Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-11, 07:29
  #25
Medlem
448s avatar
Nej det finns väldigt många anledningar varför Säpo eller Noa initierar spaning.

En grupp som inte anar det är tipsare till Säpo , dessa sätts under extremt bevakning för att
luska i varifrån du fått informationen och vad du försöker undanhålla för dom.
Man försöker få fram fakta om dina förhållanden att t.ex kunna använda i utrpressningssyfte för att krama ur ännu mera information eller se till att du inte kräver tipspengar

Säpo avlyssnar 112,Polisens LKC samt RKC och startar omedelbart upp en spaningsop mot en tipsare
även om den kommer därifrån.
Citera
2018-11-11, 15:50
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Har Säpo/Noa spanat på dig så har du kvar personal i området.

Boende i området som angivare , det är ofta folk i lägre samhällklassser med tid och desperat behov av pengar.

Folk med komplex mot sitt utseende t.ex , dessa är bittra och vill ge igen mot allt och alla.
En lokal hemlös hagga som driver omkring , man pratar lite med henne och köper en telefon som hon kan använda och ger nån hundring då och då.

Det lokala underättelsekontaktnätet är alltid lätt att lokalisera.

Ni kan helt lagligt ta bilder på dessa och hänga ut.

Polispersonal används ofta inte direkt utan kanske mest för att skrämmas som i mitt fall men det slutande för dom med en brutal psykisk misshandel både inför chef,kollegor och allmänhet.
Inspelad gallskrikehora är inget Säpo ville ha ut på nätet - ett tandlöst Säpo och Noa ser nu på

Visst förekommer användning av polispersonal istället för Säk spaningspersonal men passa då på och låta kamerorna rulla och ladda youtube full med dom ståtliga fånarna

Hur kul typer och driva med som helst när dom mopsar upp sig

Har liknande erfarenheter. Det kan handla om de lokala patetiska WT småkriminella ansiktstatuerade korkade gangsta wannabe, eller arbetslösa gubbar och kärringar, eller invandrare. Märks att det är organiserat från högre ort, har pågått i tiotals år, ser egentligen ingen anledning att jag skulle vara övervakad, men en teori är att man i sin ungdom fått nån typ av span på sig på grund av att man haft kompisar som gjort nåt brott. Sen har det fortsatt som nån slags mobbing av lokala lågliv till poliser och av dessa rekryterade patrask som fått nån liten peng i ersättning, i alla fall till en början, men fortsatt berusade av maktkänslan.
Det är många som deltar i detta, säkert någon som läser i denna tråd också, som skulle kunna bekräfta, men det är väl viktigare att få den där hundringen i månaden.
Citera
2018-11-11, 16:11
  #27
Medlem
Flufffens avatar
Du beskriver bara några av deras arbetsuppgifter, lite regler och syfte. Inte hur de bedriver spaning eller hur de samlar information om dig.
Citera
2018-11-11, 19:30
  #28
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermal
Har liknande erfarenheter. Det kan handla om de lokala patetiska WT småkriminella ansiktstatuerade korkade gangsta wannabe, eller arbetslösa gubbar och kärringar, eller invandrare. Märks att det är organiserat från högre ort, har pågått i tiotals år, ser egentligen ingen anledning att jag skulle vara övervakad, men en teori är att man i sin ungdom fått nån typ av span på sig på grund av att man haft kompisar som gjort nåt brott. Sen har det fortsatt som nån slags mobbing av lokala lågliv till poliser och av dessa rekryterade patrask som fått nån liten peng i ersättning, i alla fall till en början, men fortsatt berusade av maktkänslan.
Det är många som deltar i detta, säkert någon som läser i denna tråd också, som skulle kunna bekräfta, men det är väl viktigare att få den där hundringen i månaden.

Det är ofta den fula och efterblivna - vanligt är att man tar en sån och låter han gå in i organisationen.Sen låter man han glida in med tips om polistillslag och annat.Han verkar jättepålitlig och glider in , ibland får han tips som är jättedåliga för Polisen så dom får förtroende för han
Citera
2018-11-12, 06:48
  #29
Medlem
448s avatar
En kul grej dom gör är att värva din fula efterblivna polare som har komplex mot dig.

En polare dom värvade jobbade på rättspsyk - jag drev som fan med han och till slut var han så slutkörd i huvet så till o med hans brud dumpade han....panikångest attacker m.m

Han trodde han skulle få hamiltonpolisdiplom av kungen men trasades sönder.



Säpo/ Noa är ett tivoli för efterblivna

Dra senap i röva på dom precis som jag gjorde med snuthoran Jane offentligt
Citera
2018-11-12, 17:12
  #30
Medlem
Lugubres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGrodan
Jag kanske drar mina erfarenheter senare vid något tillfälle. Tråden gick inte riktigt som jag ville. I korthet kan jag dock säga att mina erfarenheter vad gäller den rent fysiska spaningen så märkte jag den inte förrän jag utgick från att jag hade span på mig, då gick det rätt snabbt att få det bekräftat och jag fick en overklighetskänsla första gången. Jag hade varnats av en kontakt om att jag kunde ha span på mig, vid det tillfället så till och med påtalade han vissa saker men jag avfärdade det då. Man vill inte tro på det helt enkelt trots att jag hade goda skäl att tro att jag hade span på mig.
Buhuu skaffa en blogg. Hade du inget alls att komma med än dina känslor av förföljelse alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av 448
En kul grej dom gör är att värva din fula efterblivna polare som har komplex mot dig.
En polare dom värvade jobbade på rättspsyk - jag drev som fan med han och till slut var han så slutkörd i huvet så till o med hans brud dumpade han....panikångest attacker m.m
Han trodde han skulle få hamiltonpolisdiplom av kungen men trasades sönder.
Säpo/ Noa är ett tivoli för efterblivna
Dra senap i röva på dom precis som jag gjorde med snuthoran Jane offentligt
Glöm inte all kassapersonal som skriver upp allt du handlar. Har de en gång punktmarkerat dig så släpper de dig aldrig. Det är väldigt lätt idag när alla har smartphones och drönare.
Så nu kallar du dina gamla skötare på rättspsyk för polare också
Hade du video eller något bevis att komma med eller? Nej, trodde väl det.
Citera
2018-11-12, 17:26
  #31
Medlem
448s avatar
Haha skulle vara rätt kul och lägga ut en inspelning när jag skryter för "polaren" hur jag hånat och förnedrat och sedan tipsa han om tråden!


Dom värvade ju han för och platta till mig men blev ett psykvrak själv - hans tjej sedan 10 år lämnade han direkt efter vårat samtal han kollapsade mentalt.
Jag och hans f.d tjej drar fortarande på smilbanden fett åt den narren med komplex mot mig när han kördes i botten.

Helt underbart , han kanske fått hamiltondiplom av knugen eller så kanske han inte fick gå hem från jobbet nån dag - farligt och jobba åt Säpo liksom...
Citera
2018-11-13, 07:15
  #32
Medlem
448s avatar
Säpo är en naturlig samlings och uppsamlingsplats för psykiskt sjuka.
Autistiska hjon,aspergergers och allt möjligt - dessa kombineras ofta med Säkerhetspolisen krav på personal vilket är:

Arbetslös med mycket tid, ett utseende som håller folk borta från en , även en doft som har samma effekt - naturlgtvis inte alla men väldigt mycket av dom psyksjuka finner sig till rätta inom Säpo och Säk

Andra guldgruvor som Säk har är Samhall,skyddade boenden och liknande.

Störtsköna lirare för mig som är snygg,intelligent och hade hög kompetens så inte ens 10 samtidigt klarade av att hantera sittimg around thä round täble an trying to act intäligänt.
Citera
2018-11-13, 13:24
  #33
Medlem
GladaGrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Du beskriver bara några av deras arbetsuppgifter, lite regler och syfte. Inte hur de bedriver spaning eller hur de samlar information om dig.
Jag vet inte allt, dessutom har jag inte ens kommit till del två där jag skulle beskriva det jag vet. Och frågan är om jag ens bryr mig att skriva mer om saken.
Citat:
Ursprungligen postat av Lugubre
Buhuu skaffa en blogg. Hade du inget alls att komma med än dina känslor av förföljelse alltså?
Jodå. Har ju spaningspromemorior som lämnats ut om mig, där ingår även lite bilder som de tagit av mig och vissa kontakter och jag hade tänkt att beskriva hur de gick tillväga för att ta bilderna och förfölja.

Citat:
Ursprungligen postat av Lugubre
Glöm inte all kassapersonal som skriver upp allt du handlar. Har de en gång punktmarkerat dig så släpper de dig aldrig. Det är väldigt lätt idag när alla har smartphones och drönare.
Så nu kallar du dina gamla skötare på rättspsyk för polare också
Hade du video eller något bevis att komma med eller? Nej, trodde väl det.
Du är helt uppenbart psykiskt sjuk. Ingen kassapersonal är i maskopi med myndigheter på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Kul att se hur de psyksjuka samlas
Verkligen. Helt otroligt.
Citera
2018-11-13, 13:46
  #34
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGrodan
Det skulle ha kommit en del egna erfarenheter i del två, som hade blivit rätt lång. Till skillnad från foliehattarna här på Flashback så fick jag faktiskt ut stora delar av Säpos spaningspromemorior på mig och jag har, av helt andra skäl, haft viss insyn i NOA-spanarnas vardag. Jag ser ingen anledning att riskera att outa mig med att vara väldigt detaljrik om platser och tidpunkter, sådant kan nämligen identifiera mig. Och efter den reaktion som jag fått i tråden så inser jag att det heller inte finns någon anledning att berätta mer. Alla vet tydligen redan allt.

Jag hade hoppats på att den skulle fyllas av seriöst snack om modernt polisarbete, det är inte magi de håller på med och jag hoppades att skeptiker och konspirationsteoretiker skulle hålla sig borta.

Jag hade fel. Ser ingen anledning att fortsätta den här tråden.

Men shit, du startar en tråd och sedan är det två användare som skriver att det inte var mycket att hurra över och genast drar du på locket som en kränkt vit man?

Kom igen nu, motgångar är lika givet på Flashback som att månen orsakar Ebb.
Citera
2018-11-13, 22:13
  #35
Medlem
GladaGrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Men shit, du startar en tråd och sedan är det två användare som skriver att det inte var mycket att hurra över och genast drar du på locket som en kränkt vit man?

Kom igen nu, motgångar är lika givet på Flashback som att månen orsakar Ebb.
Fattar. Synd att tråden spammas av psykiskt sjuka människor.

Och igen: Jag lovar inga uppseendeväckande avslöjanden men till skillnad från de flesta i sådana här trådar på Flashback så har jag haft omfattande span på mig och till skillnad från de flesta som varit föremål för spaningar så fick jag ut delar av resultatet.

I alla fall, när jag förstod att jag hade span på mig så gick jag inte ut på säkert två dagar. Hela mitt liv förändrades. Jag var dock tvungen att ha vissa möten med kontakter och började skaka av mig spanarna. Ibland lyckades jag, ibland lyckades jag inte. Vid ett tillfälle mötte jag min kontakt i en park och han var väldigt paranoid och frågade mig om jag hade span efter mig vilket jag svarade nekande, jag hade inte sett spanarna på nästan hela dagen, jag blev av med dom på morgonen. Vid det tillfället när vi var i parken så kretsar en helikopter ovanför oss på väldigt hög höjd. Min kontakt blir då riktigt paranoid och säger att man spanar från helikoptern. Där drog jag gränsen, jag trodde inte att man hade helikopter för ändamålet, jag tänkte i termer som att sådana har man inte tillgång till annat än blåmålade polishelikoptrar, det här var, vad jag kunde se, vanligt målad. Den var dock på så hög höjd att jag kan naturligtvis ha fel, den kan ha varit målad men jag tror inte det. Min observation skedde väldigt snabbt, min kamrat avvek från platsen och jag gjorde det också. Efteråt tyckte jag att min kontakt hade varit överdrivet paranoid. Flera år efteråt fick jag veta att han hade haft rätt. Av de handlingar jag fick ta del av fick jag det bekräftat, det står inte att spanaren finner oss i parken från helikopter, men i alla promemorior står det att spanare gör iakttagelser till fots eller från bil. Just det tillfället finns beskrivet att iakttagelsen görs från ett "fordon" på "mycket långt avstånd". Innan dess hade man tappat mig under spaningarna, det finns ett tidsmässigt glapp. Jag tror att man använt mobilpejling i realtid, jag stängde av telefonen precis innan jag gick in i parken men det behöver ju inte räcka.

Under den här tiden så kunde jag märka av spanet och jag bedömer att man var runt 4-6 spanare varje gång. Det är svårt att säga exakt, av förklarliga skäl. Vid ett tillfälle observerade jag att en spanare bytt både jacka och peruk. Så det händer att de använder peruker. Vad jag noterat utifrån promemoriorna är att spanarna verkar hålla sig på så långt avstånd som möjligt när jag var ensam men så fort jag mötte någon så försökte man, om det var möjligt, komma nära och lyssna och fotografera den jag träffade. Vid de tillfällena hade man dold kroppskamera. Vid ett tillfälle såg jag en av spanarna när denne fotograferade mig från en bil då jag gick in i en park. Vid ett annat tillfälle så satt jag i en bil på en regnig parkering med en kontakt och pratade, då körde en bil upp på parkeringen (insynen är dold förrän man kört in på parkeringen) och då sitter det en kvinna i bilen och och hon har helt uppenbart hamnat i ett låst läge, går hon ut så har hon ingenstans att ta vägen, kör hon därifrån direkt så måste hon passera oss och väcka uppmärksamhet, så hon satt kvar. I efterhand, när jag läste om händelsen i promemorian så minns jag den lite annorlunda än vad spanaren skrivit i sitt PM, hon beskriver också min kontakt helt felaktigt vad gäller utseendet vilket förvånade mig, det är alltså *jättestor* skillnad på längd, klädsel, hårfärg.

Mina slutsatser från den här tiden är att de använde min mobil för att pejla mig. De hade rätt till telefonavlyssning, jag har själv tagit del av beslutet men frågan är om ett sådant tillstånd omfattar pejling i realtid? Jag tror att de pejlade mig eftersom de hittade mig ibland trots att jag borde lyckats skaka av mig dem.

Under hela den här tiden så ville jag försöka agera för att inte visa att jag visste att jag hade span på mig. En av spanarna skriver i en promemoria att dennes gruppchef beordrade alla spanare att ta ett kliv tillbaka och vara beredda på att avbryta vid ett tillfälle eftersom gruppchefen misstänkte att de var röjda.

Ingenting tydde på att de avlyssnade min internetuppkoppling. Iaf har jag inte sett något som tyder på motsatsen.

Blev lite ostrukturerat igen.

Se gärna de videos som länkas i tråden. Jag fick mycket bekräftat där men också en hel aha-upplevelser.
__________________
Senast redigerad av GladaGrodan 2018-11-13 kl. 22:15.
Citera
2018-11-13, 22:30
  #36
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGrodan
Fattar. Synd att tråden spammas av psykiskt sjuka människor.

Och igen: Jag lovar inga uppseendeväckande avslöjanden men till skillnad från de flesta i sådana här trådar på Flashback så har jag haft omfattande span på mig och till skillnad från de flesta som varit föremål för spaningar så fick jag ut delar av resultatet.

I alla fall, när jag förstod att jag hade span på mig så gick jag inte ut på säkert två dagar. Hela mitt liv förändrades. Jag var dock tvungen att ha vissa möten med kontakter och började skaka av mig spanarna. Ibland lyckades jag, ibland lyckades jag inte. Vid ett tillfälle mötte jag min kontakt i en park och han var väldigt paranoid och frågade mig om jag hade span efter mig vilket jag svarade nekande, jag hade inte sett spanarna på nästan hela dagen, jag blev av med dom på morgonen. Vid det tillfället när vi var i parken så kretsar en helikopter ovanför oss på väldigt hög höjd. Min kontakt blir då riktigt paranoid och säger att man spanar från helikoptern. Där drog jag gränsen, jag trodde inte att man hade helikopter för ändamålet, jag tänkte i termer som att sådana har man inte tillgång till annat än blåmålade polishelikoptrar, det här var, vad jag kunde se, vanligt målad. Den var dock på så hög höjd att jag kan naturligtvis ha fel, den kan ha varit målad men jag tror inte det. Min observation skedde väldigt snabbt, min kamrat avvek från platsen och jag gjorde det också. Efteråt tyckte jag att min kontakt hade varit överdrivet paranoid. Flera år efteråt fick jag veta att han hade haft rätt. Av de handlingar jag fick ta del av fick jag det bekräftat, det står inte att spanaren finner oss i parken från helikopter, men i alla promemorior står det att spanare gör iakttagelser till fots eller från bil. Just det tillfället finns beskrivet att iakttagelsen görs från ett "fordon" på "mycket långt avstånd". Innan dess hade man tappat mig under spaningarna, det finns ett tidsmässigt glapp. Jag tror att man använt mobilpejling i realtid, jag stängde av telefonen precis innan jag gick in i parken men det behöver ju inte räcka.

Under den här tiden så kunde jag märka av spanet och jag bedömer att man var runt 4-6 spanare varje gång. Det är svårt att säga exakt, av förklarliga skäl. Vid ett tillfälle observerade jag att en spanare bytt både jacka och peruk. Så det händer att de använder peruker. Vad jag noterat utifrån promemoriorna är att spanarna verkar hålla sig på så långt avstånd som möjligt när jag var ensam men så fort jag mötte någon så försökte man, om det var möjligt, komma nära och lyssna och fotografera den jag träffade. Vid de tillfällena hade man dold kroppskamera. Vid ett tillfälle såg jag en av spanarna när denne fotograferade mig från en bil då jag gick in i en park. Vid ett annat tillfälle så satt jag i en bil på en regnig parkering med en kontakt och pratade, då körde en bil upp på parkeringen (insynen är dold förrän man kört in på parkeringen) och då sitter det en kvinna i bilen och och hon har helt uppenbart hamnat i ett låst läge, går hon ut så har hon ingenstans att ta vägen, kör hon därifrån direkt så måste hon passera oss och väcka uppmärksamhet, så hon satt kvar. I efterhand, när jag läste om händelsen i promemorian så minns jag den lite annorlunda än vad spanaren skrivit i sitt PM, hon beskriver också min kontakt helt felaktigt vad gäller utseendet vilket förvånade mig, det är alltså *jättestor* skillnad på längd, klädsel, hårfärg.

Mina slutsatser från den här tiden är att de använde min mobil för att pejla mig. De hade rätt till telefonavlyssning, jag har själv tagit del av beslutet men frågan är om ett sådant tillstånd omfattar pejling i realtid? Jag tror att de pejlade mig eftersom de hittade mig ibland trots att jag borde lyckats skaka av mig dem.

Under hela den här tiden så ville jag försöka agera för att inte visa att jag visste att jag hade span på mig. En av spanarna skriver i en promemoria att dennes gruppchef beordrade alla spanare att ta ett kliv tillbaka och vara beredda på att avbryta vid ett tillfälle eftersom gruppchefen misstänkte att de var röjda.

Ingenting tydde på att de avlyssnade min internetuppkoppling. Iaf har jag inte sett något som tyder på motsatsen.

Blev lite ostrukturerat igen.

Se gärna de videos som länkas i tråden. Jag fick mycket bekräftat där men också en hel aha-upplevelser.

Tack för svar.

Även jag har haft span på mig pga en tidigare barndomsvän som ej längre lever höll på med att sälja stora mängder AAS.
Jag är f.d kroppsbyggare och givetvis fall jag under radarn som misstänkt för ASS-bruk även trots jag aldrig brukat AAS.

Märkte att en viss typ av bil (någon äldre Ford) som alltid förföljde mig.

För att göra en lång historia kort:

Jag tappade befattningen och stannade min bil mitt i gatan och snabbt sprang fram till bilen bakom och slet upp dörren och frågade vadfan fanskapet höll på med.
Tog mindre än 2min så kom två målade bilar och plockade in mig för provtagning och förhör.

Jag sa absolut inget i förhöret mer än mitt namn, bostadsadress samt email, vilket retade gallfeber på förhörsledaren. Fick sitta häktad i närmare 24tim innan jag blev släppt.

Provtagningen visade sig vara negativ på alla fronter, vare sig droger eller AAS.
Däremot fick jag dagsböter pga "hot".

Det är ganska lätt att märka ifall man är förföljd när man bor i en mindre stad, särskilt när hela stan är död efter kl 19.

Jag var alltså oskyldig men hade oturen att vara vän med någon som höll på med mycket skumma grejjer vid sidan om, tror åtalet gav honom 3års fängelse och de ville så gärna få dit alla köpare av hans produkter.

En kul fotnot när du nämner peruk, var nämligen en tjej som gick efter mig till fots när jag alltid genade över en mindre park med liten ankdamm.
Just den kvällen kände jag på mig att någon hade span på mig, så jag gick hem till en f.d vän och lånade hans kläder och började sedan förfölja denna tjej som gick efter mig.

Givetvis slutade det också med att en målad bil kom och plockade in mig, det hela var värt det för de hade absolut inget att ta mig på.
Hade varit fri från både alkhol samt droger i över 1år, så satt mest med ett hånflin i bilen medans de försökte få mig att erkänna att jag köpt, gömt eller på något annat sätt gjort något olagligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback