Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 04:26
  #61549
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, elchock ligger närmare tillhands än sötchock.
I vart fall enligt min bedömning.
Kanske det finns någon som tycker annat.
Fan vet.
HÄR är det sötchock!
Kolla på videon gällande sötnosens arbetsglädje. ♥

En av vovvarna som var med och satte dit Madsen:
Citat:
"Här letar labradoren Ace bloddroppar i gräset.
Han var en av tre svenska kriminalsökhundar som deltog i sökandet efter Kim Walls kvarlevor."

"Nu belönas de tre hundarna med utmärkelsen Årets polishund 2018.
– Det är första gången specialsökhundar har blivit utsedda till Årets polishund så det är lite häftigt, säger polisen Lars-Göran Eriksson."

"Lars-Göran Eriksson har varit hundförare i flera år, men Ace är hans första renodlade kriminalsökhund. Han fastnade för labradoren första gången han träffade honom.
Lars-Göran Eriksson beskriver Ace som ”intensiv”. En hund som lever för att jobba.
https://www.expressen.se/nyheter/bro...r-bloddroppar/

– Tänk om alla poliser vore lika ivriga som han, säger Lars-Göran Eriksson."
Citera
2018-11-16, 08:30
  #61550
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HÄR är det sötchock!
Kolla på videon gällande sötnosens arbetsglädje. ♥

En av vovvarna som var med och satte dit Madsen:


– Tänk om alla poliser vore lika ivriga som han, säger Lars-Göran Eriksson."
Vilken energi och arbetsglädje, wow!
Vovven gillar verkligen sitt jobb, svansen går oavbrutet som en propeller.
Så himla söt, så himla duktig <3 <3
Kanske det vore en bra idé att låta poliser under utbildning kolla på Ace-videon om och om igen.
Som inspiration och positiv mental träning så kanske de kunde anamma en pytteliten del av den energi och arbetsglädje som superspårhunden visar
Skönt att du la upp det här positiva klippet, raderar lite av äckel-psyko-känslan av Madsenbilden.
Jämför jag känslan och synintrycken av Madsenbilden med hundvideon så är det lätt att komma till slutsatsen:
Fan vad härligt att de superduktiga hundarna vann över den skabbiga hyenan Madsen.
Citera
2018-11-16, 11:07
  #61551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vilken energi och arbetsglädje, wow!
Vovven gillar verkligen sitt jobb, svansen går oavbrutet som en propeller.
Så himla söt, så himla duktig <3 <3
Kanske det vore en bra idé att låta poliser under utbildning kolla på Ace-videon om och om igen.
Som inspiration och positiv mental träning så kanske de kunde anamma en pytteliten del av den energi och arbetsglädje som superspårhunden visar
Skönt att du la upp det här positiva klippet, raderar lite av äckel-psyko-känslan av Madsenbilden.
Jämför jag känslan och synintrycken av Madsenbilden med hundvideon så är det lätt att komma till slutsatsen:
Fan vad härligt att de superduktiga hundarna vann över den skabbiga hyenan Madsen.

Det är fantastiskt vilka nosar de har de där hundarna. Att bara kunna nosa upp dofter från ett lik som legat ett bra tag på 10 meters djup. Otroligt. Och en enda liten droppe blod i en hel park. Fantastiskt.
Citera
2018-11-16, 14:04
  #61552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är fantastiskt vilka nosar de har de där hundarna. Att bara kunna nosa upp dofter från ett lik som legat ett bra tag på 10 meters djup. Otroligt. Och en enda liten droppe blod i en hel park. Fantastiskt.

Kul med lite positivt mitt i allt elände runt huggormen Madsen.
Hundar har 400 ggr bättre luktsinne än människor. Dessutom har de ju en fantastisk hörsel.
Citera
2018-11-16, 14:19
  #61553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kul med lite positivt mitt i allt elände runt huggormen Madsen.
Hundar har 400 ggr bättre luktsinne än människor. Dessutom har de ju en fantastisk hörsel.
Ja, deras hörsel är ju också otroligt bra. Därför blir jag ofta väldigt förvånad när jag hör vissa hundägare skrika till sina hundar. Som om de inte hörde. Suck.
Citera
2018-11-16, 14:48
  #61554
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, deras hörsel är ju också otroligt bra. Därför blir jag ofta väldigt förvånad när jag hör vissa hundägare skrika till sina hundar. Som om de inte hörde. Suck.
De är som barn. Viska istället för uppmärksamhet så blir de oerhört nyfikna. Va? Va vill du?

Ja, man blir glad av se entusiasmen och det fina samarbetet med husse/matte - och ännu mer glad när man tänker på hur enormt betydelsefull insatsen är.
Citera
2018-11-17, 00:08
  #61555
Medlem
develis avatar
Bemästrar ett fint hantverk och Von Trier är med på ett hörn igen, han verkar attrahera de polymorft perversa psykopaterna. Klitoris-Peter frös även in 40 kg sprängämnen i frysen. Låter som PM skulle trivas ypperligt med denna nere i Sydafrika.
Citat:
Citat:
Hun gik i gang med bogen for at finde ud af, hvem Peter Frederiksen egentlig er. Det har hun ikke fundet ud af, erkender hun:

- Han er uden for kategori. Han kan voldtage små børn, han kan skære i kvinder, han kan dræbe, han kan bestille drab, han er kannibal, han er storsvindler, han er en gemen tyv, han har rockerforbindelser, laver bomber og sælger våben, og han er charmerende. Jeg kan ikke forstå ham, siger Helle Maj.

Hun har interviewet to psykiatere, og når de skal sætte ord på, er det "psykopat" og "polymorf pervers". Samme betegnelse som morderen Peter Madsen, der skamferede og dræbte journalisten Kim Wahl om bord på sin ubåd.
Citat:
"Helle Maj på arbejde for politiet, i forbindelse med ransagning af Peter Frederiksens depot.
På jorden ligger blandt andet Lars von Triers film "Antichrist", som Peter Frederiksen var helt vild med."

"Det er ham, der er tækkemanden. Han mestrer et fint gammelt håndværk, hvor man syr strå fast på tagkonstruktionen med tyk ståltråd. Men det er de andre ting, han gør, som kan virke frastødende. Og det er nogle af de ting, der gør, at han lige nu bor i en underjordisk celle i det mest sikre fængsel i hele Afrika. Her sidder han isoleret 23 timer i døgnet, og han er ikke i direkte kontakt med andre mennesker."

"I bogen "Tækkemanden" fortæller hun historien om den danske mand, der blev kendt verden over, da politiet fandt 21 poser med kvindelige kønsdele i hans fryser i Sydafrika."
https://amtsavisen.dk/danmark/Ny-bog...artikel/414000
Citat:
danske politifolk i slutningen af oktober 1996 gjorde et andet opsigtsvækkende fund hos den velhavende udlandsdansker under en ransagning på en luksus-lystgård i Søllerød i Nordsjælland. Skjult i hans fryser lå 40 kg sprængstof.
https://www.bt.dk/krimi/klitoris-dan...l-rockerkrigen
Citera
2018-11-17, 02:31
  #61556
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bemästrar ett fint hantverk och Von Trier är med på ett hörn igen, han verkar attrahera de polymorft perversa psykopaterna. Klitoris-Peter frös även in 40 kg sprängämnen i frysen. Låter som PM skulle trivas ypperligt med denna nere i Sydafrika.

Aldrig hört talas om den här mannen, men det som slår mig är att han är ca 20 år äldre enn Madsen och tydligen fortfarande ett hot mot samhället...
Citera
2018-11-17, 03:08
  #61557
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Aldrig hört talas om den här mannen, men det som slår mig är att han är ca 20 år äldre enn Madsen och tydligen fortfarande ett hot mot samhället...
Jo, jag minns fallet men hade ingen aning om att han var dansk. Ska titta mer på hans brottslighet.

Ja, det har du rätt i, väldigt aktiv för åldern - sammanfaller med det vi diskuterats senast, att det tyvärr inte tonar ner gällande psykopater som begår vålds- eller sexualbrott.

"Han är utanför kategori" var en lämplig beteckning..
Citera
2018-11-17, 03:45
  #61558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag minns fallet men hade ingen aning om att han var dansk. Ska titta mer på hans brottslighet.

Ja, det har du rätt i, väldigt aktiv för åldern - sammanfaller med det vi diskuterats senast, att det tyvärr inte tonar ner gällande psykopater som begår vålds- eller sexualbrott.

"Han är utanför kategori" var en lämplig beteckning..

Vilka gruvliga svartmänniskor ni gräver upp vid denna sena/tidiga timme ... Men dom tål väl inte dagsljus.
Citera
2018-11-17, 03:54
  #61559
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilka gruvliga svartmänniskor ni gräver upp vid denna sena/tidiga timme ... Men dom tål väl inte dagsljus.
Hahaha, ja, från sötchock är det elchock igen.
Gruvliga var passande, han sitter isolerad från andra människor i nån underjordisk cell.
Afrikan style vore lämpligt för Madsen, väldigt humant och omtänksamt för då kan ingen wt slå honom.
Citera
2018-11-17, 04:33
  #61560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, ja, från sötchock är det elchock igen.
Gruvliga var passande, han sitter isolerad från andra människor i nån underjordisk cell.
Afrikan style vore lämpligt för Madsen, väldigt humant och omtänksamt för då kan ingen wt slå honom.

African style? Ja, det får det nog bli ... Vi går hans vilja till mötes. Inga WT, Inget Rättväsende, Kronofogde, never heard of?, No Rules, Alla gör vad dom vill, Bara Egen Vinning, Egen Lust ....Himmelriket!

Madsen, viket färg har din hud? VIT!???
Men visst föredrog du HELVETET? Alla var mycket roligare där?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback