• 38 665 online
  • 1 198 638 medlemmar
  • 62 104 663 inlägg
2018-11-05, 20:54
Medlem
Tänkte försöka odla cannabis snart och jag undrar hur viktigt är det att få rätt luftfuktighet och temperatur i tältet? Tänkte köpa en kit från professional grow (har dom bra priser eller är det bara en skam), kanske ska köp ett 80x80x160 kit, hur många plantor får man plats då om man kör 11L krukor, vill inte ge plantorna för lite plats.

Är också nyfiken på om Golden Label är bra på näring och jord? Deras jord är inte så mycket dyrare än om man köper perlite och vanlig jord. Hur mycket näring behöver man på en skörd? Har absolut noll koll. Behöver man verkligen olika lampor på växt- och blomningsperioden? Tänkte köpa northern lights för att det är en enkel nybörjar stam.
Citera
2018-11-11, 11:32
Medlem
Ni som odlar med hydro/dwc system, vad gör ni med eran näringslösning vid tankbyte?
Rakt ner i avloppet? Tappa ut vattnet på gräsmattan är ju alltid ett alternativ men det är högst misstänksamt om någon granne ser/hör.
Citera
2018-11-13, 17:57
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Jag är långt ifrån en noob på detta med odling, men jag väljer ändå att ta min fråga i denna tråd då jag inte tycker att min fråga förtjänar en helt egen tråd.

När jag vistas på stället jag odlar så har jag märkt av ett lite underligt fenomen när det är dags för mina lampor att slockna under blomningen.
Ca 10 minuter efter det att ljusen slocknat så känner jag av en doft av plantornas lövverk, om ni förstår vad jag menar.
Lukten av en planta som inte satts i blom än och inte har hunnit feta på sig med lite buds har ju som bekant en annan sorts doft än vad en planta som hunnit blomma ett tag och börjat utveckla trichomer, i alla fall enligt min näsa.

När jag öppnar tälten under ljustimmarna så luktar det som det ska lukta av växande buds, men när timern stänger av ljusen så kommer det som sagt var en doft av rena cannabisblad, och detta trots att fläktarna fortsätter att gå för fullt.
När ljuset är tänt så känns det absolut ingen lukt utanför tälten.

Vad är det för reaktion i plantorna som gör att det luktar så annorlunda av blomningen ett litet tag efter det att ljuset stängts av?
Det håller bara i sig under kanske 10-15 minuter, sen försvinner lukten.

Någon som vet vad det handlar om?

Detta är alltså inget problem för mig, utan jag är endast nyfiken och vill lära mig mer om växternas livscykel.
Citera