2018-12-01, 23:34
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-ran-huddinge/

Citat:
01 december 19.15, Rån, Huddinge
Två personer rånades i Kungens kurva.

Två personer blev strax efter klockan 19 utsatta för ett personrån. Tre gärningsmän ska ha hotat till sig bland annat mobiler och kläder och sedan sprungit från platsen.

Två personer kunde snabbt gripas i närområdet. En tredje gärningsman som beskrivs som yngre är ännu på fri fot.

Polis har hållt förhör med vittnen samt målsäganden och sökt i området med bland annat gundpatrull. Man har även inventerat tillgången till övervakningskameror i området.

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-12-01, 23:43
Medlem
Svea.Folks avatar
Är det nu som Babbelitos kör igång med julkampanjen? De brukar ofta vara extra verksamma krint jul. Ofta personrån men även butiksrån.
Citera
2018-12-01, 23:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Kungens kurva vid 19 tiden. Utanför IKEA eller ICA?

Eller kan det ha varit i skärholmens centrum? Fast man tycker inte polisen borde blanda ihop eller komma med missvisande info.

Att de åkte fast för att de inte förstår/ ser att det finns kameror tyder på att antingen så var det barn i lågstadieålder eller så var förövarna inte bekanta med vad en övervakningskamera är.
Citera
2018-12-02, 00:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kungens kurva vid 19 tiden. Utanför IKEA eller ICA?

Eller kan det ha varit i skärholmens centrum? Fast man tycker inte polisen borde blanda ihop eller komma med missvisande info.

Att de åkte fast för att de inte förstår/ ser att det finns kameror tyder på att antingen så var det barn i lågstadieålder eller så var förövarna inte bekanta med vad en övervakningskamera är.

Eller på att dom vet att dom snart är på gatan igen.
Citera
2018-12-02, 00:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Eller på att dom vet att dom snart är på gatan igen.

Den brukar jag förtränga.
Då jag är 50+ så tror jag ju att lagen gäller för alla. Står man på städgata så kostar det 850 kr. Rånar man julhandlare så får man åka till stationen och lämna fingeravtryck. Troligtvis så får de en kopp kaffe och en smörgås också...
Citera
2018-12-02, 00:09
Medlem
negombo365s avatar
Kungens kurva stenkast från gettot, även dock så finns det en hel del köpes lägenheter
Citera
2018-12-02, 00:12
Medlem
lillapaddingtons avatar
Min gissning, negrer eller babbar. Varför? Jo, för att de rånade på just kläder. Kläder är status i orten, troligtvis hade BO en fet jacka som lätt kan säljas. Pundare vet inte vilka kläder som ger pengar.
Citera
2018-12-02, 00:16
Medlem
Så polisen hittade Börje och Erik? Snyggt jobbat, nu bara att hitta Sten också.
Citera
2018-12-02, 00:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Den brukar jag förtränga.
Då jag är 50+ så tror jag ju att lagen gäller för alla. Står man på städgata så kostar det 850 kr. Rånar man julhandlare så får man åka till stationen och lämna fingeravtryck. Troligtvis så får de en kopp kaffe och en smörgås också...

Och sen läggs fallet ner.
Citera
2018-12-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Är det nu som Babbelitos kör igång med julkampanjen? De brukar ofta vara extra verksamma krint jul. Ofta personrån men även butiksrån.

Citat:
Ursprungligen postat av negombo365
Kungens kurva stenkast från gettot, även dock så finns det en hel del köpes lägenheter

Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Så polisen hittade Börje och Erik? Snyggt jobbat, nu bara att hitta Sten också.

Om det är Börje och Erik låter jag vara osagt, men en av de gripna går att beskåda. I liggande ställning, bojad, tuggandes asfalt på E4:an vid Kungens Kurva. Tack till polisen för vackert foto.

https://www.facebook.com/PolisenSkar...e=3&permPage=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in