• 38 665 online
  • 1 198 638 medlemmar
  • 62 104 664 inlägg
2018-11-14, 21:15
Medlem
Regering och riksdag borde intressera sig för detta ärende, det är ju där lagar stiftas gällande skatter, svartarbete, terrorfinansiering etc. Av det som framkommit kan slutsatsen dras att det är ok med svarta löner (om man hittar en entreprenör på Blocket), finansiering av en blivande terrorist (om man hävdar sig ej känna till dennes planer) mm. Det går snabbt att rasera ett samhällsklimat där likhet inför lagen och solidaritet vad gäller skatter och annat ses som en självklarhet.

Antingen har myndigheterna på eget bevåg (styrda av dunkla intressen) valt att ignorera de skadliga effekter som kan förväntas då de väljer att sopa varje misstanke under mattan eller så har lagstiftaren genom sin slappa uppföljning gjort att samhällsordningen i stort nu befinner sig i upplösningstillstånd.

Är det myndigheterna som trotsar lagstiftaren så måste regering och riksdag uppleva det som att de förgäves försöker styra en roderlös farkost vilket i så fall torde vara en starkt bidragande orsak till den förlamning som vi bevittnar hos det politiska systemet.
Citera
2018-11-15, 08:20
Medlem
Wow Kan inte se annat att Advokatsamfundet styrelse måste avgå.varför är det så tyst om detta i media ?
Citera
2018-11-15, 16:41
Medlem
Lysande Medianox! Stort tack för dina insatser.

Organisationer och myndigheter som informerats om dessa brott är då som följer;

• Skatteverket har fått information om misstänkta svartarbeten i miljonklassen
  • EBM har ett ärende kring Nujens med diarienummer
  • JK har erhållit Medianox förträffliga sammanställning
  • Advokatsamfundet likaså
  • Vaksamma journalister känner så klart till denna tråd
  • Gotlands Kommun har mottagit anmälan om betydande svartbyggen

Frågan som nu återstår är om någon myndighet/organisation kommer att ta tag i frågan och utreda den eller om Nujens kommer att gå under radarn.

Att någon journalist skriver om dessa oegentligheter eller utreder myndigheternas eventuella ointresse kan vi nog glömma eftersom Janne J dragit ned på takten. Först efter att myndigheter (ev.) utdömt sanktioner mot Nujens kommer MSM att skriva om detta.

Det som jag ser framför mig först och främst är att Gotlands Kommun tar krafttag mot svartbyggena, ändrad användning av skola, militärförråd m.m. Enbart i militärförrådet skall det enligt uppgift finnas åtta badrum.

Tråden har nog i vart fall bidragit till att Nujens inte kommer få inresevisum till USA.
Citera
2018-11-15, 21:51
Medlem
Tror tyvärr inte Region Gotlands byggnadsnämnd kommer reda ut detta. Man har varit generellt slapp med att beivra svartbyggen, vilket det finns mängder av. Nu senast har en fastighetsägare (av utländsk härkomst) rivit hus i Visby innerstad utan att myndigheten reagerat. Nu skall även nämnden, med ny politisk majoritet, slås ihop med miljö/hälsoskydd så det lär vara kaos närmaste året. Föreslagen ordförande är en pk centerpartist.
Citera
2018-11-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Lysande Medianox! Stort tack för dina insatser.

Organisationer och myndigheter som informerats om dessa brott är då som följer;

• Skatteverket har fått information om misstänkta svartarbeten i miljonklassen
  • EBM har ett ärende kring Nujens med diarienummer
  • JK har erhållit Medianox förträffliga sammanställning
  • Advokatsamfundet likaså
  • Vaksamma journalister känner så klart till denna tråd
  • Gotlands Kommun har mottagit anmälan om betydande svartbyggen

Frågan som nu återstår är om någon myndighet/organisation kommer att ta tag i frågan och utreda den eller om Nujens kommer att gå under radarn.

Att någon journalist skriver om dessa oegentligheter eller utreder myndigheternas eventuella ointresse kan vi nog glömma eftersom Janne J dragit ned på takten. Först efter att myndigheter (ev.) utdömt sanktioner mot Nujens kommer MSM att skriva om detta.

Det som jag ser framför mig först och främst är att Gotlands Kommun tar krafttag mot svartbyggena, ändrad användning av skola, militärförråd m.m. Enbart i militärförrådet skall det enligt uppgift finnas åtta badrum.

Tråden har nog i vart fall bidragit till att Nujens inte kommer få inresevisum till USA.

Starkt jobbat! Jag har på listan att göra ett liknande utskick brevledes för att på så sätt ge möjlighet för mottagaren att ha Medianox genomlysning på tåget, i flyget eller hemma på nattduksbordet.

Återkommer när det är signed, sealed, delivered.
Tycker att alla som gillar att leva i något som kan liknas vid en demokrati skall påpeka detta för de människor de möter och kanske ge en utskrift till makthavare man känner.

Trycket är fortsatt på, och skall ej släppas.
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Jag vill bara ta tillfället i akt att tacka alla som bidragit till den här tråden. Ert arbete är gediget. Ni har krattat manegen för journalister som vill belysa en orättvisa samt för rättsvårdande instanser som vill utföra sitt arbete.

Att så inte har skett ännu är naturligtvis oroväckande, och förvånande. Jag säger förvånande trots att jag är skeptisk till hur tjänstemän, generaldirektörer etc tillsätts på partitillhörighet snarare än på kompetens. Om det hela mynnar ut i ingenting så är det det slutgiltiga beviset på att vår demokrati i dess nuvarande form har överlevt sig själv.

Jag är övertygad om att inflytelserika människor har kommit undan med större lagöverträdelser tidigare, och att det sker titt som tätt även idag. Jag ser dock det här som ett unikt fall av i alla fall ett par anledningar.

1) Bevisläget för ytterligare utredningar är för gott för att det ska gå att blunda för det(mkt tack vare arbetet som lagts ned här inne)

2) Relativt många människor känner till historien(Flashback är trots allt Sveriges största forum, och Uppdrag Granskning ses av en stor tv-publik)

Jag önskar att den "vanliga" lilla människan, pöbeln, vinner det här slaget. Det har ett stort symbolvärde. Om våra "motståndare" vinner så är det ett bevis på att "de" kommer undan med nästan vad som helst. Oviljan att utreda saken tyder på att det ligger ett stort symbolvärde i vågskålen för den "andra sidan" också.

Keep up the good work!
Citera