Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 01:16
  #7573
Medlem
snillet_1s avatar
Ibland tappar man hoppet om framtiden när man följer sin klubbs supporterskara och deras diskussioner.
2018-11-16, 05:05
  #7574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja och det var utifrån dessa premisser du gav dig in i diskussionen med mig min käre gosse! Sen började du svamla om Bergstrand-rykten från 2011 och 2016 (vad de nu hade med mitt ursprungliga sardoniska instick att göra).

Eller är det jag som blandar ihop kronologin här? Det kanske VAR du som nämnde Bergstrand-ryktena först innan jag började gagga om Djurdjic och Rodic...

Gud jag är så gammal, jag har inte koll på någonting alls längre... Kan någon hjälpa oss hur kronologin ser ut i detta fall?

Diskussion? Jag kom med en ny frågeställning ditt spån....

Du kanske vill få dig själv att framstå som sardonistisk men framstår bara som en antagonist till den altruistiska. Men när du slänger dig med uttryck du inte förstår, blir det bara parodiskt.
2018-11-16, 09:09
  #7575
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Diskussion? Jag kom med en ny frågeställning ditt spån....

Du kanske vill få dig själv att framstå som sardonistisk men framstår bara som en antagonist till den altruistiska. Men när du slänger dig med uttryck du inte förstår, blir det bara parodiskt.

Då frågar jag dig återigen: vad har detta för koppling till aiks guldfirande i söndags?
2018-11-16, 09:37
  #7576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Den populäraste ramsan våren 2010 var i och för sig ”Skicka hem - Eguren!”

Sen tycker jag verkligen inte Eguren är jämförbart. Då tog vi in en förmodad toppklasspelare som skulle vara för bra för allsvenskan och dessutom kunna jävlas med Bajen, där folk hade tatueringar och what not. En jämförelse hade snarare varit att Dif skulle plocka Goitom - vem hade hånat vem då, tror du?

Sen är det ju en rolig tillfällighet att många i Dif är AIK:are egentligen.

Aik har tre startspelare som är kända supportrar för andra Stockholmslag. Goitom är DIF, Olsson bajare och Lindqvist DIF. Med det i åtanke är det ett riktigt hyckleri att skriva om att DIF har många gnagare. Er kapten är ju till och med DIF.
2018-11-16, 12:19
  #7577
Medlem
Henrik Berggren stannar i DIF.
2018-11-16, 12:19
  #7578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tror Kim och Tolle kan göra ett bra jobb hos oss. Lite roligt hur andra DIF gastar om att det inte funkar för att de är gnagare osv. Alla klubbar i Stockholm har spelare som har hållit eller spelat i rivalklubbar.

Vi har Sabovic, Walker och snart Kim och Tolle.

Gnaget har Goitom som håller på DIF, Olsson som håller på Bajen och Lindqvist som håller på DIF.

Bajen har Krusnell som älskar Aik, Djurdjic och Rodic som firar SM-guldet frenetiskt med gnagare osv.

Tror verkligen supportrar överlag att spelarna är spelande supportrar.

Goitom förnekar att han kallat djurgården för favoritlag. Angående sista stycket har du givetvis helt rätt, satsar man på en karriär som professionell fotbollsspelare kan man oftast inte välja och vraka hur som helst. Sedan är det lätt att vara kaxig - Walker vägrade ta i en djurgårdströja i direktsändning. Stahre sa att han aldrig skulle kunna träna IFK Göteborg. Sabovic kaxade upp sig i sociala medier. De trodde väl att de skulle gå så långt att de kan välja bort vissa klubbar hur de själva ville.
2018-11-16, 12:29
  #7579
Medlem
Fotbollskanalen har tagit hjälp av ett analys företag för att få fram detta som säsongens lag.

Årets lag i allsvenskan:

Målvakt: Oscar Linnér, (AIK).

Försvarare: Daniel Sundgren (AIK), Björn Paulsen, (Hammarby), Per Karlsson (AIK), Neto Borges (Hammarby).

Mittfältare: Daleho Irandust (Häcken), David Batanero (Gif Sundsvall), Kristoffer Olsson (AIK).

Anfallare: Linus Hallenius (Gif Sundsvall), Markus Rosenberg (Malmö FF), Paulinho (Häcken).

Observera att laget tagits ut enbart på den data Playmaker.ai fått fram om spelarnas prestationer. För att ta plats i elvan ska spelat ha gjort minst 1000 minuter under säsongen.
2018-11-16, 13:39
  #7580
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Gnaget har Goitom som håller på DIF
GAHAHAHA you wish
2018-11-16, 13:45
  #7581
Medlem
Ovcharkas avatar
14.00. Får se om Djurgården anställer h-ungarna, eller om man meddelar att man fångat förnuftet och ändrat sig.

Eller upp Bosse slutar. Man kan hoppas, men med Berggren tillbaka lär han tyvärr vara kvar.

Eller presenteras kanske Daniel Tjernström i nån roll?

Fy fan...
2018-11-16, 14:20
  #7582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
GAHAHAHA you wish

Bara att läsa själv.

https://www.dn.se/sport/fotboll/heno...atans-fotspar/
2018-11-16, 14:28
  #7583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
GAHAHAHA you wish
https://www.aftonbladet.se/sportblad...ikea-skandalen
2018-11-16, 14:31
  #7584
Medlem
Stämmer verkligen detta?

Tobias Hysén

01/08/07 Sunderland IFK Göteborg € 2.5M

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback