Du borde be tjejen din att sluta innan det slutar illa.

Vilket jävla bullshit..tror du på det där själv ens?
Citera
2018-12-03, 10:01
  #122
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piteamannen
Hej flashback! Har nyligen träffat en tjej jag blivit helt förälskad i. Allt med henne är perfekt förutom en sak.
Hon har varit mycket deprimerad innan i livet och först när vi träffades pratade vi aldrig om droger, men efter ett tag berättade hon att hon brukar röka hasch.

Hon har försökt säga till mig att det är helt ofarligt osv och jag vet vad det har för positiva och negativa effekter.

Men ändå så stör jag mig väldigt mycket på att hon fortsätter röka på fastän jag sagt till henne att jag inte gillar det....
Är jag för mesig eller borde jag säga till på skarpen? MVH Piteamannen

Bara att lämna och gå vidare, eller så accepterar du att hon röker på. Och kanske du också testar nån gång och ser att det inte är nån dödsrasistknarkardrog som kommer ge dig "flashbacks" och andra påhittade symptom som inte är sanna...men hur som helst så borde du sluta att vara en sån frigid fitta..det räcker med en slida i ert förhållande, eller hur?
Citera
2018-12-03, 10:42
  #123
Medlem
Rufoss avatar
Det är betydligt skadligare för hjärnan att läsa den här trådstarten och vissa av svaren än att röka cannabis.
Citera
2018-12-03, 14:04
  #124
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
"stör jag mig väldigt mycket på att hon fortsätter röka på fastän jag sagt till henne att jag inte gillar det."
Vad märkligt - hon lyder alltså inte din minsta vink och anpassar sig helt och hållet till dina önskemål?

Prata om det men att förvänta sig att hon lyder blint utan diskussion kan man ju inte..
Citera
2018-12-03, 14:21
  #125
Medlem
0xmans avatar
gah! Din beta-hane!

Sluta försök kontrolla din kvinna! Låt hon göra som hon behagar! Var glad hon röker brajj ibland och ej dricker brännvin hela helgerna!

Kan du ej accepera det så lämna!
Citera
2018-12-03, 17:01
  #126
Medlem
toppistripps avatar
Kom igen det är bara lite hasch, Så länge hon brukar o inte missbrukar det så är det väll inte så big deal.
Citera
2018-12-03, 17:03
  #127
Medlem
toppistripps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
Fruktansvärt mycket oskönt folk som har svarat här i tråden. Man skulle kunna tro att Sverige är det landet i världen där folk har minst öppen syn angående cannabis. Det enda jag ser är "knark" och "gör dig av med din knarkande tjej". Haha patetiska människor!

Det som förvånar mig mest är att alla som avskyr cannabis väljer att hänga JUST i cannabisforumet ??????????????

Detta har jag lidit av länge, att människor är så trångsynta svider fan att lyssna på.
Citera
2018-12-03, 22:11
  #128
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Det var det roligaste på länge, alkohol dricker man för att bli påverkad visste du inte det. Gå ut en lördagkväll och kolla och det gäller i allra högsta grad vuxna. De flesta våldsbrott är kopplade till alkohol. Man blir aggressiv av alkohol, av cannabis blir man lugn. Att alkohol skulle vara så mycket bättre än cannabis är ju ren och skär lögn, dessutom försöker du med ett moraliskt argument och inget faktiskt argument.

Är inte drogernas/alkoholens kemiska struktur som gör en aggressiv/lugn det är alltid människans kemiska struktur.

Kort och gott är du en idiot innan du dricker/röker/äter är du en ännu större idiot efter.
Citera
2018-12-03, 22:16
  #129
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
Dummaste skit jag läst på länge, skäms du inte?
Hört talas om absolut Vodka. Smakar gott va?.

En nubbe Absolut kan smaka starkt och gott till sillen, ja, och som smakgivande ingrediens i drinkar. Om det bara var alkoholen man var ute efter så hade det inte annat än än 96-procentig klinisk laboratoriesprit.

Vin och Öl är goda drycker som man dricker för smakens skull, till mat eller ett par glas tillsammans med umgänge, och inte för att bli drängfull och spy ner sig. Sådant beteende hör hemma i nedre tonåren, och är väldigt WT för alla över 22.

När du blir äldre (kroppsligt och/eller mentalt) inser du förhoppningsvis att det inte är jag som bär någon hög hatt, utan att det helt enkelt är så som normala människor förhåller sig till sprit.

Rymdkram!
Citera
2018-12-03, 23:42
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Är inte drogernas/alkoholens kemiska struktur som gör en aggressiv/lugn det är alltid människans kemiska struktur.

Kort och gott är du en idiot innan du dricker/röker/äter är du en ännu större idiot efter.

Nja så enkelt är det ju inte, droger påverkar ju olika processer i hjärnan, ex GABA, dopamin eller serotonin. Som exempel: alkohol ökar dopaminkoncentrationen extracellulärt (i nucleus accumbens septi) genom att aktivera GABAA receptorer och inhibera NMDA receptorer. Vid långsiktig konsummering av alkohol minska dock mängden GABAA receptorer. Du har rätt i att människans egen biologi naturligtvis påverkar och man har exempelvis funnit en gen som gör lugna människor aggressiva vid intag av alkohol, dock bara män. Men såklart påverkar droger hjärnan och måste inte varit dum i huvudet innan man intog någon form av drog (även alkohol) för att faktiskt bli dum i huvudet på drogen. De studier som påvisar ökat aggressivt beteende av cannabis har bara fått fram en ökning på 0,4% och man vet inte heller om det är en direkt påverkan av cannabis eller har att göra med personlighetstyper som mer vanligt röker cannabis. Rätt betydande skillnad. Så mycket pekar väl på att det finns en förklaring till att alkohol står för förklaringen av många våldsbrott. Man får också ta med i beräkningen att den är mycket enklare att få tag på.

Dessutom får alkohol fler effekter på resten av kroppen än vad cannabis får. Skrumplever, bukspottskörtelinflammation, överarbetande hjärta, B-vitaminbrist som ger sömnsvårigheter, darrningar och en rad andra problem. Forskning från Kanada har gjort mätningar av dödlighet för den enskilde personen och drogernas negativa inverkan på samhället. Ny forskning slår fast att hasch är den minst skadliga drogen, medan alkohol och tobak är de värsta mördarna.
Av alla droger – lagliga och olagliga – som människan intar, är alkohol den absolut mest dödliga. Därefter följer nikotin, kokain och heroin, medan cannabis (hasch) är den minst farliga. Forskarnas slutsats är att vi gör klokast i att fokusera på verkningarna av tobak och alkohol än alla olagliga droger. (Med reservation för att forskningen inte gjort skillnad på rökning av tobak och nikotin, verkar det som. Det är väl främst inte nikotinet man dör av, min reflektion)

Forskarlaget med professorn och världskända missbruksexperten dr. Jürgen Rehm i spetsen är först med att genomföra en jämförande studie av riskerna med flera droger: Heroin, nikotin, cannabis, kokain, alkohol, amfetamin, metadon och MDMA.

Den metod, Margin of Exposure (MoE), de har använt sig av för riskvärdering jämför den mängd som krävs för att ge upphov till negativa effekter med den mängd användarna reellt sett intar. Ju högre konsumtion i relation till marginalen för negativa effekter, desto större risk innebär drogen.

Resultaten är glasklara och helt entydiga: Alkohol överträffar alla andra droger vad gäller dödlighet och risk – både på det individuella planet och för samhället som helhet. På det individuella planet är alkohol och nikotin de största mördarna och tillsammans med heroin och kokain "högriskdroger", medan cannabis, amfetamin, metadon och MDMA samtliga är betydligt mindre skadliga. Tittar man på samhället i stort är den lagliga alkoholen den enda "högriskdrogen" och inte mindre än 114 gånger farligare och mer dödlig än cannabis.

Själv har du aldrig gjort något dumt på alkohol eller? Få människor jag vet om har dock gjort något riktigt dumt på cannabis.
Citera
2018-12-04, 00:02
  #131
Medlem
Myhr1s avatar
Som man vet så skall ju man alltid fråga sig varför?
Ett hypotetiskt exempel: En man i 50-års åldern skjuter ihjäl sin fru och sina barn - varför?
Det visar sig att han hade Amfetamin i kroppen, underbart där har vi ju förklaringen.

Don't do drugs it makes you kill people, finns endast oansvariga människor skyll inte på drogerna denna hypotetiska individ har varit defekt hela livet.
Citera
2018-12-04, 04:31
  #132
Medlem
Treantprotectors avatar
Jag hade tänt en med henne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback