Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 14:12
  #1
Medlem
anuspontens avatar
Har haft den typ 6 veckor och senaste två veckorna har den börjat uppföra sig högst märkligt. När den är igång så funkar allt klockrent. Problemet är när den har varit avstängd eller i standby några timmar. Då är det inte ett liv i den ( precis som om batteriet vore slut), då måste jag ansluta en laddare oavsett om batteriet är laddat eller inte. Sedan får jag vänta en stund och sedan går det att starta den. Känns som om plattan tror att batteriet är slut fast det inte är det. Har aldrig varit med om något liknande. Någon som har en susning?
Citera
2018-12-02, 14:19
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Gör en hard reset aka fabriksåterställning, har du tur så löser det problemet, annars är det bara att lämna in på rep, vart köpte du den?
Citera
2018-12-02, 14:20
  #3
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Gör en hard reset aka fabriksåterställning, har du tur så löser det problemet, annars är det bara att lämna in på rep, vart köpte du den?
Jo köpte den på en kampanj proshop hade. Vet att dom kan vara lite besvärliga vid reklammationsärenden...
Citera
2018-12-02, 14:41
  #4
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Jo köpte den på en kampanj proshop hade. Vet att dom kan vara lite besvärliga vid reklammationsärenden...

Måste du reklamera då, du nöjer dig inte med rep/ få en ny av samma modell?
Citera
2018-12-04, 12:37
  #5
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Måste du reklamera då, du nöjer dig inte med rep/ få en ny av samma modell?
Tveksamt. Köper jag något som är problem med så vill jag inte ha deras grejer något mer. Köpte t.ex aldrig mer telefoner från ericsson eller köper inte något som huawei tillverkat.
Gjorde en total återställning men problemet kvarstår så den här får dom ta tillbaka. Mycket märkligt fel, det måste jag säga.
Citera
2018-12-05, 09:28
  #6
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Det kan inte vara så att det finns en inbyggd fördröjning i startknappen, t.ex. för att förhindra att den går på oavsiktligt bara någon kommer åt knappen..

Har varit med om att man i vissa surfplattor får hålla ned knappen i tre sekunder och då startar den när man släpper knappen!
Citera
2018-12-05, 14:03
  #7
Medlem
anuspontens avatar
Ivägskickad nu. Körde en reset men det blev faktiskt nästan värre. Får se vad det blir av det hela.
Citera
2019-01-14, 20:35
  #8
Medlem
anuspontens avatar
Bumpar tråden
Fick tillbaka den efter 6 veckor. Acer hävdar att dom bytt moderkortet. fter 2 dagar återuppstod exakt samma problem. Varnar nu alla: KÖP INTE SKITEN.
Vad gäller? Den är inköpt första oktober. Skickade på reparation 4:e december, fått den åter efter 6 veckor innan den pajjade igen. Kan man kräva hävning av köpet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback