Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 02:35
  #34525
Medlem
gloriouslifes avatar
EGT har ju hela tiden hävdat att man inte
kan skriva under en attack.
Om man ligger på marken och blir misshandlad
till döds så tror jag att man skriker av smärta.
Det stämmer ju också med vad dalaan har uppgett.
Fruktansvärt!
Citera
2018-11-15, 02:35
  #34526
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Du snackar som vanligt skit. Hur vet du att det inte finns bevis? Är det något du anser
vara någon form av rättighet att utomstående ska få ta del av en utredning med bl a bevis
innan det leder till åtal? Eller är det ännu en krösamaja-fundering från dig? Jag tror aldrig jag stött på någon mera negativ skribent här på FL än dig. Kan du inte med någon form av vilja och positivt tänkande komma fram till annat än negativa domedagsprofetior?

När väl SD är dömd och lagförd kommer du säkerligen hitta något negativt i detta också.

Skulle inte förvåna mig om flera här inne då kommer att säga: "Han är oskyldigt dömd så klart."
Citera
2018-11-15, 02:46
  #34527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Skulle inte förvåna mig om flera här inne då kommer att säga: "Han är oskyldigt dömd så klart."

Följt av/föregått av
"han är dömd mot sitt nekande"

Vilket 99.9 % av överbevisade dömda hävdar.
Citera
2018-11-15, 03:39
  #34528
Medlem
Honan6s avatar
Om LW har blivit sparkad och trampad så bör GM ha gjort sig av med sina skor?

SD verkar ha Haglöfs som favoritsko? Har han köpt nya skor efter mordet på LW?

SD:s skor:
http://forumbilder.se/H8N0F/pixlr-20181115032809265

Om han ej köpt nya skor, så kanske han har flera lika par och rengör dem noga då och då. På bilden från 17 juli ser ju skorna nästan ut som nya.
__________________
Senast redigerad av Honan6 2018-11-15 kl. 04:21. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-15, 08:01
  #34529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Här kommer en annan spekulation om vad GM eventuellt haft som tillhygge. Hos geocachare är det populärt med lite större ficklampor. Det skulle vara helt naturligt att ta med den på en kvällspromenad.

Ett exempel på en sådan ficklampa
Varför skulle GM gå omkring med pann -eller ficklampa i ett redan upplyst bostadsområde en försommarkväll när det ändå inte är kolmörkt ..?
Citera
2018-11-15, 08:07
  #34530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Varför skulle GM gå omkring med pann -eller ficklampa i ett redan upplyst bostadsområde en försommarkväll när det ändå inte är kolmörkt ..?

Nu tror jag inte så där mycket på ficklampa och definitivt
inte på pannlampa, även om det stått i tråden att det va
så gott som becksvart vid tidpunkten för mordet.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)


Citat:
Det VAR kolmörkt runt 23.30 och timmen därefter veckan som LW försvann. Jag kollade upp det
.
__________________
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-11-15 kl. 08:11.
Citera
2018-11-15, 08:14
  #34531
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä såklart de inte har bevis mot honom, de anhöll honom som skäligen misstänkt för att han är så j-vla ful.
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men snälla rara hur många gånger ska du älta ditt mantra..
Ja det finns bevis som pekar mot SD annars skulle han inte vara skäligen misstänkt fortfarande 6 månader senare.
Varför gör du dig dummare än jag tror du är?
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Du snackar som vanligt skit. Hur vet du att det inte finns bevis?
Antagligen är det som Leif GW Persson säger, att det man har/hade på SD är väl de här tidigare anmälningarna:
https://www.metro.se/artikel/gw-om-m...som-intressant

Sedan om man skall kalla det här bevis eller något annat får man väl välja själv. Omständigheter är kanske en bättre beskrivning.
Citera
2018-11-15, 08:25
  #34532
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här är nya uppgifter. Åklagaren misstänker alltså att LW mördades vid bullerplanket.
Lena Wesström hittades död bakom ett bullerplank flera dagar efter att hon försvunnit – bara ett stenkast från bostaden. Nu avslöjar åklagaren även att mordet misstänks ha skett vid bullerplanket.
– Ja. Vår bedömning är att mordet har skett där kroppen anträffades.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan...n?referrer=app
Man kanske inspekterade bullerplanket grundligare vid de nya undersökningarna av fyndplatsen i oktober, och kanske hittade några sådana spår?

Ja, bullerplanket skulle kunna vara den yta mot vilken stor del av det trubbiga våldet uppstod, tänker jag. GM:s eventuella knuffar och dunkningar av offret mot denna robusta(?) bakgrund kan ha tillfogat LW livshotande/dödliga skador. Planket blir genom ett sådant spekulerande ett slags ”passivt mordvapen”, menar jag.
Citera
2018-11-15, 08:32
  #34533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tror fortfarande inte att planen var att döda henne. Mer att GM desperat försökte övertala/hota sig till att få sin vilja igenom i något. GM ville träffa henne och när han hängt tillräckligt länge utanför hennes dörr valde hon att gå med honom en bit då hon inte ville ha in honom i sitt hem. De går nedför gatan och när de når kröken av gatan, i höjd med brottsplatsen vill hon inte gå med längre. Där eskalerar samtalet till bråk. LW anser samtalet avslutat och vill med bestämdhet gå tillbaka hem. GM blir ilskan och tar tag i henne. Hon gör motstånd, kanske hotar med att anmäla honom, och GM tvingar ledande in henne bland buskar och träd (MP/FP) för att inte synas helt öppet på gatan. LW gör mer motstånd. Allt börjar gå över styr för GM som inser att allt redan gått för långt. Han får panik och slår/brottar ner henne på marken. Hon skriker..han försöker få tyst på henne..hon skriker ännu mer..han sparkar och slår mot hennes kropp, eller hittar en sten som han slår henne med ..Hon skriker.. Och han slår tills hon tystnar.
Och i sitt förvirrade tillstånd kanske springer hem till HD för rengöring av både sig själv och skor. Vill inte göra det hemma eftersom han misstänker att det är första platsen polisen kommer att kolla.

HD sjukskriver sig...

Att sonen och pappan vid försvinnandet ringer till SD... har det bara att göra med de tidigare anmälningarna eller är det något sonen hört på mordkvällen?
Citera
2018-11-15, 08:37
  #34534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det däremot kan vara tänkbart.
Ja en sån taktisk ficklampa som man kan slå in rutor med vid nödsituation.
Såg på fotona från FP att vid kanten ligger det lite större kantsten. Hoppas samtliga finns på plats. Det skulle väl räcka att han gått de metrarna, tagit loss stenen och tillbaka för att klassas som viss planering?
Alt blev hon dunkad mot dessa kantstenarna och sen släpad upp där hon återfanns.
Känns hemskt att spekulera kring det...
Citera
2018-11-15, 08:46
  #34535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det framkom väl också att han bor på andra sidan motorvägen (från FP sett)?
Tänker på att det fanns ett nytt vittne som sett en man vid tiden efter mordet på den andra sidan av motorvägen, enligt MV.

Ville JS att LW skulle följa med till Polen och blev förbannad när hon avböjde p.g.a. Norgeresan med JH?

Någon som vet vad han har/har haft för bil?
Citera
2018-11-15, 09:02
  #34536
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Någon som vet vad han har/har haft för bil?

Tror det var en vit Ford, men nu har han ingen bil reggad längre...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback