Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-26, 20:46
  #13
Medlem
prominentens avatar
Blev Mactan.

Cheers
Citera
2018-11-21, 09:51
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Blev Mactan.

Cheers

Da har du sett de finaste av Cebus strander. Grattis
Citera
2018-11-22, 16:33
  #15
Medlem
prominentens avatar
Bodde på Mactan.

Problem?

QUOTE=HeadsOn|65894946]Da har du sett de finaste av Cebus strander. Grattis [/quote]
Citera
2018-11-22, 21:11
  #16
Medlem
prominentens avatar
Sent svar: Jag var i Eastern Samar Och där fanns flera riktigt bra stränder som också var gratis, nämligen i och utanför Llorente. För egen del är en bra strand detsamma som en strand där kommersen är låg.

Citat:
Ursprungligen postat av Bomer
Jag tänkte precis som du då jag var där, nämligen att kombinera stad och strand. Men trafiken var så hemsk vissa tider att man ledsnade på att sitta i köer i en taxi. Som Patric säger tar det minst 30 minuter, och om du har otur upp till två timmar.. Åker du till Mactan Island (närmast staden, och med fin sand?) kan det vara bra att veta att du sannolikt behöver betala för att använda stränderna. Resorter har lagt beslag på strandremsorna. Någon med bättre koll får gärna rätta mig, men så förstod jag det.

Finns förstås massor med alternativ om du kan avstå staden, men det vet du ju redan om du varit i PH tidigare.

Var i landet var du på din förra resa?
__________________
Senast redigerad av prominenten 2018-11-22 kl. 21:17.
Citera
2018-11-22, 21:44
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Sent svar: Jag var i Eastern Samar Och där fanns flera riktigt bra stränder som också var gratis, nämligen i och utanför Llorente. För egen del är en bra strand detsamma som en strand där kommersen är låg.

Har du några platser eller aktiviteter du kan rekommendera?

Hur såg prisläget ut för en "vanlig" dag?
Citera
2018-11-22, 22:01
  #18
Medlem
prominentens avatar
Det beror lite på var du är och var du bor. Och vad du gör. Shoot

Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
Har du några platser eller aktiviteter du kan rekommendera?

Hur såg prisläget ut för en "vanlig" dag?
Citera
2018-11-22, 22:08
  #19
Medlem
prominentens avatar
Fast.....just i Cebu är taxiresorna sjukt oändliga och de har noll koll på adresser......som någon sa.....det är vansinniga trafikköer.....en lång resa på en timme kostar ca 200-300 kr.....

Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
Har du några platser eller aktiviteter du kan rekommendera?

Hur såg prisläget ut för en "vanlig" dag?
Citera
2018-11-22, 22:12
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Det beror lite på var du är och var du bor. Och vad du gör. Shoot

Hehe ok, har kollat runt en del på nätet om just Cebu och som tråden är skapad så tänkte jag väl mest strandmässigt. Men även levnadskostnader som boende, mat och nöjen.
Frågan om priserna vet jag går att diskutera, menar inte att du ska hänga din tvätt offentligt.
Mer en allmän uppfattning, på ett ungefär uppskattning.
Har själv aldrig varit där så därav frågan.
Citera
2018-11-22, 22:20
  #21
Medlem
prominentens avatar
Jag lovar att svara i morgon

Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
Hehe ok, har kollat runt en del på nätet om just Cebu och som tråden är skapad så tänkte jag väl mest strandmässigt. Men även levnadskostnader som boende, mat och nöjen.
Frågan om priserna vet jag går att diskutera, menar inte att du ska hänga din tvätt offentligt.
Mer en allmän uppfattning, på ett ungefär uppskattning.
Har själv aldrig varit där så därav frågan.
Citera
2018-11-22, 22:22
  #22
Medlem
Det jag sett av staden så verkar den som vilken annan sea-stad modell större som helst.
Det som får mig intresserad är att det finns natur och andra saker precis runt hörnet, typ som i Rio
eller flera 1-5million städer som finns överallt i världen som har lite mer än bara trafik och barhäng.
Som såklart blir tröttsamt. Cebu verkar riktigt intressant ur den vinkeln för mig, att det 30-40min bort
går att hitta saker bortom staden för att sen ta sig tillbaka till den.
Citera
2018-11-22, 22:24
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jag lovar att svara i morgon

Ok, no stress
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2941254

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback