Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 21:24
  #2053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Max är riktigt överskattat enligt mig, käkar mycket hellre på BK eller donken. Främsta anledningen är Max hemska jävla pommes, tunna, smaklösa och inte får man särskilt många heller.

Dock är Max fortfarande bättre än Sibylla, allt är tamefan bättre än Sibylla.

P.g.a. pommesen? Men om du rankar efter hamburgare då, som ju är hamburgerrestaurangernas främsta grej tar ju Max priset i hästlängder. Går själv inte till hamburgerrestaurang för att äta pommes.
Citera
2018-11-18, 23:21
  #2054
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
P.g.a. pommesen? Men om du rankar efter hamburgare då, som ju är hamburgerrestaurangernas främsta grej tar ju Max priset i hästlängder. Går själv inte till hamburgerrestaurang för att äta pommes.
Gillar inte burgarna så värst mycket heller, käkar hellre kyckling eller fiskburgare över nöt(oavsett restaurang) och max brukar ha ganska tråkiga alternativ på dem burgarna, sen tycker jag de har för mycket dressing också. Inget fel på dressingens smak men problemet är att hela brödet blir blött och jävligt, varannan gång ramlar ju halva innehållet ur.

Anser att BK har bästa burgarna och pommesen av alla vanliga snabbmatsställen.
Citera
2018-11-20, 23:55
  #2055
Medlem
Elementarts avatar
Deras nya Crunchy Nacho burgare innehåller så klart en jalapeñomajonnäs Uppskattar svenskar jalapeño så mycket? Fattar inte varför Max envisas med att ha jalapeños på alla nya burgare.
Citera
2018-11-21, 00:00
  #2056
Avstängd
F.Hansens avatar
Det var längesen jag åt på max. Förstår inte hur folk kan gilla deras kött då det är som vanlig B-köttfärs från affären.

Det som är bra med Max är beställningssystemet som underlättar för gäster och arbetare. Knappa in och betala och vänta på att maten är klart. Bra.
Citera
2018-11-28, 10:58
  #2057
Medlem
skrudiss avatar
Hur ser det ut med MAX i dagsläget? Jag tycker bara att kedjan blir dyrare och dyrare och stället är inget som lockar mig. Ständigt dessa kalla och kladdiga burgare, där hälften ligger utanför. Inte helt olikt Sibyllas "montering" av hamburgare. För mycket dressing som agerar glidmedel – voops, där ligger tomaten och löken plötsligt utanför hamburgaren. Därtill har de en lite överdriven fäbless för majonnäs.

Vet att jag var i kontakt med en anställd på MAX efter att ha blivit uselt bemött på en av deras lokaler. Påpekade just detta hur de verkar ha en tendens att för varje ny "Grand Deluxe" bli några kronor dyrare. Visst, det kan kosta med burgare, men då går jag knappast till MAX utan hellre någon trevligare restaurang. Nåväl, den anställde medgav att det blev dyrare men hänvisade till konkurrenterna "som också höjer priserna".

Okej, är det någon kartellverksamhet de sysslar med nu eller?

Ska dock tillägga att jag för det mesta gillar MAX vegetariska hamburgare.
Citera
2018-11-28, 19:14
  #2058
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Hur ser det ut med MAX i dagsläget? Jag tycker bara att kedjan blir dyrare och dyrare och stället är inget som lockar mig. Ständigt dessa kalla och kladdiga burgare, där hälften ligger utanför. Inte helt olikt Sibyllas "montering" av hamburgare. För mycket dressing som agerar glidmedel – voops, där ligger tomaten och löken plötsligt utanför hamburgaren. Därtill har de en lite överdriven fäbless för majonnäs.

Vet att jag var i kontakt med en anställd på MAX efter att ha blivit uselt bemött på en av deras lokaler. Påpekade just detta hur de verkar ha en tendens att för varje ny "Grand Deluxe" bli några kronor dyrare. Visst, det kan kosta med burgare, men då går jag knappast till MAX utan hellre någon trevligare restaurang. Nåväl, den anställde medgav att det blev dyrare men hänvisade till konkurrenterna "som också höjer priserna".

Okej, är det någon kartellverksamhet de sysslar med nu eller?

Ska dock tillägga att jag för det mesta gillar MAX vegetariska hamburgare.

Jag håller med fullständigt! Mycket bra beskrivning.
Citera
2018-12-04, 01:58
  #2059
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Deras nya Crunchy Nacho burgare innehåller så klart en jalapeñomajonnäs Uppskattar svenskar jalapeño så mycket? Fattar inte varför Max envisas med att ha jalapeños på alla nya burgare.

Jalapeños i all ära men MAX verkar ha missuppfattat den klassiska devisen; "less is more". Det har helt klart spårat ur.

En annan irriterande grej med MAX är att man snart inte kan beställa i kassan längre. På många restauranger har man spikat upp en plywoodskiva över den gamla orderdisken. Jag vägrar att äta på liknande inrättningar och kommer bojkotta alla som följer detta koncept.
Citera
2018-12-04, 10:31
  #2060
Medlem
I allmänhet kan man säga att på McDonalds eller BK brukar jag rätt ofta beställa deras "tillfälliga" lite dyrare meny, då dessa i allmänhet brukar vara lite bättre än burgarna på den ordinarie menyn.
När jag hamnar på Max(samtliga dessa kedjor handlar väl i och för sig just om att "hamna", typ man är ute och kör bil eller är ute och gör ärenden och kommer på att man har glömt att äta) blir det tvärtom. Deras Grand Deluxe jadajada är enligt mina erfarenheter i det närmaste oätliga. Nuförtiden beställer jag enbart Max-mål eller Originalmål på Max som i vart fall är ätbara.
Citera
2018-12-04, 22:08
  #2061
Medlem
Okandanvandares avatar
Muggar från Max Hamburgarrestaurang

Någon som vet hur man får tag på muggar från Max Hamburgarrestaurang? Har sett en fin orange mugg med trycket "Max" (eventuellt stod det något mer på den, sedan var det ett tryck av något slag). Är det något man får med typ deras version av Happy Meal eller något? Skulle gärna vilja ha den, tycker den verkar fin och praktisk.

Någon som vet?

Väl mött
Citera
2018-12-04, 22:11
  #2062
Medlem
Testa på Max hamburgarrestaurang.
Citera
2018-12-04, 22:21
  #2063
Medlem
Skriv till huvudkontoret och be snällt. Företags älskar att fjäska för folk som vill sprida deras logga.
Citera
2018-12-04, 22:37
  #2064
Medlem
Okandanvandares avatar
Finns ingen Max i min stad, därför dessa muggar blir exotiska. Kan testa att mejla, men vill först höra Flashback-expertisen tala! Kan väl inte bara vara jag som stött ihop med dessa fina muggar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback