Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 12:55
  #265
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Allt du skriver här om detaljer kring det praktiska utförandet när man spelar har jag ingen aning om. Jag spelar aldrig tvspel.
Jag syftade på själva innehållet. Youtubat spelet och fick till exempel upp några groteska scener med Kukluxklan, där de slängde svarta män på bål.
Alltså jag bara förstår inte varför man gör spel av den sorten. Och ännu mindre förstår jag hur någon kan vilja spela det. Men det har ju klart att göra med att jag själv inte är intresserad av TV-spel, och även att jag har svårt för hemskheter. Ser sällan hemska filmer eller serier heller. The Handmaids tale var nästan över min gräns.

Jag tror verkligen inte att det är bra för unga pojkar att sitta och spela sådana spel. Man tramsar till historiens alla hemska händelser och får liv efter liv. En vuxen man eller kvinna kan nog skilja på det ena och det andra, men pojkar i 12-årsåldern tror jag inte påverkas positivt.

OBS att detta är min personliga uppfattning, inte baserad på någon form av evidens.
Har du sett det alternativa slutet på KKK-klippet?
Om man väntar kan man få sen dem själva brinna upp.

Vad jag inte kan förstå är hur man inte längre kan skilja på fiktion och verklighet.
Citera
2018-11-13, 13:00
  #266
Medlem
skitnödigare personer än dom man ser i den här tråden får man fan leta efter
Citera
2018-11-13, 13:14
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Då har de misslyckats, iallafall med kränkning och upprördhet.
Förfasas gör jag ja. Och ännu mer förfasas jag över hur många som finner såna här spel meningsfulla.

De har ju inte misslyckats helt med tanke på att RDR2 sålde för 725 miljoner dollar första helgen.
Det är inte bara rekord för ett spel, det är rekord över alla underhållningsgenrer. Avengers Infinity war drog in nästan 100 miljoner mindre under sin första helg.
Citera
2018-11-15, 08:49
  #268
Medlem
Qusimotos avatar
Det är bara feminister som blir kränkta av ett spel, det är samma idioter som blir kränkta av att killar leker med bilar och tjejer med dockor. Jag kommer aldrig ta en feminist på allvar då vi vet att dom lider av en psykisk sjukdom som ingen läkare kan fastställa.
Citera
2018-11-15, 09:01
  #269
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
De har ju inte misslyckats helt med tanke på att RDR2 sålde för 725 miljoner dollar första helgen.
Det är inte bara rekord för ett spel, det är rekord över alla underhållningsgenrer. Avengers Infinity war drog in nästan 100 miljoner mindre under sin första helg.

Jag pratar om personlig kränkning för min del, att de misslyckats med det. Citat ska helst läsas i sitt sammanhang för att inte tolkas fel.
Citera
2018-11-15, 09:02
  #270
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Har du sett det alternativa slutet på KKK-klippet?
Om man väntar kan man få sen dem själva brinna upp.

Vad jag inte kan förstå är hur man inte längre kan skilja på fiktion och verklighet.

Det kan folk kanske göra. Jag vet inte, spelar inte själv. Däremot spekulerar jag kring hur det eventuellt kan påverka unga människor, då främst pojkar eftersom det är de som spelar dessa spel.
Citera
2018-11-15, 09:21
  #271
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag pratar om personlig kränkning för min del, att de misslyckats med det. Citat ska helst läsas i sitt sammanhang för att inte tolkas fel.
Jag har svårt att tolka.

Menar du att konst och underhållning skall vara kränkfritt? En grå sörja?

Havregrynsgröt funkar inte heller, alltid nån jävel som bara äter LCHF.
Citera
2018-11-15, 15:37
  #272
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det kan folk kanske göra. Jag vet inte, spelar inte själv. Däremot spekulerar jag kring hur det eventuellt kan påverka unga människor, då främst pojkar eftersom det är de som spelar dessa spel.
Jag tror likadant som att man fick hår på tungan av att svära, håriga handflator om man masturberade, den fördärvliga jazzen, rock'n'roll, punk, videovåldet, porrtidningar, dataspel, långt hår, för att inte tala om hårdrocken med vassp å sånt, eller de där Judas Priest med subliminala meddelanden i musiken om man spelar baklänges som får pojkar att ta livet av sig.
Krösa-major har alltid funnits, som fördömt ungdomskulturers ve och fasor.
Citera
2018-11-15, 21:06
  #273
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror likadant som att man fick hår på tungan av att svära, håriga handflator om man masturberade, den fördärvliga jazzen, rock'n'roll, punk, videovåldet, porrtidningar, dataspel, långt hår, för att inte tala om hårdrocken med vassp å sånt, eller de där Judas Priest med subliminala meddelanden i musiken om man spelar baklänges som får pojkar att ta livet av sig.
Krösa-major har alltid funnits, som fördömt ungdomskulturers ve och fasor.

Jag skriver ett seriöst inlägg där jag spekulerar i frågan. Och du kan inte bemöta det ordentligt. Blir rätt drygt att hålla på och tramsa till allting konstant. Du behöver inte kommentera vad jag skriver om du ändå bara ska förlöjliga, det klarar jag mig utan.
Citera
2018-11-15, 21:09
  #274
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag har svårt att tolka.

Menar du att konst och underhållning skall vara kränkfritt? En grå sörja?

Havregrynsgröt funkar inte heller, alltid nån jävel som bara äter LCHF.

Ännu ett begåvat och seriöst inlägg. Vill ni, du och ovanstående, överhuvudtaget diskutera någonting eller varför är ni i tråden?
Citera
2018-11-15, 21:35
  #275
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ännu ett begåvat och seriöst inlägg. Vill ni, du och ovanstående, överhuvudtaget diskutera någonting eller varför är ni i tråden?
Ja, det var ju ett par magnituder mer begåvat än ditt svar i alla fall.

Du drog ett exempel på ett extremt milt underhållningsvåld och gnällde över det.

Är du nån sorts puritansk fascist eller?
Citera
2018-11-15, 22:09
  #276
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja, det var ju ett par magnituder mer begåvat än ditt svar i alla fall.

Du drog ett exempel på ett extremt milt underhållningsvåld och gnällde över det.

Är du nån sorts puritansk fascist eller?

Jag spekulerade. Det betyder att man hanterar tankar man inte riktigt vet om de stämmer eller inte. Det kan vara givande med rätt människor.
Du får ju för fan se till att läsa alla inlägg jag skrivit i tråden om du ska kommentera, det kan hända lite i inläggen från a till ö. Förstår du detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback