Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-08, 14:53
  #1
Medlem
Tja, är bosatt i stenungsund, och undrar om nån här vet några övergivna ställen i sto området (inklusive ödsmål, stora höga, spekeröd, svenshögen ucklum mm). För att starta tråden kan jag börja med ”nazihuset” i hallerna, och ”det gula huset” i stripplekärr/ödsmål. Två övergivna hus där du kan göra i princip vad du vill, huset i ödsmål har ingen ägare, har dock ingen koll på det i hallerna. det kallas nazi huset för det är fullt av hakkors inuti huset om ni vill ha backstory
Citera
2018-11-08, 18:05
  #2
Medlem
Om du söker något spännande att utforska i Stenungsund så har ni ju ett oljekraftverk insprängt i berget. Där kan du ju smyga runt en del. Kanske fota skorstenarna uppe på berget. Även det lokala reningsverket ligger väl delvis i bergrum? Det finns åtminstone en ingång i berget där man kör förbi reningsverket.
Citera
2018-11-09, 15:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Om du söker något spännande att utforska i Stenungsund så har ni ju ett oljekraftverk insprängt i berget. Där kan du ju smyga runt en del. Kanske fota skorstenarna uppe på berget. Även det lokala reningsverket ligger väl delvis i bergrum? Det finns åtminstone en ingång i berget där man kör förbi reningsverket.
Känner till det, har du koll på om det är nån sorts övervakning där eller om det bara är fritt fram?
Citera
2018-11-12, 21:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heterosexuell
Känner till det, har du koll på om det är nån sorts övervakning där eller om det bara är fritt fram?
Viss övervakning är det ju, men sannolikt inget som kommer hindra dig.
Citera
2018-11-14, 20:42
  #5
Avstängd
SkogsMotors avatar
skulle förvånat mig väldigt mycket om inte det är rörelsekänsliga kameror kring alla öppningar i berget till bergrummet. (hela torget ska förresten ligga på stenkross som kommer därifrån, läste häromveckan att det förr var vatten ända upp till spårvägen som de fyllt igen med sten. så har funder på hur stort det kan tänkas vara.. dessutom ska Jesus Kristus ha nämnt genom flertalet samtida profeter att de rika&mäktiga i världen har förberett sig för ett helvete på jordytan , så de kan gömma sig där nere...) om du nu kommer förbi staketen eller de låsta grindarna som också lär ha fullt med kameror installerades vid också.

det var inte längesedan det blev ett jävla liv i Stenungsund för att någon hade öppnat, eller glömt stänga, en lucka till en vatten-silo.
Citera
2021-08-27, 13:07
  #6
Medlem
Kan någon ge en kartlänk till Gula Huset och Nazihuset?
Citera
2021-09-08, 12:20
  #7
Medlem
swedeccpos avatar
Kan ju vara lite intressant och snabba upp denna tråd och försöka lokalisera övergivna, gamla hus som går att antingen besöka, eller som i mitt fall, leta efter mark att investera i. Många tomter och övergivna byggnader går att köpa loss om man gör rätt för sig. Så jag har stort hopp i denna tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback