• 41 862 online
  • 1 199 114 medlemmar
  • 62 126 137 inlägg
2018-11-17, 18:13
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vad tyckte du? Är själv en julfilmsälskare av rang och har redan tjuvstartat och sett 4 julfilmer (varav 2 kortfilmer förvisso).

Bara 4 julfilmer varav 2 kortfilmer? Amatör

Filmen passar bäst för de barn som fortfarande tror på tomten. I övrigt är det en film främst för barn, även om det finns bättre julfilmer för barn. Det enda positiva är att det finns en viss julkänsla, vilket är viktigt för mig då ganska många julfilmer saknar någon form av julkänsla. Ganska svag handling och skådespelarinsatserna är ganska ojämna. Kan man bortse från detta, så är det ändå en helt okej film.
Citera
2018-11-17, 18:22
Medlem
Spyrrans avatar
Fortsätter med julfilm, och ska nu se Emma & Julemanden: Jagten på elverdronningens hjerte (2015)

Eller om ni föredrar den svenska titeln: Emma Och Jultomten: Jakten På Älvdrottningens Hjärta. Låter inte riktigt som en klassisk julfilm dock. Men jag är ändå nyfiken, då det blir min första nordiska julfilm (nåja, har sett svenska julfilmer, men inte någon julfilm från ett annat nordisk land, och denna filmen är dansk). Så ska bli intressant ändå.
Citera
2018-11-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judektil
Dances with Wolves (1990)
In the name of the father (1993)
Jackie Brown (1997)
Notorious (1946)
Spellbound (1945)

Får se om dessa filmer är något att ha. Återkommer om 24h.

Dances with wolves: 8.5/10, väldigt bra film. Rekommenderas, även om den är lite lång (3h56min)
In the name of the father: 6.5/10, ganska mysig film men inget jättespeciellt egentligen.
Jackie Brown: 9/10, väldigt välgjord film, Samuel L Jackson levererar i vanlig ordning. Får lite Pulp fiction-vibbar av den.
Notorious: 8/10, väldigt bra hitchcock-rulle men slutet var lite abrupt, kändes som om de hade tidspress.
Spellbound: 8/10, Hitchcock levererar i vanlig ordning. Gillar filmer med samma tema, dvs rörig handling och man får tänka lite själv. Slutet var lite speciellt.

Ska fortsätta Hitchcock-temat med The man who knew too much (1956)
Citera
2018-11-18, 21:27
Medlem
Efter att ha sett The Clovehitch Killer som var helt okej fortsätter jag kvällen med Alien från 79. Inte sett den tidigare.

Tyckte om Life när den sågs på bio, och den ska vara väldigt lik vad jag hört.
Citera
2018-11-18, 21:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imitation
Tyckte om Life när den sågs på bio, och den ska vara väldigt lik vad jag hört.

Och väldigt mycket bättre, Life hade inte mycket att komma med i jämförelse med Alien.
Citera
Igår, 04:14
Medlem
Citat:
Ska fortsätta Hitchcock-temat med The man who knew too much (1956)

Leverar i vanlig ordning. Skulle nog ge den 8/10.

Klassikertemat fortsätter med The Haunting (1963)
Citera
Igår, 04:22
Medlem
Citat:
Leverar i vanlig ordning. Skulle nog ge den 8/10.

Klassikertemat fortsätter med The Haunting (1963)

Hade visst redan sett den, typiskt. Får bli Coherence (2013) istället.
Citera
Igår, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Och väldigt mycket bättre, Life hade inte mycket att komma med i jämförelse med Alien.

Kan inget annat göra än att hålla med. Otroligt välgjord film, tänkte kolla på uppföljaren ikväll som fått riktigt högt betyg på IMDB.

Nu blir det Following. https://www.imdb.com/title/tt0154506/?ref_=nv_sr_2

Gillar i stort sett alla Christopher Nolans filmer och denna är den enda jag inte sett. Passande längd på filmen också såhär mitt på dagen.
Citera
Igår, 13:53
Medlem
Citat:
Hade visst redan sett den, typiskt. Får bli Coherence (2013) istället.

Oof. 8/10. Denna film förtjänar mer uppmärksamhet. Gillar du mystik och skräck? Titta på denna. Inte mycket till skräck dock, mer mystik och obekväm stämning.

Någon här som har sett A Tale of Two Sisters (2003)? Ska slå på den nu.
Citera
Igår, 15:03
Medlem
Spyrrans avatar
Fortsätter med jultemat och ska nu se Neseli Hayat (2009). För övrigt kommer detta bli den första turkiska filmen som jag har sett.
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Såg den på bio då det begav sig, helt okej men en smula överskattad i ärlighetens namn minns jag att mitt omdöme om filmen var då.
Citera
Idag, 05:35
Medlem
Citat:
Oof. 8/10. Denna film förtjänar mer uppmärksamhet. Gillar du mystik och skräck? Titta på denna. Inte mycket till skräck dock, mer mystik och obekväm stämning.

6.5/10 handlingen var ganska bra. Dock är koreanska jumpscares inte att leka med, brukar inte bli särskilt berörd av jumpscares men det är något med koreanska jumpscares som är speciellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg den på bio då det begav sig, helt okej men en smula överskattad i ärlighetens namn minns jag att mitt omdöme om filmen var då.

Skulle nog också kalla den lite överskattad.

Nu är det dags för Contact (1997)
Senast redigerad av judektil Idag kl. 05:54.
Citera