Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-01, 20:55
  #37
Medlem
Det var betydligt lugnare förra veckan då katten bara jamade några gånger, tittade på mig för att sedan gå och lägga sig under täcket i sängen. Då kunde jag smyga ut i köket lite senare och servera lördagsmaten utan en hysterisk katt runt benen.

Den upptäckte inte ens maten på minst 10 minuter så doften fick väl smyga sig fram till sängen först och in under täcket. Därtill gick den bara fram och luktade för att slänga med svansen och gå där ifrån. Det tog väl en timme minst innan den rörde maten.

Idag blev det åter ett jävla liv direkt när jag började tillaga den egna maten. Katten har mat i sin skål så det är inte att den är hungrig. Den har varit och ätit sin vanliga mat nu några gånger idag mellan allt tiggande och liv, den blir väl hungrig av allt jobb.

Hur f-n vet katten att det är lördag? Nu har jag serverat katten sin blötmat men den vet inte ens om det ännu. Åtminstone har den inte gått ut i köket på en bra stund. Vad är det som gör katten så upphetsad över denna mat när den ändå gillar den vanliga bäst? De är bra lustiga de små liven!
Citera
2018-12-01, 21:01
  #38
Medlem
Katter har en nos.
Med den kan dom känna olika lukter.

Om du tar fram en påse gottigott gott och katten sniffar.
Ja då känner den att här luktar det gott
Citera
2018-12-01, 21:12
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Katter har en nos.
Med den kan dom känna olika lukter.

Om du tar fram en påse gottigott gott och katten sniffar.
Ja då känner den att här luktar det gott
Om det vore så enkelt. Katten sätter igång långt innan jag ens tagit i förpackningen. Lugnt hela veckan och så när det börjar närma sig middag, på lördagen, då blev det fart på den.
Citera
2018-12-06, 08:15
  #40
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
vet katten att det är lördag idag

Klart den inte vet. Det den vet är kanske (vet inte dina rutiner), dagen då du är hemma, förra gången du var hemma hela dagen fick den foder den tyckte om. Djur lär sig detaljer som vi kanske inte tänker på också, kan vara väldigt små grejer som de snappar upp och som de kan associera med något, och speciellt om det är något positivt (te.x god mat) - detta lär den sig direkt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback