Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-27, 17:22
  #1
Medlem
Dela med er av era bästa ställen att röka på i Borås med omnejd, skriv gärna lite varför så det inte blir en listtråd. Jag kan väl dra igång det hela:

Ryssby Klint: Fet utsikt över hela stan vilket alla som är från Borås förmodligen märkt.

Vattentornet på lugnet: Fint gammalt vattentorn, sköna gräsmattor runt, inte så mycket snutar där uppe och ganska centralt.

Ska bli kul å höra vad folk har för smultronställen
Citera
2018-11-27, 17:29
  #2
Medlem
Wikipedos avatar
Håller helt med dig utsikter, men tycker du inte även att hav samt solnedgångar är sjukt nice? man blir så avslappnad av miljön. :-)

Själv gillar jag väldigt mycket att stå på en utkiksplats i Göteborg där man ser hela liseberg och allt, Vet tyvärr inte vad det heter.
Citera
2018-11-27, 17:46
  #3
Medlem
aaerligs avatar
Du har precis gett polisen två av dina favoritplatser att begå lagbrott. Såvida du inte är polis själv och vill ha fler ställen att titta till då och då.
__________________
Senast redigerad av aaerlig 2018-11-27 kl. 17:49.
Citera
2018-11-27, 18:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Du har precis gett polisen två av dina favoritplatser att begå lagbrott. Såvida du inte är polis själv och vill ha fler ställen att titta till då och då.
tror knappast polisen bryr sig om att jag röker gräs på ryssbyklint någon gång i månaden när det mördas folk på hässleholmen och säljs tramadol i närbutiker.
Citera
2018-11-27, 18:08
  #5
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Du har precis gett polisen två av dina favoritplatser att begå lagbrott. Såvida du inte är polis själv och vill ha fler ställen att titta till då och då.

Att polisen hänger på fb är inget nytt, men att dom skulle leta reda på såna här trådar för att sen åka och titta, knappast.
Citera
2018-11-27, 19:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Du har precis gett polisen två av dina favoritplatser att begå lagbrott. Såvida du inte är polis själv och vill ha fler ställen att titta till då och då.


och där dog tråden,

haha inte särskilt smart av dig TS,

självklart kan polisen titta till dessa platserna, vad skulle du själv göra om du va aspirant och uttråkad,?=
Citera
2018-11-28, 09:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruckingfetard
Dela med er av era bästa ställen att röka på i Borås med omnejd, skriv gärna lite varför så det inte blir en listtråd. Jag kan väl dra igång det hela:

Ryssby Klint: Fet utsikt över hela stan vilket alla som är från Borås förmodligen märkt.

Vattentornet på lugnet: Fint gammalt vattentorn, sköna gräsmattor runt, inte så mycket snutar där uppe och ganska centralt.

Ska bli kul å höra vad folk har för smultronställen

Ditt rucking fetard nu kommer snuten campa alla platser -.-'

Edit: det är skillnad på narkotikaroteln och mordroteln förstår du väl...
__________________
Senast redigerad av FyochUsch 2018-11-28 kl. 09:31. Anledning: Kom på mer att skriva, är fortfarande ny använder och försöker lära mig så gott jag kan.
Citera
2018-11-28, 09:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedo
Håller helt med dig utsikter, men tycker du inte även att hav samt solnedgångar är sjukt nice? man blir så avslappnad av miljön. :-)

Själv gillar jag väldigt mycket att stå på en utkiksplats i Göteborg där man ser hela liseberg och allt, Vet tyvärr inte vad det heter.

Ramberget?
Citera
2018-11-28, 11:51
  #9
Avstängd
JackBerrys avatar
Finns många fina sjöar kring Borås där man kan röka i harmoni, i stan tycker jag helt enkelt det är bäst att röka offentligt. För att folk ska se det som mer accepterat, och för att jag själv ser det som en mänsklig rättighet!
Citera
2018-11-28, 14:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
och där dog tråden,

haha inte särskilt smart av dig TS,

självklart kan polisen titta till dessa platserna, vad skulle du själv göra om du va aspirant och uttråkad,?=
Hur skulle det gå till då rent praktiskt. Det är ju inte så att nån angivit speciella tider som dom ska vara där å röka eller ens hur dom kan bli identifierade.

Så polisaspiranterna kommer alltså ha span på dessa platser samt alla som befinner sig där 24/7. Om det är fallet hoppas jag att de får sparken eftersom det låter som tjänstefel och slöseri med skattepengar det grövsta.
Citera
2018-11-28, 17:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Hur skulle det gå till då rent praktiskt. Det är ju inte så att nån angivit speciella tider som dom ska vara där å röka eller ens hur dom kan bli identifierade.

Så polisaspiranterna kommer alltså ha span på dessa platser samt alla som befinner sig där 24/7. Om det är fallet hoppas jag att de får sparken eftersom det låter som tjänstefel och slöseri med skattepengar det grövsta.
Om flera Boråsare skulle utnämna ett speciellt ställe som extra populärt/uppskattat så är det ingen omöjlighet att en närpolis svänger förbi när den har lite att göra och är uttråkad.

Självklart kommer de inte hålla span eller något sånt för att haffa folk som röker braj.
Citera
2018-11-28, 18:36
  #12
Medlem
Wikipedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyochUsch
Ramberget?

Ramberget är det ja! så go utsikt o röka till
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback