• 40 695 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 095 153 inlägg
2018-11-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Mellan 5e och 7e november låg den 1:a till och från.
http://www.gametopsellers.com/game/7...e-walking-dead

Jag påstod även att det var rimligt att anta att de hade #1 ohotat under tisdagen och onsdagen pga nedan.

Samtidigt (och fortfarande)

https://www.avanza.se/placera/telegr...and-asien.html

Hade du klarat att tolka länken som du själv länkar till så ser du att OTWD även låg 4 den 6/11.

Ni två kanske ska sluta ljuga så satans mycket?

Jag sa att den inte ens låg etta ett dygn vilket den inte heller gjorde utan den var nere på en 4 plats på lanseringsdagen vilket är uselt. Storsäljarna ligger etta i två veckor utan att falla ned alls.
Citera
2018-11-12, 01:23
Medlem
hubbymasterss avatar
Denna kommer stiga likt min kuk när jag ser en fin tjej.
Köp, köp, köp! Kommer stiga snabbt och mycket.
Källa till mitt påstående? Jag kan se in i framtiden
Citera
2018-11-12, 17:07
Medlem
https://www.metacritic.com/game/pc/o...e-walking-dead
Citera
2018-11-12, 17:35
Medlem
happilappis avatar
SB hade så mycket hype och så mycket gott på gång förut. Sorgligt att se vad som hände.

Bo borde avgå, han har spelat ut sin roll. Overkill verkar totalt inkompetenta eller slöa på att göra ett ordentligt spel.
Citera
Igår, 00:34
Medlem
"It has now been a week since Starbreeze released OVERKILL’s The Walking Dead (OTWD). The game has received mixed reviews on Steam, with almost half being positive."

"The rating is within the range we expected, at just under 60 out of 100. We have summarised our thoughts and player reviews. We are also lowering our estimates for the game."

Slutklämmen är som vanligt:
"Läsaren av innehållet kan anta att Redeye har erhållit eller kommer att erhålla betalning för utförandet av finansiella företagstjänster från bolaget. Ersättningen är på förhand avtalad och är inte beroende av innehållet"

Det alltså från en av företaget betald artikel.

https://www.avanza.se/placera/ovriga...-for-otwd.html
Citera
Igår, 07:40
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmejram
"It has now been a week since Starbreeze released OVERKILL’s The Walking Dead (OTWD). The game has received mixed reviews on Steam, with almost half being positive."

"The rating is within the range we expected, at just under 60 out of 100. We have summarised our thoughts and player reviews. We are also lowering our estimates for the game."

Slutklämmen är som vanligt:
"Läsaren av innehållet kan anta att Redeye har erhållit eller kommer att erhålla betalning för utförandet av finansiella företagstjänster från bolaget. Ersättningen är på förhand avtalad och är inte beroende av innehållet"

Det alltså från en av företaget betald artikel.

https://www.avanza.se/placera/ovriga...-for-otwd.html

Bolagsvärdet ska ner under miljarden. Först då blir det ett intressant case. Sen måste dom såklart byta ledningsstruktur, Bo kan väl få vara senior rådgivare men han ska inte driva skutan.
Citera
Igår, 19:08
Medlem
Evil_Santas avatar
Smilegate som Starbreeze har ett samarbete med ang. att ta Crossfire till västerländska marknaden gör just nu storsuccé i asien med deras MMO Lost Ark. Just nu inte tillgängligt för västvärlden utan koreanska personuppgifter+vpn.

Dags för Bosse att ringa ett samtal och be på sina bara knän att få vara utgivare och utvecklare till den västerländska versionen ? Eller är det för mycket begärt?
Senast redigerad av Evil_Santa Igår kl. 19:23.
Citera
Igår, 19:33
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Smilegate som Starbreeze har ett samarbete med ang. att ta Crossfire till västerländska marknaden gör just nu storsuccé i asien med deras MMO Lost Ark. Just nu inte tillgängligt för västvärlden utan koreanska personuppgifter+vpn.

Dags för Bosse att ringa ett samtal och be på sina bara knän att få vara utgivare och utvecklare till den västerländska versionen ? Eller är det för mycket begärt?

Det är inte ofta som öst och väst möts gällande populärkultur. Finns väl undantag men i huvudsak så är det svårt.

Bosse ska bara avgå. Han har inget förtroende kvar från aktieägarna det är bara att fatta det. Styrelsen måste sparka honom nu.

Förövrigt är OTWD inte längre med på top 25 säljande spel. Nu förvandlas det fort till en utgift som man lovat uppdatera i flera år men som inte säljer. Men jag har hört på avanzas forum att gem-in-nose ska vända allt.
Senast redigerad av Windchester Igår kl. 19:36.
Citera
Igår, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Bolagsvärdet ska ner under miljarden. Först då blir det ett intressant case. Sen måste dom såklart byta ledningsstruktur, Bo kan väl få vara senior rådgivare men han ska inte driva skutan.

Ja NE på 3 kr de behöver ha in 600-700 miöjonee om året. Pd2 ger max 100, otwd 200 optimistiskt räknat.

Förstå inte småsparare dra sig till starb finns så många andra bra gamingbolag i norden/världen som gör saker rätt och går kraftigt plus samtidig som man sattsar frammåt
Citera
Igår, 21:31
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Förstå inte småsparare dra sig till starb finns så många andra bra gamingbolag i norden/världen som gör saker rätt och går kraftigt plus samtidig som man sattsar frammåt

Håller med. De senaste veckorna har ju dessutom värderingen kommit ner kraftigt på kvalitetsbolag(i relation till starbreeze) som exempelvis TTWO(Red dead redemption) och ATVI(WoW, CoD, HS osv.) och svenska bolag som THQ tuffar ju på rätt bra.

Känns konstigt att gifta sig med Starbreeze i det läget.
Senast redigerad av Evil_Santa Igår kl. 21:41.
Citera
Igår, 23:14
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa

En väldigt dum idé.

Starbreeze har ju nu visat att man inte kan förvalta stora IPn, nu efter denna katastrofala OTWD lansering... Nästa projekt nu blir troligtvis Crossfire (Bo har hintat om det), och kan inte tänka mig att någon har tilltro längre. Ett nytt stort IP är det absolut sista Starbreeze ska ta sig an.

Jag upprepar det jag sagt tidigare. Avsätt Bo omedelbart och ta in ny VD. En VD som har en uppgift = sälj all skit och fokusera på core business, som ett Payday 3 förslagsvis.
Men nu är detta nog försent då inget av det man äger har något värde, så är väl lika bra egentligen att behålla all VR och annat skräp som trisslotter.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Grin

https://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu
Citera