• 36 990 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 093 802 inlägg
2018-11-09, 09:05
Medlem
John King - Slaughterhouse Prayer
Citera
2018-11-09, 11:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Det är på secondhand jag handlat dom alldra flesta böcker! Det är så kul att gå runt och kolla in alla böcker. Ett tag jobbade jag på en second hand. Jag hade inte hand om böckerna men ja tittade där varje dag ja var inne och jobbade! :P Fann många böcker och priserna är oslagbara.

Måste besöka en secondhand nu igen var alldeles för längesen

Javisst, så är det ju! Man kan göra otroligt mycket fynd där, och minns själv då jag för en del år sedan besökte en secondhand och köpte majoriteten av min Stephen King-samling där för en billig peng. De gamla svenska Legenda och Bra Böcker-utgåvorna, var nog en 20-25 böcker jag köpte för en femma styck. Priserna är väldigt bra som du påpekade, och att man kan hitta böcker som de flesta biblioteken inte har längre efter några gallringar.
Citera
2018-11-11, 20:47
Medlem
P.Gs avatar
Rev av en liten beställning på antik och medeltida lyrik nu när det ändå var 11% rabatt på Adlibris.

Dikter och fragment - Sapfo
Olympiska och pythiska oden - Pindaros
Nemeiska och isthmiska oden - Pindaros
Eufemiavisorna
Lustgården - Sadi

Ser kanske främst fram emot Sadis Lustgården, då det fick en intressant dokumentär om översättaren Erik Hermelin på SVT för ett tag sedan.
Citera
2018-11-13, 19:22
Medlem
Rakiis avatar
Blev två stycken e-böcker idag:

Metallica : sorgespel & segertåg - det svenska perspektivet - Fredrik Brolin
Jag sålde min själ till hårdrocken - Carl Linnaeus

Varit hårdrockare sedan barndomen och Metallica var den första riktiga kärleken inom musiken jag upplevde, så kändes naturligt att köpa boken om deras "svenska historia". Hörde en intervju med författaren i en podcast och tycks vara väldigt bra på förhand, mycket nytt för min egen del säkerligen.

Den andra boken fick följa med av bara farten då jag uppskattar Linnaeus som rockjournalist, han är kunnig och har alltid gett ett bra intryck ifrån sig i de intervjuer jag hört med honom. Tidigare läst hans bok om Kiss som står hemma i hyllan, som jag uppskattade mycket.
Citera