• 30 542 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 089 952 inlägg
  • 1
  • 2
2018-11-08, 18:45
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Catfishad är att du blivit lurad på nätet inom dejtingen.
Du chattar med en tjej som skickar en bild där hon ser ut att vara jättesexig med snygg kropp men egentligen är det en fet finnig man som bor hemma i mammas källare du talar med.

Detta är nog en fördom, jag har sett många säsonger av Catfish på MTV och de som låtsas vara snygga tjejer är oftast mindre snygga tjejer, sällan det är en man som pratar med annan man och låtsas vara en kvinna
Citera
2018-11-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebablove
Om det inte är möjligt då? Hur gör man då?

Gräver en grop, lägger sig i den och ber en schyst kompis täcka över hålet.
Citera
2018-11-09, 05:53
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Inga pengar inblandade, bara känslor. De pratade väldigt mycket i telefon, ibland 3-4 om dagen. Du vet säkert själv känslan, i början när man får känslor för någon ser man inte dess brister, eller som i detta fallet, varningssignalerna.
Så vilken åtgärd rekommenderas för att få tillbaks känslorna som förmedlats elektroniskt?
Fantastiskt att man ens orkar....hett tips gå vidare med en erfarenhet rikare.
Citera
2018-11-09, 11:38
Medlem
Citat:
Inga pengar inblandade, bara känslor. De pratade väldigt mycket i telefon, ibland 3-4 om dagen. Du vet säkert själv känslan, i början när man får känslor för någon ser man inte dess brister, eller som i detta fallet, varningssignalerna.
Den unga (och dumma.?) damen ifråga har alltså låtit sig styras fullständigt av stenålderscentrat i hennes lilla hjärna, dragit ner trosorna och ställt sig på alla fyra första natten för en så kallad "Bad Boy" vilken hon korkat nog trodde skulle bli hennes framtida man och då har killen kört en töm & glöm..?
Mitt råd till henne är att ge sig själv en och förhoppningsvis... Lära sig något..
Citera
2018-11-09, 11:59
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Okej, tack! Så här har en kvinna skänkt/betalat pengar till någon som skickat bild på en hunk men som i verkliga livet är någon annan?
Hur lyckas man med sådant, mot en lättrogen man kan jag köpa men en kvinna?

Prova med en annons med en välbyggd neger och annonsera i dam tidningar som låret runt och hänt i vecket så kommer du få svar från en massa feta fula kärringar run 45-60 som vill "leka" med en neger pojk.

Sedan börja plocka av dem slantar då du råkar få en massa "problem" efter ett tag kan du även låta dem investera i något ..
Citera
2018-11-09, 12:12
Medlem
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Detta är nog en fördom, jag har sett många säsonger av Catfish på MTV och de som låtsas vara snygga tjejer är oftast mindre snygga tjejer, sällan det är en man som pratar med annan man och låtsas vara en kvinna
Visst alla catfishare är inte feta män med dålig hygien som spelar en snygg tjej. Ville bara ge ett väldigt tydligt exempel. Nu verkar ju tråden handla om en tjej som blir "lurad".
Citera
2018-11-09, 12:18
Medlem
mazedazes avatar
Citat:
Vet ej vart jag skulle lägga detta, mod får gärna flytta.

Hej, en till mig närstående kvinna har blivit catfishad. För att hon ska kunna få ett avslut önskar vi kunna leta upp denna person. Det finns nr till oreggat kontantkort samt en what’s upp profil

Nu till min fråga, hur i helvete får man tag på denna jävel? För att personen i min närhet ska få ett ordentligt avslut.
Hur har din vän blivit catfishad?
Hur vet ni att hon blev catfishad?
Citera
2018-11-10, 14:51
Medlem
kebabloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Hur har din vän blivit catfishad?
Hur vet ni att hon blev catfishad?

Hon har haft kontakt med en kille som hon har mött via tinder. De har pratat mycket i telefon och det har verkat bra. Hans bakgrundshistoria verkade dock lite för bra för att vara sann så hon bestämde sig för att göra en reversed image search och det visade sig att personen i fråga som kom upp inte var den hon skrev med. Nu vet hon alltså inte vilken denna man hon har pratat med och skickat bilder till är.
Citera
2018-11-10, 19:33
Medlem
mazedazes avatar
Citat:
Hon har haft kontakt med en kille som hon har mött via tinder. De har pratat mycket i telefon och det har verkat bra. Hans bakgrundshistoria verkade dock lite för bra för att vara sann så hon bestämde sig för att göra en reversed image search och det visade sig att personen i fråga som kom upp inte var den hon skrev med. Nu vet hon alltså inte vilken denna man hon har pratat med och skickat bilder till är.
Det låter ju inte så farligt trots allt. Inga avlurade pengar eller förlorade pengar på resor.
Citera
2018-11-12, 23:09
Medlem
Citat:
En av dom sämsta trams-trådarna jag läst på bra länge. Hur hör denna knapphändiga historia ens hemma i forum-delen Brott och brottsbekämpning..??
Citera
  • 1
  • 2