Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-24, 10:44
  #1
Medlem
tjackknugens avatar
Funderat på detta sen något år tillbaka, kan man ha naturlig tolerans mot cannabis?

Märkt att när andra i min krets blivit tvärstekta har jag knappt kommit halvvägs in i ruset trots lika många/stora bloss.
Kan ta ett break på 2-4månader utan större resultat, får suga i mig en extra joint solo efter sessionen för att komma iväg och vi röker inget bushweed utan fint hemmodlat. Testat uppsjö av strains med.

Någon som är likadan eller har en teori kring detta?
Citera
2018-11-24, 10:54
  #2
Medlem
note-its avatar
Vet inte men, jag vet att det finns människor, väldigt många dom inte kan bli beroende av nikotin. Kan vara samma sak med CB.
Ingen större förlust egentligen, eller hur. Det finns ju inget som slår att leva nykter.
Citera
2018-11-24, 11:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Funderat på detta sen något år tillbaka, kan man ha naturlig tolerans mot cannabis?

Märkt att när andra i min krets blivit tvärstekta har jag knappt kommit halvvägs in i ruset trots lika många/stora bloss.
Kan ta ett break på 2-4månader utan större resultat, får suga i mig en extra joint solo efter sessionen för att komma iväg och vi röker inget bushweed utan fint hemmodlat. Testat uppsjö av strains med.

Någon som är likadan eller har en teori kring detta?
Vi är alla olika. vissa personer tål mycket röka medans andra personer somnar av bara något bloss. Har du testa att ta ett uppehåll på någon vecka eller två med rökat? Jag bruka ha regelbundna uppehåll för toleransen inte ska skena iväg...
Citera
2018-11-24, 11:47
  #4
Medlem
Speedyoos avatar
Eller så är det så enkelt att du inte kan röka på ett effektivt sätt.
Nybörjare har alltid svårt att bli stekta och tror de behöver flera gram när de egentligen inte får ner röken i lungorna. Stor skillnad från person till person hur mycket rök man får ner och hur mycket thc man får ut av den röken.

Skaffa dig en liten glaspipa för en hundring där du lägger typ 0,1 gram, tänd på samtidigt som du suger i dig några riktigt djupa och fina puffar.

Upprepa med 0,1-0,2 gram per pipa tills du får effekt.

Det borde alltså räcka med en pipa på 0,1-0,2 gram men fördelen här är att om du nu har naturlig tolerans mot thc alternativt suger på att röka så slösar du bara 0,1gram åt gången medan du försöker få i dig maximalt av varje gram, vilket jag anser är lättare med pipa än rullad.

Edit: med det sagt så reagerar alla självklart olika.
__________________
Senast redigerad av Speedyoo 2018-11-24 kl. 11:50.
Citera
2018-11-24, 11:55
  #5
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Har du testa att ta ett uppehåll på någon vecka eller två med rökat?
Den frågan besvaras i inlägget du citerar
Citat:
Kan ta ett break på 2-4månader utan större resultat
TS: Har du alltid känt så här? I sådana fall handlar det kanske om din rökteknik.
Citera
2018-11-24, 13:44
  #6
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Den frågan besvaras i inlägget du citerar

TS: Har du alltid känt så här? I sådana fall handlar det kanske om din rökteknik.
Alltid varit såhär sen jag började för 9år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Eller så är det så enkelt att du inte kan röka på ett effektivt sätt.
Nybörjare har alltid svårt att bli stekta och tror de behöver flera gram när de egentligen inte får ner röken i lungorna. Stor skillnad från person till person hur mycket rök man får ner och hur mycket thc man får ut av den röken.

Skaffa dig en liten glaspipa för en hundring där du lägger typ 0,1 gram, tänd på samtidigt som du suger i dig några riktigt djupa och fina puffar.

Upprepa med 0,1-0,2 gram per pipa tills du får effekt.

Det borde alltså räcka med en pipa på 0,1-0,2 gram men fördelen här är att om du nu har naturlig tolerans mot thc alternativt suger på att röka så slösar du bara 0,1gram åt gången medan du försöker få i dig maximalt av varje gram, vilket jag anser är lättare med pipa än rullad.

Edit: med det sagt så reagerar alla självklart olika.
Nybörjare är jag då inte, puffat i 9år.
Varvar med pipa, bong, gravity bong, blunts/papper och får alltid samma resultat.
Röker enbart rent eller blandat med damiana då jag inte röker tobak, förutom blunts.
Tar riktigt djupa bloss och håller inne 5-10sekunder varje gång och gjort så sen jag började.
Citera
2018-11-24, 14:09
  #7
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Alltid varit såhär sen jag började för 9år sedan.

Nybörjare är jag då inte, puffat i 9år.
Varvar med pipa, bong, gravity bong, blunts/papper och får alltid samma resultat.
Röker enbart rent eller blandat med damiana då jag inte röker tobak, förutom blunts.
Tar riktigt djupa bloss och håller inne 5-10sekunder varje gång och gjort så sen jag började.

Varför röka i 9 år utan bra resultat?
Citera
2018-11-24, 16:07
  #8
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Varför röka i 9 år utan bra resultat?
Får ju bra resultat efter en mängd röka, testat med mango också innan rökning men märkte knappt någon boost.
Citera
2018-11-24, 18:30
  #9
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Får ju bra resultat efter en mängd röka, testat med mango också innan rökning men märkte knappt någon boost.

Rök mer då.
Citera
2018-11-26, 06:25
  #10
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Rök mer då.
Är just det jag gör.😅
Citera
2018-11-26, 21:00
  #11
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Svaret är ja, man kan ha en naturlig tolerans mot THC, det beror på om du genen CYP2C9 eller ej.
Citera
2018-11-27, 00:46
  #12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
För mig händer det inte heller så mycket när jag röker. Blir oftast bara lite trött och hungrig. Medans kompisarna som jag röker med blir helt väck. Har dock någon gång när jag rökt blivit riktigt väck, men då har jag rökt mycket och rökt i hink och varit starka stains. Så i min värld är cannabis en rätt så överskattad drog, visst jag röker om någon bjuder på en holk.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback