Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-28, 20:50
  #1
Medlem
Har märkt att det allt för ofta ligger lite mindre än 5 gram i min påse med en "femma". Har andra här haft samma upplevelser? Tar ni det för givet eller förstår ni kranarna och fortfarande respekterar dem även om de gör på detta vis?
Citera
2018-11-28, 21:02
  #2
Medlem
Hade aaaaldrig accepterat ett rövknull i arslet, mig messar man fan inte med asså.

Jag tror att man får den kranen man förtjänar.
Citera
2018-11-28, 21:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffesnusen
Har märkt att det allt för ofta ligger lite mindre än 5 gram i min påse med en "femma". Har andra här haft samma upplevelser? Tar ni det för givet eller förstår ni kranarna och fortfarande respekterar dem även om de gör på detta vis?

Det är namnet 5:a, beshlik, som är vedertaget för "en 500 bit", dock brukar en juste kran vara öppen med om det är t.ex. 125 kr/gram dvs 4 för 500. Med det sagt så tycker jag att hasch bör vara max 100kr/g om det är standard.

Numera odlar jag själv och säljer sällan, men själv brukar jag ta 15 euro/gram då jag mest har långblommande sativor och "gatupriser" här brukar vara 20 euro per gram.
Citera
2018-11-28, 21:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargenkommer
Hade aaaaldrig accepterat ett rövknull i arslet, mig messar man fan inte med asså.

Jag tror att man får den kranen man förtjänar.

Haha, det är sant att vissa kranar är riktiga rövknullarmongon. Har själv märkt att just de utländska "wallah"-killarna brukar försöka tjäna en extra slant på att lura sina kunder.
Citera
2018-11-28, 21:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffesnusen
Har märkt att det allt för ofta ligger lite mindre än 5 gram i min påse med en "femma". Har andra här haft samma upplevelser? Tar ni det för givet eller förstår ni kranarna och fortfarande respekterar dem även om de gör på detta vis?
En femma är alltid en femma. Jag brukar alltid ha med mig våg när jag köper röka. Om jag mot förmodan glömmer vågen och får för lite så säger jag det till min kran. Får jag mindre än vad jag betalar för flera gånger i rad av samma kran då är det tack och ajö som gäller!
Citera
2018-11-28, 21:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
En femma är alltid en femma. Jag brukar alltid ha med mig våg när jag köper röka. Om jag mot förmodan glömmer vågen och får för lite så säger jag det till min kran. Får jag mindre än vad jag betalar för flera gånger i rad av samma kran då är det tack och ajö som gäller!

Enligt Frej Larsson bör man ha vågen i en kedja runt sin hals när man köper sitt ganja eller diverse narkotika.
Citera
2018-11-28, 21:10
  #7
Medlem
Krusensnorres avatar
När jag rökte som mest så betalade jag 5kr/grammet, så om min 5a egenligen var en 4a eller 3a sket jag fullständigt i.
Citera
2018-11-28, 21:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffesnusen
Haha, det är sant att vissa kranar är riktiga rövknullarmongon. Har själv märkt att just de utländska "wallah"-killarna brukar försöka tjäna en extra slant på att lura sina kunder.
Jag har en kran som gärna ger lite mer för trevliga, enkla, problemfria kunder som mig själv, det är en win win i det långa loppet.

Jag håller med dig om nysvenskarna, dom har inte alls samma tänk som mig, en bra kund är en återkommande kund. Jag blev en gång blåst på 2 gram när jag köpte en 10a, så jävla white trash, i aint loosing money to pussy bitches.
Citera
2018-11-28, 21:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffesnusen
Enligt Frej Larsson bör man ha vågen i en kedja runt sin hals när man köper sitt ganja eller diverse narkotika.
Helt rätt! Frej Larsson har många sunda värderingar och denna är en av dom.
Citera
2018-11-28, 21:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Helt rätt! Frej Larsson har många sunda värderingar och denna är en av dom.
Hmm... Ja det later ju *sunt*, men... Man kan ju alltid fundera pa vad som skulle vara annu mera *sunt*... Menar, det ar ju inte bara vikten allt handlar om.

EDIT: Men ja, personligen kan jag faktiskt saga att jag far vad jag betalar for. Priserna pa brass skiljer sig dock valdigt mycket beroende pa vart man ar och vem man koper av. Har varit med om alla priser ifran 30kr/g upp till 200kr/g, men alla har varit godkanda for det, JUST VID TILLFALLET, betalade priset.

EDIT2:
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Med det sagt så tycker jag att hasch bör vara max 100kr/g om det är standard.
Oh my fucking ANTI-god, betala inte sa dyrt for standard for fan!!!!
__________________
Senast redigerad av xiz 2018-11-28 kl. 21:55.
Citera
2018-11-28, 22:11
  #11
Medlem
Flusons avatar
Visst är det störande när man möter en kran och ska ha en femma, så gungar man den i bilen eller väl hemma så kanske den ligger på 4,1 gram. Då kan jag bli lite sne såvida det inte är dunder super röka, då kan jag ta en fyra men aldrig under.

Man har ju många olika kranar och vissa är schyssta och bättre än andra, men får alltid minst 4,5 och oftast 5, det tycker jag är okej. Då säger de till också. Visst är det snålt men vafan jag förstår ändå att alla måste köra sin hustle Man ska hålla sig till kranar som är stadiga helt enkelt!
Citera
2018-11-28, 22:23
  #12
Medlem
trueforgoods avatar
Min bästa kran är dyr men i alla fall ärlig (4g/500kr). Dock alltid top notch-strains (äkta, inte bara snack) som Trainwreck, Amnezia Haze, Pineapple Express, Black Domina etc. Kan dock köpa brunt av honom för 5g/500kr (i bra kvalitet) men föredrar grönt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback