2018-12-01, 22:44
Medlem
Wawawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acnemonstret
Ni som sett senaste inlägget på hennes blogg. Är den ens möjligt vid detta laget att hon fortätter att ljuga såhär? blir perplex? Hon kan väl inte fortsätta ljuga nu? det måste vara sant?

Jag är benägen att hålla med dig. Jag tror inte att hon ljuger rakt av, möjligen överdriver lite, men framförallt tror jah faktiskt hon är rädd och att andra personer kanske överdrivit lite. Med tanke på hennes profil och Hs sits så är det klart det finns en viss kidnappningsrisk. Hur reellt hotet är det vet man ju inte. Men som mamma kan jag verkligen förstå att hon inte tar risker.

Varför hon är så hysterisk i sin kommunikation tolkar jag som att hon vill vara övertydlig med stt hennes och Hs relation är slut. Också förståeligt från hennes perspektiv.

Det enda jag inte förstår är varför det är nödvändigt att göra fullständigt karaktärsmord på h, men det mest trovärdiga scenariot är att hon (igen) vill undanröja alla tvivel om att relationen är slut genom att spela lite extra sårad och försmådd - och då behövde hon fingera lite ”bevis” på hur lurad hon varit heeeeela tiden
Citera
2018-12-01, 22:58
Medlem
Men om hon nu har en hotbild mot sig och barnen finns det väl noll logik i att posta bilder på barnen, samt bilder där man kunde spåra hennes location så fort som faktiskt gick att göra? Eller ens åka till Mallorca ( där så många svenskar befinner sig?) Hennes beteende går inte ihop med en person som fått en hotbild över sig och är rädd för sig och sina barns välmående?
Om hennes hotbild är sann, hade då pingis verkligen gjort ett skämt om den på hennes instastory igår då? Det går inte ihop för mig.
Citera
2018-12-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acnemonstret
Men om hon nu har en hotbild mot sig och barnen finns det väl noll logik i att posta bilder på barnen, samt bilder där man kunde spåra hennes location så fort som faktiskt gick att göra? Eller ens åka till Mallorca ( där så många svenskar befinner sig?) Hennes beteende går inte ihop med en person som fått en hotbild över sig och är rädd för sig och sina barns välmående?
Om hennes hotbild är sann, hade då pingis verkligen gjort ett skämt om den på hennes instastory igår då? Det går inte ihop för mig.

Det är just sån här information och vetskap som alla pro-IL anhängare tycks vara immuna mot. Extremt mycket motsägelser och felaktigheter från hennes sida just nu.
Citera
2018-12-01, 23:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
I den meningen gör hon väl exakt samma sak som hon anklagar H för, dvs utnyttjar relationen med en känd person för att vinna någon slags fördel, förslagsvis trovärdighet i det här fallet.

Jag förstår dock inte varför alla är så stensäkra på att Bella inte haft besök av kriminella. Varför väger H’s ord tyngre än Bellas? Tror ni Odd skulle släppa iväg barnen om allt bara var en bluff? Han om någon borde ju känna Bella och veta när hon överdriver och när det är på allvar?
Hur vet du att Odd släppt i väg barnen?
De ju delad vårdnad och Isabella reste i väg med barnen när det var hennes vecka med dem.
Odd kanske är både förtvivlad och rasande. Det vet vi inget om.
Citera
2018-12-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
De ju delad vårdnad och Isabella reste i väg med barnen när det var hennes vecka med dem.
Man får inte resa utomlands utan tillåtelse från fadern
Citera
2018-12-02, 00:02
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Man får inte resa utomlands utan tillåtelse från fadern
Kontrollerar flygbolag att alla minderåriga barn har tillstånd av samtliga vårdnadshavare innan resan? Jag känner inte till hur det fungerar inom EU. Som vuxen inom Schengen är det ingen kontroll öht av dokument .

Att hon formellt inte får är inget hinder för Isabella.
Senast redigerad av DoraF 2018-12-02 kl. 00:08.
Citera
2018-12-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
I den meningen gör hon väl exakt samma sak som hon anklagar H för, dvs utnyttjar relationen med en känd person för att vinna någon slags fördel, förslagsvis trovärdighet i det här fallet.

Jag förstår dock inte varför alla är så stensäkra på att Bella inte haft besök av kriminella. Varför väger H’s ord tyngre än Bellas? Tror ni Odd skulle släppa iväg barnen om allt bara var en bluff? Han om någon borde ju känna Bella och veta när hon överdriver och när det är på allvar?
Vi är säkra på att ingen allvarligare hotbild finns därför att när man vet omständigheterna och hur den kriminella världen fungerar så är det helt osannolikt och detta låter precis som när ett barn ropar vargen kommer.
Citera
2018-12-02, 00:57
Medlem
Att Bella kände igen namn på kriminella typer säger en hel del. Hon måste ha god insyn i den undre världen. FÖR god.
Citera
2018-12-02, 04:06
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Kontrollerar flygbolag att alla minderåriga barn har tillstånd av samtliga vårdnadshavare innan resan? Jag känner inte till hur det fungerar inom EU. Som vuxen inom Schengen är det ingen kontroll öht av dokument .

Självklart är Bella beroende av att samarbetet med Odd ska fungera, hon är mer beroende av Odd än vad han är av henne. Hon har ju inte direkt gjort någon hemlighet av att han har varit en mer närvarande förälder än henne under deras äktenskap. Självklart skulle hon inte riskera en vårdnadstvist eller att hamna på ond fot med honom genom att göra ett så grovt övertramp som att ta barnen utomlands utan hans medgivande.
Citera
2018-12-02, 04:53
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:

Herregud nej. Ingen sådan kontroll görs.
Citera
2018-12-02, 10:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Ska man inte visa upp dokumentation på dels huruvida man har delad eller ensam vårdnad. Och fall av delad vårdnad att man ska visa ett fullmakt från andra vårdnadshavare att barnen får resa utomlands? Hon borde rimligtvis fastnat på svenska flygplatsen om inte hade dessa dokument. Man kan inte byta adress, byta skola åt barn, inte göra pass och absolut inte checka in barnen på utlandsflyg om man inte har andra vårdnadshavares uttryckliga godkännande.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-12-02 kl. 10:12.
Citera
2018-12-02, 10:46
Medlem
luddesbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ska man inte visa upp dokumentation på dels huruvida man har delad eller ensam vårdnad. Och fall av delad vårdnad att man ska visa ett fullmakt från andra vårdnadshavare att barnen får resa utomlands? Hon borde rimligtvis fastnat på svenska flygplatsen om inte hade dessa dokument. Man kan inte byta adress, byta skola åt barn, inte göra pass och absolut inte checka in barnen på utlandsflyg om man inte har andra vårdnadshavares uttryckliga godkännande.
Jo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in