Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-30, 15:20
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piteamannen
Hej flashback! Har nyligen träffat en tjej jag blivit helt förälskad i. Allt med henne är perfekt förutom en sak.
Hon har varit mycket deprimerad innan i livet och först när vi träffades pratade vi aldrig om droger, men efter ett tag berättade hon att hon brukar röka hasch.

Hon har försökt säga till mig att det är helt ofarligt osv och jag vet vad det har för positiva och negativa effekter.

Men ändå så stör jag mig väldigt mycket på att hon fortsätter röka på fastän jag sagt till henne att jag inte gillar det....
Är jag för mesig eller borde jag säga till på skarpen? MVH Piteamannen
Vad är problemet med att hon röker cannabis? Låt henne röka!
Citera
2018-11-30, 15:24
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piteamannen
Hej flashback! Har nyligen träffat en tjej jag blivit helt förälskad i. Allt med henne är perfekt förutom en sak.
Hon har varit mycket deprimerad innan i livet och först när vi träffades pratade vi aldrig om droger, men efter ett tag berättade hon att hon brukar röka hasch.

Hon har försökt säga till mig att det är helt ofarligt osv och jag vet vad det har för positiva och negativa effekter.

Men ändå så stör jag mig väldigt mycket på att hon fortsätter röka på fastän jag sagt till henne att jag inte gillar det....
Är jag för mesig eller borde jag säga till på skarpen? MVH Piteamannen
Svårt för oss att svara på. Jag tycker att du inte borde lägga dig i det, så länge hon inte är påverkad när ni träffas. Men är det något som är viktigt för dig så är det klart du kan ställa kravet att hon inte kan fortsätta röka om ni ska fortsätta vara tillsammans. Hon får välja helt enkelt, om det är så viktigt för dig.

Hoppas det löser sig!

Edit: Du borde starta en likadan tråd fast i Relationsforumet. Här kommer du, som du ser, bara bli överöst av pro-cannabis åsikter som säger att drogen aldrig har gjort något negativt mot någon. Du får helt enkelt fel typ av svar.
Citera
2018-11-30, 15:27
  #63
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
I din skruvade värld, möjligen. Men ser vi till verkligheten så är det en person i förhållandet som vill att den andra ska sluta knarka, en helt legitim önskan. Skulle hon neka denna önskan så är det HON som inte respekterar honom. Av ren nyfikenhet, på vilket sätt menar du att han inte respekterar henne?

Som jag förstått det är förhållandet nytt och vill man börja ändra saker så får man nog rannsaka sig själv innan man ändrar på den man gillar. Hennes vanor som hon hade innan de träffades ska man respektera.

Jag förstår ditt resonemang om hon t. ex hade prövat cannabis nån gång innan och att det eskalerade till ett regelrättigt missbruk under tiden de var tillsammans. Skruvad värld vette fan, jag tror på människans egen fri vilja och förnuft.
Citera
2018-11-30, 15:32
  #64
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Som jag förstått det är förhållandet nytt och vill man börja ändra saker så får man nog rannsaka sig själv innan man ändrar på den man gillar. Hennes vanor som hon hade innan de träffades ska man respektera.

Jag förstår ditt resonemang om hon t. ex hade prövat cannabis nån gång innan och att det eskalerade till ett regelrättigt missbruk under tiden de var tillsammans. Skruvad värld vette fan, jag tror på människans egen fri vilja och förnuft.

Ingen har sagt att han ska tvinga henne till något, det som däremot är sagt är att han önskar att hon inte knarkade. Vilket är en legitim önskan, då det först och främst är olagligt (Är personligen för legalisering av cannabis) men dessutom är det något som TS inte uppskattar. Om det nu betyder mycket för TS att hon slutar röka så borde hon göra detta om hon hyser känslor för honom, annars väljer hon Cannabis framför honom och detta är knappast en bra grund att basera sitt förhållande på och bör då avsluta förhållandet omgående.
__________________
Senast redigerad av CokeLaRock 2018-11-30 kl. 15:34.
Citera
2018-11-30, 15:41
  #65
Medlem
Tänd på med din flickvän förfan. Sexet är fantastiskt.
Citera
2018-11-30, 16:01
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Till skillnad om hon skulle självmedicinerat med sprit eller piller menar du?

Nu var det inte det som tråden handlade om.
Citera
2018-11-30, 16:07
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
I vanlig ordning så lyser cannabisrökarna i tråden med sina grötiga hjärnor.

"Att medicinera depression med cannabis är inte bra"
- Så du säger att hon ska använda amfetamin i små piller som läkarna ger henne altså??? Eller lika bra att supa varje helg som alla andra eller?????

"Jag vill be henne att sluta för att jag gillar inte droger. Jag vill hjälpa henne med hennes problem istället för att fly dem med hjälp av berusningsmedel"
- Du ska inte bestämma över hennes liv din jävla islamist!! Dra tillbaka till stenåldern det här fan 2018 d é en naturlig väkst!!!

Jag lider med de rökare som faktiskt har någonting innanför pannbenet. Kan inte vara lätt när dessa avarter är på varje forum och försvarar sitt bruk med ett barns logik och argumentationsnivå. Många av dessa skribenter ger sken av att vara över 20, men har mentalt fastnat vid 13-14.

Ja tyvärr är det så. Nu ska vi väl inte dra alla över en kant men en av effekterna av marijuana är att i princip alla pundare blir genier efter ett tag. Märkligt nog blir dom experter på svensk sjukvård också och allt vad receptbelagd medicin heter. Röka på är naturligt och mycket bättre än allt läkarvården har att erbjuda.

Det ska du veta TS att det är en jävligt vidrig drog på det viset att kör du på regelbundet så pajar hjärnan sakta men säkert. Den tjej du känner idag kommer inte vara densamma om 5-10 år.

"Brukarna" i tråden kommer givetvis förneka detta och håna mig men jag bjuder på det.
Citera
2018-11-30, 16:13
  #68
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Ja tyvärr är det så. Nu ska vi väl inte dra alla över en kant men en av effekterna av marijuana är att i princip alla pundare blir genier efter ett tag. Märkligt nog blir dom experter på svensk sjukvård också och allt vad receptbelagd medicin heter. Röka på är naturligt och mycket bättre än allt läkarvården har att erbjuda.

Det ska du veta TS att det är en jävligt vidrig drog på det viset att kör du på regelbundet så pajar hjärnan sakta men säkert. Den tjej du känner idag kommer inte vara densamma om 5-10 år.

"Brukarna" i tråden kommer givetvis förneka detta och håna mig men jag bjuder på det.

Tackar så mycket för detta!
Citera
2018-11-30, 16:17
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Tackar så mycket för detta!

Varsågod
__________________
Senast redigerad av Dung.Beetle.Knight 2018-11-30 kl. 16:29.
Citera
2018-11-30, 17:33
  #70
Medlem
Gör bara slut med henne istället för att försöka ändra på hennes val i livet vilket inte kommer att gå.

Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Ja tyvärr är det så. Nu ska vi väl inte dra alla över en kant men en av effekterna av marijuana är att i princip alla pundare blir genier efter ett tag. Märkligt nog blir dom experter på svensk sjukvård också och allt vad receptbelagd medicin heter. Röka på är naturligt och mycket bättre än allt läkarvården har att erbjuda.

Det ska du veta TS att det är en jävligt vidrig drog på det viset att kör du på regelbundet så pajar hjärnan sakta men säkert. Den tjej du känner idag kommer inte vara densamma om 5-10 år.

"Brukarna" i tråden kommer givetvis förneka detta och håna mig men jag bjuder på det.

Vilken studie läste du det i? Du nämner att brukarna kommer att förneka detta så kanske det är på sin plats att hänvisa till en vetenskaplig studie som stödjer det du säger.
__________________
Senast redigerad av nepun 2018-11-30 kl. 17:36.
Citera
2018-11-30, 17:44
  #71
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Ingen har sagt att han ska tvinga henne till något, det som däremot är sagt är att han önskar att hon inte knarkade. Vilket är en legitim önskan, då det först och främst är olagligt (Är personligen för legalisering av cannabis) men dessutom är det något som TS inte uppskattar. Om det nu betyder mycket för TS att hon slutar röka så borde hon göra detta om hon hyser känslor för honom, annars väljer hon Cannabis framför honom och detta är knappast en bra grund att basera sitt förhållande på och bör då avsluta förhållandet omgående.
Självklart kan han framföra önskan om att hon ska sluta. Men han kan inte tvinga henne. Däremot kan han ju göra valet att inte vara tillsammans med henne om hon inte vill sluta och han känner att han inte vill vara kvar i förhållandet om hon fortsätter.

Hur svårt var det liksom?
Citera
2018-11-30, 17:56
  #72
Avstängd
JackBerrys avatar
Cannabis kanske hjälper din tjej, varför få henne att sluta? alkohol är mycket farligare!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback