Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-11-17, 09:12
  #73
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det är ju helt upp till dig att följa reglerna.

Det är inte ett problem förrän det blir ett problem och i Thailand kan små problem eskalera till stora problem väldigt snabbt och än mer med den ökade "förföljelse" som nu sker av utlänningar i Thailand.

Jag försöker följa reglerna i det mesta.. men men det är ibland lite olika beroende på var i Thailand man är.

I övrigt går jag till templet och försöker göra gott för både människor i allmänhet och munkarna.
Och jag vet att börjar småsaker skava så gäller det att "dämpa" eskalering och förhandla fram en lösning.


Nu blev det lite OT.


Immirationskortet kontrolleras överskådligt om uppgifterna verkar trovärdiga. Vid misstanke om felaktigheter djupare.
Är det något vi kan fastställa?
Citera
2018-11-17, 09:52
  #74
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Jag försöker följa reglerna i det mesta.. men men det är ibland lite olika beroende på var i Thailand man är.

I övrigt går jag till templet och försöker göra gott för både människor i allmänhet och munkarna.
Och jag vet att börjar småsaker skava så gäller det att "dämpa" eskalering och förhandla fram en lösning.


Nu blev det lite OT.


Immirationskortet kontrolleras överskådligt om uppgifterna verkar trovärdiga. Vid misstanke om felaktigheter djupare.
Är det något vi kan fastställa?

Det är nog inte så mycket i immigrationskortet som kontrolleras sådär noga utan det är nog andra regler som kontrolleras först som typ biljett hem, visum, eventuella kontanter, etc.
Citera
2018-11-17, 10:37
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det är ju helt upp till dig att följa reglerna.

Det är inte ett problem förrän det blir ett problem och i Thailand kan små problem eskalera till stora problem väldigt snabbt och än mer med den ökade "förföljelse" som nu sker av utlänningar i Thailand.

Förföljelser av sånna här lirare?

https://thethaiger.com/news/phuket/b...sted-in-phuket
Citera
2018-11-17, 10:41
  #76
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Förföljelser av sånna här lirare?

https://thethaiger.com/news/phuket/b...sted-in-phuket

Du vet mycket väl vad jag menar.
Citera
2018-11-17, 12:54
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212

Bara för att jag har ett sådant så innebär väl inte det att jag är undantagen från allt vad regler heter?

Är du helt pantad? (Åter igen, en retorisk fråga)

Nej du verkar onekligen uppstressad av regler. Klart att dom ska följas men med proportion förstås.

Men ärligt vad behöver du göra gå till immigration 1 gång om året. Behöver väl inte ens lämna landet?

Det var väl många år sedan du stod i kön till en Ambassad, Extension, TR-run eller Border-run ect ect. Själv befinner jag mig ständigt på dessa och får även träffa andra i samma sits.

Har liksom inte känt av någon större förföljelse
__________________
Senast redigerad av Flashcash 2018-11-17 kl. 13:02.
Citera
2018-11-17, 13:08
  #78
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Nej du verkar onekligen uppstressad av regler. Klart att dom ska följas men med proportion förstås.

Men ärligt vad behöver du göra gå till immigration 1 gång om året. Behöver väl inte ens lämna landet?

Det var väl många år sedan du stod i kön till en ambassad, TR-run eller Border-run ect ect. Själv befinner jag mig ständigt på dessa och får även träffa andra i samma sits.

Har liksom inte känt av någon större förföljelse

Uppstressad? Inte alls.

Har väldigt bra kontakter med lite högre herrar på immigration så jag har inga större problem.

Jag återrapporterar bara reglerna här för andras info. That´s it.

Investment visa har samma 90 day reporting som andra typer av long-stay visa (marriage, retirement) men kan stanna hur länge som helst.

Visumet sträcker sig i ett år men kan förlängas med lika lång tid på immigration så länge man fortfarande kvalificerar sig för ett investment visa.
Citera
2018-11-17, 14:07
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Uppstressad? Inte alls.

Har väldigt bra kontakter med lite högre herrar på immigration så jag har inga större problem.

Jag återrapporterar bara reglerna här för andras info. That´s it.

Investment visa har samma 90 day reporting som andra typer av long-stay visa (marriage, retirement) men kan stanna hur länge som helst.

Visumet sträcker sig i ett år men kan förlängas med lika lång tid på immigration så länge man fortfarande kvalificerar sig för ett investment visa.

Ja men då vet du vem du ska ringa. Så slipper du ta den diskussion på plats med någon officer

Kör du inte 90d reporting online dårå, Det blir ju smidigt med ett besök per år. Det kan man leva med.
Citera
2018-11-17, 14:26
  #80
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Ja men då vet du vem du ska ringa. Så slipper du ta den diskussion på plats med någon officer

Kör du inte 90d reporting online dårå, Det blir ju smidigt med ett besök per år. Det kan man leva med.

Kör inte online utan ser gärna till att träffa herrarna så man behåller den personliga kontakten.
Citera
  • 6
  • 7
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2991947

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback