2018-11-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Nej nej. Det var inte så jag menade. Syftade på att andra ibland bara skriver rakt ut och förstör ”spänningen” för övriga, något som du inte gjorde. Jag tog sig som ett bra exempel på hur man ska göra. Ifrågasatte inget. Cred till dig 👍🏻

Edit: PM kommer så snart jag kan 😄

Då var det jag som missuppfattade!

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Hon vet att tråden finns, men är helt ointresserad av att följa den?

Hon började läsa den i början men det står inte alltid särskilt trevliga saker så hon har valt att avstå!
Citera
2018-11-30, 18:12
Medlem
fenomens avatar
Svårt för Susanna att stadga sig med en bonnig Hannes när hon flipprats svimfärdig av latin lovern Yeison. Hon behöver nog några år till att mogna på innan hon kommer över bad boy-grejen. Men utifrån sett är Hannes finemang för henne.

Erik och Henrik (KÅA) är tveklöst de TRÅKIGASTE, ocharmigaste och mest oattraktiva BSF uppbringat. Stendöda på insidan och verkar botoxade till att se sura ut hela tiden. Och varför har Henrik svullna pattar?

Tycker synd om den lilla massösen (KÅA) som trott att hon haft saken fixad sedan dag ett med Magnus. Vilken besvikelse som väntar henne.

Leonora (KÅA) verkar inte ett dugg intresserad av nån av tjejerna som sökt och vad de ser hos henne begriper jag inte.

Simon behöver som sagt LIGGA runt. Frida ger mig solklara vibbar av instabil stadsbrud som vill fly till snäll och medgörlig kille på landet. Hoppas att han inte väljer henne!
Citera
2018-11-30, 18:46
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Simon behöver som sagt LIGGA runt.
gör ett besök på östra sidan av öland där han bor, så kommer du förstå varför han är både singel och okysst, östra öland är ett ingenmansland 11 månader om året, utbudet av tjejer som vill ligga är inte gigantiskt direkt, så jag förstår varför bsf kändes som en bra idé. Det behövs lite nytt friskt blod till den inavlade ön
Citera
2018-11-30, 21:55
Medlem
tempeZZts avatar
Kan personligen inte se annat än att det är Jennie som får hjärtat krossat av Magnus.

Tyvärr har hon ju svept in det i sig själv och sett saker som inte finns. Hon tror att hon och Magnus är match made in heaven och sitter och ler, skakar på huvudet (jävlar vad det skakades senast) tror att allt är perfekt och att framtiden med Magnus är en home run.

Där tror jag hjärtekrossen ligger. Mina fem cent.
Citera
2018-11-30, 22:16
Medlem
Citat:
Jo, men jag tycker nog ändå de ska hålla sig till traditionella gris- och nötboskapsbönder (och säd). Det har ju varit en hel del deltagare som tävlar i hästhoppning och bedriver ridlekis m.m. För mig är det inga bönder i den traditionella meningen. Känns som TV4 började få brist på "riktiga" bönder.

Jag hoppas det blir mer genuina bönder i BSF 2019 för det är redan klart att det blir en ny säsong då. Och vill då se mer av bondelivet också.
Citera
2018-11-30, 22:18
Medlem
Citat:
Han den där städfixerade braten förra säsongen som polerade sina traktorer med bilvax kändes knappast heller som någon bonde. Han var väl jägare?!? Riktiga bönder har inte tid att vaxa sina traktorer. Likaså Jennifer året innan som hade islandshästar och ridlekis. Programmet har tappat mycket av sin charm.

Ja ur den synvinkeln saknar man verkligen dem två första säsongerna. Då var det mer genuint och mer charm. Men hoppas Linda kan lyckas få tillbaka det.
Citera
2018-11-30, 22:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jag hoppas det blir mer genuina bönder i BSF 2019 för det är redan klart att det blir en ny säsong då. Och vill då se mer av bondelivet också.

Tror inte ett smack på det, tyvärr. Personligheterna är det som söks, sedan kan det handla om någon som pillar med en morot då och då - SMACK, TJOBÄNG - BONDE!!!

Vi får hitta guldkornen själva, som Simon i år.
Citera
2018-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Gillade också Alireza när han stod upp mot Hans-Erik och Christer när de snackade skit om Marie och Tore. Hade varit mycket enklare att bara hålla med. Visade en väldigt bra sida.

Tyckte också om Alireza, han var blyg men kunde stå upp för sig när det gällde. Mycket cred till honom där. Synd att det inte klickade mellan honom och Marie för jag tror han hade haft massor att ge henne!
Citera
2018-11-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det som motsäger det där med att Leonora inte skulle välja någon för att hon inte blivit blixtförälskad är för att hon sagt att hon ska försöka finna något som växer efterhand, mer som ett normalt förhållande således. Sedan vet man givetvis inte om hon är kapabel att tänka så när det väl "bränner till" dock.

Det blir sannerligen en hyperintressant onsdag när valen ska göras. Känns väl ovanligt ovisst faktiskt.

Ja, det var rätt rått klippt men å andra sidan förvrängdes ju inte sanningen om att hon ser sig som det självklara valet så på det sättet var det ju inte fel.
Dock lär han välja Moa så Jennie blir rejält besviken ja.

Man ska inte heller glömma att Erik rätt nära inpå BSF starten blivit singel och jag tycker att man märker det i programmet, det blir lite "förhållande-trötthet" från hans sida ibland. Det krävs ju ändå en hel del för att orka dra igång ett förhållande med att lära känna folk, bjuda på sig själv och överbygga dom hinder som oftast finns.
Han borde nog väntat med sitt deltagande till nästa år eller så. Nu är det lite för nära på verkar det som.

Ja just fasen, hade glömt att Leonora hade sagt att hon ville ta den vägen den här gången. Ja då kanske hon väljer någon (Sofia) ändå. Men som du säger, man vet ju inte om hon kan efterleva det hon påstår när nån tjej väl sveper undan fötterna på henne.
Citera
2018-11-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tror inte ett smack på det, tyvärr. Personligheterna är det som söks, sedan kan det handla om någon som pillar med en morot då och då - SMACK, TJOBÄNG - BONDE!!!

Vi får hitta guldkornen själva, som Simon i år.

Nej tror väl kanske inte på det heller till 100% , men hoppas kan man ju alltid.....
Citera
2018-11-30, 23:37
Medlem
NiccoJs avatar
Om man ska rangordna årets fuckboys då?
1. Christer (hästmannen hos Marie)
2. Hans-Erik (lappen hos Marie)
3. Erik (alias hönsmongot)

Hedersomnämnande även till cowboysaren som Marie valde bort och som inte fick flytta med till gården, verkade vara en skön typ.
Varför Marie bara fick (eller valde ut) bös att dejta är märkligt, ingen egoboost för henne att medverka precis.
Citera
2018-11-30, 23:45
Medlem
NiccoJs avatar
För att programmet ska ha ett syfte ska det vara deltagare som lever som bönder 365 dagar om året, dvs har djurproduktion. Det ger ju ett liv som är annorlunda ”svenssons”.
Om du går i skogen mellan 7 o 16 om dagarna eller jobbar som rörmokare är väl skit samma för frun din?
Har inte varit många som har jobbat under produktionen de jag kan minnas är:
Bonde Fredrik Karlsson
Andreas Westesson
Britt-Marie (eller vad hon hette skånska)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in