Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-25, 23:17
  #5377
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Hur lugnt som helst, men snälla. Varför erkänna att ni rökt? Det är ju bara att komma med en av 1000 möjliga bortförklaringar till att ni hade röret. ERKÄNN ALDRIG!


Jag förstår inte vart du vill komma där, jag menar att alla bevisen pekar ju på att Reffen och hans polare har rökt på i Christiania. Detta är ju skälet till varför Polisen gör stickkontroller på den svenska sidan för att de känner till att det är populärt.

Så länge som Polisen inte gör några direkta beslag av narkotika så behöver det inte leda till mer än dagsböter. Skulle man åka fast med att ha högst 5 gram cannabis på sig så är det ändå ett ringa narkotika-brott.
Citera
2018-11-25, 23:26
  #5378
Medlem
Nochillss avatar
Polisen är så PK att de bara vill skrämmas med brukarna, det är en del av ett katt och råtta-spel.
Citera
2019-01-23, 16:15
  #5379
Medlem
xzzxElliExzzxs avatar
Hur hårda är dem på SJ tågen mellan Sthlm C och Köpenhamn? Mycket kontrollanter?
Citera
2019-01-24, 12:32
  #5380
Avstängd
Birres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Har du kört kort spelar det mindre roll dock om du försöker ta körkort får du problem om du blivit dömd för narkotikabrott

.
Håll käften jag vet vad jag pratar om. Amatör knarkare.

Amatör knarkare
Haha Det var en av dom bästa kontra replikerna jag hört!
Citera
2019-03-03, 23:25
  #5381
Medlem
LeFakirs avatar
Råkade ta med mig lite kokain ned till Köpenhamn. Det är inte mycket (ca 0,5g i en zipbag) men efter som det är dunder från darkwebb vill jag helst ta med det hem... Utan att torska!

Hur ofta kommer polisen o kontrollerar Öresundstågen?

Har ni tips på hur jag kan smuggla det på bästa sätt? Min plan för tillfället är att klibba fast påsen med ett tuggummi i soptunnan och sedan plocka den strax innan jag ska gå av. Struntar i om polisen hittar den så länge det inte kan kopplas till mig.

Mvh
Citera
2019-03-06, 21:10
  #5382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Råkade ta med mig lite kokain ned till Köpenhamn. Det är inte mycket (ca 0,5g i en zipbag) men efter som det är dunder från darkwebb vill jag helst ta med det hem... Utan att torska!

Hur ofta kommer polisen o kontrollerar Öresundstågen?

Har ni tips på hur jag kan smuggla det på bästa sätt? Min plan för tillfället är att klibba fast påsen med ett tuggummi i soptunnan och sedan plocka den strax innan jag ska gå av. Struntar i om polisen hittar den så länge det inte kan kopplas till mig.

Mvh
Du nämner det bästa tipset själv så kör på det. Klibba fast påsen med ett tuggummi i soptunnan och plocka den strax innan du skall gå av. En bra metod som du klarar dig undan polisen med. Risken finns att dom hittar den men det kan inte kopplas till dig. Polisen kommer slumpmässigt ibland men gör du på detta sättet är du safe.
Citera
2019-03-12, 19:30
  #5383
Medlem
sibbanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Råkade ta med mig lite kokain ned till Köpenhamn. Det är inte mycket (ca 0,5g i en zipbag) men efter som det är dunder från darkwebb vill jag helst ta med det hem... Utan att torska!

Hur ofta kommer polisen o kontrollerar Öresundstågen?

Har ni tips på hur jag kan smuggla det på bästa sätt? Min plan för tillfället är att klibba fast påsen med ett tuggummi i soptunnan och sedan plocka den strax innan jag ska gå av. Struntar i om polisen hittar den så länge det inte kan kopplas till mig.

Mvh

Det absolut säkraste är att stoppa kokset i en kondom och köra upp i röven. Har flugit med både koks och hasch utan några problem. Soptunnan funkar också men då har du ju risken att bli av med det
Citera
2019-03-15, 12:19
  #5384
Medlem
Är det någon som vet eller har en uppfattning om hur ofta polisen gör kontroller på tåget när man kommer ifrån köpenhamn och ska av i malmö på natten tidigt på morgonen?

Finns ju en hållplats där när de säger i tåget att man ska ha leg framme osv.
Kommer inte ha något på mig men man kan ju se helt veck ut av olika substanser.
Mvh raverboy
Citera
2019-04-02, 00:25
  #5385
Medlem
Ska möjligen till chris över 420, ska åka buss ner dit och undrar om någon varit med om kontroll på en buss över bron? Brukar hundar vara närvarande också?
Citera
2019-04-05, 18:17
  #5386
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickern
Är det någon som vet eller har en uppfattning om hur ofta polisen gör kontroller på tåget när man kommer ifrån köpenhamn och ska av i malmö på natten tidigt på morgonen?

Finns ju en hållplats där när de säger i tåget att man ska ha leg framme osv.
Kommer inte ha något på mig men man kan ju se helt veck ut av olika substanser.
Mvh raverboy


De kan göra "stickisar"

Men ska du inte ha något med dig så skulle jag inte oroa mig, sitt med en kasse dricka och skyll på någon festlighet.
Citera
2019-04-05, 18:22
  #5387
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GorguZ
Ska möjligen till chris över 420, ska åka buss ner dit och undrar om någon varit med om kontroll på en buss över bron? Brukar hundar vara närvarande också?


Ja, de kan kliva in på bussen.

Bästa sättet att förflytta varor är med båt/Helsingör.

Alla hundar de har är inte tränade för att göra skall på narkotika, men de har några.

Jag skulle inte flytta något med buss eftersom om det nu skulle bli kontroll så kommer de gå igenom alla.. Buss har inte så många personer så då kollar de nog alla.
Citera
2019-04-06, 13:36
  #5388
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GorguZ
Ska möjligen till chris över 420, ska åka buss ner dit och undrar om någon varit med om kontroll på en buss över bron? Brukar hundar vara närvarande också?
De få gånger jag kört över bron så har där funnits passkontrollanter, poliser och tulltjänstemän på plats. Senaste gången jag åkte över bron var sommaren 2018. Jag fick visa körkort och leg för polisen likaså mina föräldrar jag hämtat från Kastrups flygplats. Polismannen ställde även några frågor. Såg inga hundar dock.

Jag föredrar båten från Helsingör till Helsingborg.

Just en datum som 4/20 har säkert polisen koll på och kanske sätter man in extra bevakning. De brukar finnas på plats vid gränserna då det är stort rave på g i Danmark. Rave = knark = knarkare = smuggelförsök, lätta byten för polisen/tullen.
__________________
Senast redigerad av Flufffen 2019-04-06 kl. 13:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback