• 40 867 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 095 193 inlägg
2018-11-09, 00:18
Medlem
Bossks avatar
Hej,

För drygt en och en halv månad sedan så landade jag ett sjukt hopp som skadade mitt knä kraftigt. Jag haltade i drygt en vecka och mitt knä var väldigt svullet.

Jag gick inte till doktorn utan avvaktade för att se om det kunde läka naturligt.

Nu ungefär en och en halv månad senare så har jag absolut inga problem med att gå normalt men jag kan fortfarande inte sträcka mitt högra ben lika mycket som den vänstra. Mitt knä har uppenbarligen läkt till viss del men min fråga är om det kommer läka helt på naturlig väg eller om jag måste opereras? Tack för input!
Citera
2018-11-09, 00:58
Medlem
BassReevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossk
Hej,

För drygt en och en halv månad sedan så landade jag ett sjukt hopp som skadade mitt knä kraftigt. Jag haltade i drygt en vecka och mitt knä var väldigt svullet.

Jag gick inte till doktorn utan avvaktade för att se om det kunde läka naturligt.

Nu ungefär en och en halv månad senare så har jag absolut inga problem med att gå normalt men jag kan fortfarande inte sträcka mitt högra ben lika mycket som den vänstra. Mitt knä har uppenbarligen läkt till viss del men min fråga är om det kommer läka helt på naturlig väg eller om jag måste opereras? Tack för input!

Gå till läkaren och en remiss till röntgen.

Kanske du måste ta bort lite av menisken. Eller sy.
Citera
2018-11-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BassReeves
Gå till läkaren och en remiss till röntgen.

Kanske du måste ta bort lite av menisken. Eller sy.

Haha good one! Kan garantera dig och TS att du inte får en remiss bara sådär från vårdcentral till magnetröntgen. Det du kan göra om du vill ha MR är att gå till privatklinik eller åka utomlands för att slippa remiss. Själv gillar jag annars ett liniment som heter Zheng Gu Shui för att mjuka upp skadade delar av kroppen.
Citera
2018-11-09, 13:51
Medlem
BassReevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Haha good one! Kan garantera dig och TS att du inte får en remiss bara sådär från vårdcentral till magnetröntgen. Det du kan göra om du vill ha MR är att gå till privatklinik eller åka utomlands för att slippa remiss. Själv gillar jag annars ett liniment som heter Zheng Gu Shui för att mjuka upp skadade delar av kroppen.

Varför skulle inte TS få det? Jag har fått det.
Och om du tror att liniment hjälper mot meniskskador, får du nog tänka om.
Citera
2018-11-12, 22:53
Medlem
Det behöver inte vara meniskskada heller, det finns ju andra ligament som är känsliga i knät. Om du inte har full rörelseförmåga är läkaren att rekommendera
Citera