2018-12-01, 03:20
Medlem
Jag tror att Per lyckas hitta rätt i programmet och han är säkert sambo idag!? Ingen av de andra tror jag på. Hönsbonden är en riktigt charmlös typ som jag tror man ska akta sig för!
Citera
2018-12-01, 07:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Kan personligen inte se annat än att det är Jennie som får hjärtat krossat av Magnus.

Tyvärr har hon ju svept in det i sig själv och sett saker som inte finns. Hon tror att hon och Magnus är match made in heaven och sitter och ler, skakar på huvudet (jävlar vad det skakades senast) tror att allt är perfekt och att framtiden med Magnus är en home run.

Där tror jag hjärtekrossen ligger. Mina fem cent.

Det är en rätt bra gissning ja, speciellt med tanke på det senaste avsnittet. Att vi alla någon gång har missbedömt hur intresserad en person man är intresserad av varit är en sak men hon är ju dels med i ett dejtingprogram där den hon är intresserad av ska dejta andra och dels tror hon ju att hon är valet alltför länge...

Det blir nog ett rejält bryskt uppvaknande på onsdag för hennes del ja. Frågan är hur hennes reaktion blir, det känns inte orimligt att hon säger nåt i stil med "Tja, det där kommer aldrig att hålla och då kommer han komma krypandes tillbaka till mig"...

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja just fasen, hade glömt att Leonora hade sagt att hon ville ta den vägen den här gången. Ja då kanske hon väljer någon (Sofia) ändå. Men som du säger, man vet ju inte om hon kan efterleva det hon påstår när nån tjej väl sveper undan fötterna på henne.

Man kan inte minnas allt
Tror hon väljer Sofia och att dom dejtar ett tag men sedan om det håller över tid eller ej är mer tveksamt.

Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Om man ska rangordna årets fuckboys då?
1. Christer (hästmannen hos Marie)
2. Hans-Erik (lappen hos Marie)
3. Erik (alias hönsmongot)

Hedersomnämnande även till cowboysaren som Marie valde bort och som inte fick flytta med till gården, verkade vara en skön typ.
Varför Marie bara fick (eller valde ut) bös att dejta är märkligt, ingen egoboost för henne att medverka precis.

Marie har sagt att herrarna du nämner skickade 20-30 år gamla kort på sig själva och därmed lurade henne på det sättet. Skickar man såpass gamla kort kan man ju tänka sig att det även var en hel del felaktigheter i breven...
Citera
2018-12-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag tror att Per lyckas hitta rätt i programmet och han är säkert sambo idag!? Ingen av de andra tror jag på. Hönsbonden är en riktigt charmlös typ som jag tror man ska akta sig för!
Ja, jag gillade honom i början men nu tycker jag han mest creepy! Kan tänka mig att han är en sån som bara blir tyst och går och surar en hel dag om det är nåt han stör sig på! usch! Han får bli ihop med en fågel istället
Citera
2018-12-01, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

[b]Marie har sagt att herrarna du nämner skickade 20-30 år gamla kort på sig själva och därmed lurade henne på det sättet. Skickar man såpass gamla kort kan man ju tänka sig att det även var en hel del felaktigheter i breven...

Men sånt borde man ju genomskåda! Det ser man ju både på bildkvaliten samt 80-tals frillorna! Borde man inte bli lite misstänksam då ?
Senast redigerad av Regnflingan 2018-12-01 kl. 11:58.
Citera
2018-12-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
[/b]

Men sånt borde man ju genomskåda! Det ser man ju både på bildkvaliten samt 80-tals frillorna! Borde man inte bli lite misstänksam då ?
20 år sen = 1997
Citera
2018-12-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
20 år sen = 1997
30 år sen=1988
Citera
2018-12-02, 04:57
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Hönsbonden är en riktigt charmlös typ som jag tror man ska akta sig för!

Ja, åtminstone får man akta sig för lukten av hönsskit. Saknar både karisma och utseende, så hur farlig han är vet jag inte.

Tycker årets urval är sällsamt illa. Känns som om det är 94-åriga gubbar som valt ut bönderna.
Ingen av dem som är attraktiv över huvud taget och flera har sämre utstrålning än en sten i skogen.

Citera
2018-12-02, 10:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
[/b]

Det är nog inte direkt så att alla skickar med annat än bilder utskrivna på vanligt "skrivarpapper" så bildkvalitén är nog sällan på topp, speciellt bland lite äldre deltagare om man ska vara fördomsfull.

Frillorna? Tja, dels var det nog rätt få 35-40 åringarna som bar "europe-frillor" ens då så det är svårt att gå på. Modet? Tja, Hans-Erik hade ju hawaii-skjortor även nu...
Citera
2018-12-02, 15:40
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ja, jag gillade honom i början men nu tycker jag han mest creepy! Kan tänka mig att han är en sån som bara blir tyst och går och surar en hel dag om det är nåt han stör sig på! usch! Han får bli ihop med en fågel istället

Det känns som att det inte är så mycket äkta känslor där över huvud taget. Eller så är det det och han försöker desperat dölja det för att "vara rättvis".

Han Ölandsbonden verkar ju typ aldrig fått hångla så han beter sig som en sockerknarkare i en godisbutik.
Citera
2018-12-02, 15:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Intressant att du tar upp det, för jag hade glömt det där samtalet med Annette men nu när du nämner det så minns jag ju att Leonora sa just det och då blir det ju än mer underligt varför hon inte väljer någon i sin egen ålder. Kanske hon anser det som för "enkelt". Att hon vill ha utmaningen med en äldre eller yngre och sen känna sig mera uppmärksammad på nåt sätt. Hon vet vad hon kan funka med men väljer inte det? Eller såg hon bara "Kärlek åt alla" som en chans till att få visa upp sig lite och sen kanske hitta någon som en liten bisak?
Leonora är ju smickrad över uppmärksamheten helt klart och visst, det kanske är lättare att imponera på yngre tjejer. Några är inne på att hon verkar föredra "lammkött" och det kanske är sant. Tjejen som hon rusade in i ett förhållande med förra säsongen, och som kort därefter lämnade henne, var ju också ung.

Sen finns det ju även en bakgrundshistorik som kan påverka. Leonora blev även hastigt lämnad av sin fru Karin i slutet av graviditeten. Karin var tydligen hennes första flickvän. (Hittar dock inget om hennes ålder):
När Leonora var i sjunde månaden åkte Karin upp till Stockholm för att gå ut en helg – och kom hem och sa ”jag ska flytta till Stockholm”. Karin tog sin kärlek och gick, bara veckor innan förlossningen.
https://www.amelia.se/artiklar/tv-bonden-leonora-jag-sprang-ifran-min-sorg/

Citat:
Angående Jennie, tror du är inne på helt rätt spår när det gäller henne och hon borde nog börja jobba en del med sig själv och se saker i sin omgivning för hur dem verkligen är och inte för hur hon anser saker/människor vara i sin egen drömvärld. Tror ändå på nåt sätt att hon inser djupt inom sig att Magnus redan valt Moa?!
Det vete sjutton... Kan bli riktigt illa när Jennies villfarelser och illusioner kraschar mot verkligheten.
Citera
2018-12-02, 19:15
Medlem
Jag såg något avsnitt swisha förbi på tv där det satt ett gäng gubbar där 2 blev hemskickade, varefter det blev ett väldigt muttrande om allt möjligt och de ville inte bli filmade

Blir så klart sugen på att se detta i sin helhet, någon som vet vilket avsnitt det var så jag kan leta upp det på nätet?
Citera
2018-12-02, 19:26
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag såg något avsnitt swisha förbi på tv där det satt ett gäng gubbar där 2 blev hemskickade, varefter det blev ett väldigt muttrande om allt möjligt och de ville inte bli filmade

Blir så klart sugen på att se detta i sin helhet, någon som vet vilket avsnitt det var så jag kan leta upp det på nätet?

Det är i "Kärlek åt alla". Typ inte senaste avsnittet eller näst senaste men det innan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in