Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-12, 19:54
  #133
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Ska lyssna igenom hela listan jag fick på 11 band, får se hur många av dem jag gillar.
Om du hittar några bra artister som inte sjunger på engelska så får du gärna posta dem i tråden nedan:

(FB) Bra, icke-anglosaxisk populärmusik
Citera
2018-11-13, 06:54
  #134
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Har inte vita snott svart musik då?

Det enda instrument en neger någonsin tillverkat är en trumma. Case Closed.
Citera
2018-11-13, 07:04
  #135
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det enda instrument en neger någonsin tillverkat är en trumma. Case Closed.
Svara på frågan istället. Är inte rock snodd av svarta?
Citera
2018-11-13, 23:58
  #136
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
har lyssnat på två band nu och skrev lite anteckningar hehe

1 AKB48 J-pop

Väldigt överproducerad, bombastisk, schlageraktig, stel, extremt klickbaserar,ljus produktionsbild
intelligent, smart, kreativ, galen, snabb, upptempo, japansk schlager på syra, stor orkester, kvinnlig sång
,opersonlig sång, låter som nån slags jingelmusik till nån tv-serie, extremt snygg och välpolerad,
inte mycket svärta, hyperglad, extas, felfri, man förstår inte texten, ibland låter det som franska,
ibland sjunger dom på engelska, skickliga musiker men ingenting som berör direkt, men musiken är
vääldigt massiv, tror musiken funkar bäst ihop med bild(man blir nyfiken på hur det ser ut),
felfri.speed-metal-influenser? Halvelektroniskt. Väldigt datoriserat, känns inte speciellt organiskt,
Mycket studiokänsla. plastig, bimbo musik? vad vill dom? vad är budskapet? välpolerad, men utan själ?

2 Babymetal Kawaii Metal
BABYMETAL - BABYMETAL FULL ALBUM 2014 (HQ)
https://www.youtube.com/watch?v=yIVRs6YSbOM

LlVE
https://www.youtube.com/watch?v=zTEYUFgLveY


Älskade det här banden direkt efter typ 30 sekunders lyssning (enbart av att lyssna på musiken)
sen blev det bättre och bättre. Bland det bästa jag hört inom Metal. Dom är helt jävla sjuka.
Finner inte ord för det här bandet. Dom var före sin tid. Genialiskt. Älskade gtitarrsolona, trummorna
ja allting. Sjukt bra. Nu har en ny värld öppnats för mig.
tack Eoppoyz!

AKB48 är mer ett koncept snarare ett band. Jag tror att alla originalmedlemmar är borta. 48 står för antalet medlemmar. De har en systergrupp i Indonesien som heter JTK48. Det ska finnas en thailändsk version också, men jag vet inte namnet.

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nja, jag provlyssnade ett par låtar och tyckte det var uselt faktiskt...

Vilka låtar lyssnade du på? De har några dåliga låtar.
Citera
2018-11-14, 00:00
  #137
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Vilka låtar lyssnade du på? De har några dåliga låtar.
Jag tror att en låt hette "Gimme Chocholate" eller nåt liknande...
Citera
2018-11-14, 00:35
  #138
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag tror att en låt hette "Gimme Chocholate" eller nåt liknande...

Megitsune och Karate är bättre.

Kuriosa är att jag har varit på inspelningsplatsen till Megitsune-videon. Det är ett shintotempel som heter Shinmei som ligger i Asagaya i västra Tokyo. Men jag var där i år medan videon är några år gammal.
Citera
2018-11-14, 09:13
  #139
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Megitsune och Karate är bättre.

Kuriosa är att jag har varit på inspelningsplatsen till Megitsune-videon. Det är ett shintotempel som heter Shinmei som ligger i Asagaya i västra Tokyo. Men jag var där i år medan videon är några år gammal.

Gillade faktiskt Kyary Pamyu Pamyu, blir imponerad av soundet, produktionen och
kreativiteten. Skön musik! Men när jag kollar på bilder av artisten så känns det lite sjukt.
Alltså den här kawaii-looken, är det nånting som japanska män går igång på?
Jag gillar söthet men mycket av kawaii är "gullighet" som små 11 åriga flickor -
har lite svårt för det. Samma sak med tjejerna i BabyMetal. Och det finns ju någonting
förbjudet sexuellt i looken det är ju uppenbart och samtidigt så blir det ju ett slags
sexualiserande av barn/små söta gulliga flickor. Sökte lite på temat på Google och
hittade att man för ca 10 år sen gjort en undersökning om hur all världens barnporr var
fördelad och två tredjedelar fanns i Japan vilket säger ganska mycket. Och sen barnporren
förbjöds började man göra tecknade filmer där man hade små 10-åriga pojkar och flickor
som sexobjekt. Jag har själv inte sett dessa, lästa bara på wikipedia om det och tycker det verkar
väldigt udda fetischer man har i Japan....Hmmmm. Hur ser du på det?
Citera
2018-11-14, 13:19
  #140
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Gillade faktiskt Kyary Pamyu Pamyu, blir imponerad av soundet, produktionen och
kreativiteten. Skön musik! Men när jag kollar på bilder av artisten så känns det lite sjukt.
Alltså den här kawaii-looken, är det nånting som japanska män går igång på?
Jag gillar söthet men mycket av kawaii är "gullighet" som små 11 åriga flickor -
har lite svårt för det. Samma sak med tjejerna i BabyMetal. Och det finns ju någonting
förbjudet sexuellt i looken det är ju uppenbart och samtidigt så blir det ju ett slags
sexualiserande av barn/små söta gulliga flickor. Sökte lite på temat på Google och
hittade att man för ca 10 år sen gjort en undersökning om hur all världens barnporr var
fördelad och två tredjedelar fanns i Japan vilket säger ganska mycket. Och sen barnporren
förbjöds började man göra tecknade filmer där man hade små 10-åriga pojkar och flickor
som sexobjekt. Jag har själv inte sett dessa, lästa bara på wikipedia om det och tycker det verkar
väldigt udda fetischer man har i Japan....Hmmmm. Hur ser du på det?

Hela samhället är uppbyggt på detta. Det är väldigt mycket hebefili och pedofili i hentai som t o m säljs helt öppet i bokaffärer i Japan. Dessa J-pop-artister har sina största fans bland medelåldersmän. Det gäller Babymetal också. Jag var på en liten idolfestival i Tokyo med mindre kända band. Många av tjejerna var ca 15-20 år gamla. Nästan alla där var män mellan 20-50. Jag såg t o m en kostymnisse i 50-årsåldern dansa och skrika helvilt när en grupp tonårstjejer uppträda. Det var första gången jag såg en vild japan.
Citera
2018-11-14, 20:28
  #141
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Hela samhället är uppbyggt på detta. Det är väldigt mycket hebefili och pedofili i hentai som t o m säljs helt öppet i bokaffärer i Japan. Dessa J-pop-artister har sina största fans bland medelåldersmän. Det gäller Babymetal också. Jag var på en liten idolfestival i Tokyo med mindre kända band. Många av tjejerna var ca 15-20 år gamla. Nästan alla där var män mellan 20-50. Jag såg t o m en kostymnisse i 50-årsåldern dansa och skrika helvilt när en grupp tonårstjejer uppträda. Det var första gången jag såg en vild japan.

Ja för vid första anblicken när man ser en musikvideo kan man tänka att det här är
till för en barnpublik och att det inte är någonting man tar på allvar så man lyssnar knappt
på musiken. Det blir för svårt att ta till sig. Det lär ju vara därför det inte säljer så bra i Usa tex.

Om det här med hebefili och pedofili är du utbrett i Japan hur uttrycker sig det sig i praktiken
rent sexuellt eftersom det lär vara förbjudet??
Och hur är japanska kvinnor, är de likadana , alltså att de tänder på unga pojkar?
Citera
2018-11-14, 23:42
  #142
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Ja för vid första anblicken när man ser en musikvideo kan man tänka att det här är
till för en barnpublik och att det inte är någonting man tar på allvar så man lyssnar knappt
på musiken. Det blir för svårt att ta till sig. Det lär ju vara därför det inte säljer så bra i Usa tex.

Om det här med hebefili och pedofili är du utbrett i Japan hur uttrycker sig det sig i praktiken
rent sexuellt eftersom det lär vara förbjudet??
Och hur är japanska kvinnor, är de likadana , alltså att de tänder på unga pojkar?

Det är mycket utbrett så länge det är tecknat. Japan är mannens värld, eftersom de huvudsakligen är den som har inkomsten, medan kvinnan är hemmafru. Jag såg inga tendenser att kvinnor var intresserade av pedofili eller hebefili.
Citera
2018-11-14, 23:49
  #143
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är mycket utbrett så länge det är tecknat. Japan är mannens värld, eftersom de huvudsakligen är den som har inkomsten, medan kvinnan är hemmafru. Jag såg inga tendenser att kvinnor var intresserade av pedofili eller hebefili.


Har du alltså bott i Japan?
Är du man eller kvinna?

Baby Metal sopar ju mattan med andra metalband från väst:
https://www.youtube.com/watch?v=MNFJR-W05c8

Är det här bottnat i nån slags krigsföringsmetod att använda sig av små flickor
i dominans och erövring historiskt sett i Japan?
Citera
2018-11-15, 18:45
  #144
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihowru
Har du alltså bott i Japan?
Är du man eller kvinna?

Baby Metal sopar ju mattan med andra metalband från väst:
https://www.youtube.com/watch?v=MNFJR-W05c8

Är det här bottnat i nån slags krigsföringsmetod att använda sig av små flickor
i dominans och erövring historiskt sett i Japan?

Jag hann bara bo sex månader i Japan. Mitt visum blev det krångel med så jag var tvungen att återvända till Sverige. Jag är man.

I Sverige ska ungdomar växa upp så snabbt som möjligt. I Japan är det tvärtom. Gullighetskulturen är ganska harmlös, även om det blir extremt ibland. Se detta exempel: https://www.reuters.com/article/us-j...-idUSKCN1NJ0VT

Babymetal tillhör en av mina favoriter. Jag gick ett par gånger till en krog som öppnades i januari i år, som har Babymetal som tema, även om andra rockband finns i skymundan. Det ligger i Tokyo. När en av bandets medlemmar hoppade av för ca 3 veckor sedan blev det enorma nyheter i Japan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback