• 11 332 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 614 287 inlägg
2018-11-10, 13:42
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Motståndsrörelsen genomför just nu en blixtdemonstration i Nyköping och Nordfront TV är på plats och sänder live.
https://www.nordfront.se/live-naste-...lig-aktion.smr
Citera
2018-11-10, 13:52
Medlem
SveaBaners avatar
Jag såg det.

Deras blixtdemos anser jag är rätt väg framåt.

Men jag noterade att det var maskerade män i deras tåg, har börjat de tillåtit maskering nu?
Visar detta på att AFAs metoder har lyckats? :/
Citera
2018-11-10, 15:09
Medlem
flukemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBaner
Jag såg det.

Men jag noterade att det var maskerade män i deras tåg, har börjat de tillåtit maskering nu?

Det är nästan alltid någon/några som är maskerade i deras demonstrationer, även om det uppmanas innan att man ej ska vara det.

Snabb googling:
https://malmo.etc.se/sites/all/files...?itok=HnhtPISy
https://static-cdn.sr.se/sida/images...preset=768x432
https://expo.se/sites/default/files/...?itok=5p-94gUq
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...06wAoe0SUzvvtQ
https://cdn02.nyheter24.se/63b5b4a60...srorelsen2.jpg
Citera
2018-11-10, 15:26
Avstängd
Valsus avatar
Blöjnassar.. vem har respekt för dessa ?
Citera
2018-11-11, 14:49
Medlem
Offerviljas avatar
Film från demonstrationen: https://www.nordfront.se/film-fran-b...i-nykoping.smr
Citera
2018-11-11, 15:34
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBaner
Jag såg det.

1. Beväpnade AFA dyker upp, fullt beväpnade men aldrig visiterade.

2. Polisen bildar mur så att dessa kan slunga sten på nationella från betryggande avstånd.

3. Nationella slår tillbaka och blir lagförda av polisen.

Om något är det polisens och systemets metoder som har lyckats, visserligen med hjälp av AFA. Personligen har jag dock inga problem om några har maskering så länge inte alla har det. Om det är maskering som behövs för att slå in ansiktet på vänsterterroristerna så har de mitt fulla stöd.
Citera
2018-11-12, 00:07
Medlem
Ustyugov3s avatar
Vackert.

Hög energi.

Väl förberett och genomfört.
Senast redigerad av Ustyugov3 2018-11-12 kl. 00:13.
Citera
2018-11-12, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
1. Beväpnade AFA dyker upp, fullt beväpnade men aldrig visiterade.

2. Polisen bildar mur så att dessa kan slunga sten på nationella från betryggande avstånd.

3. Nationella slår tillbaka och blir lagförda av polisen.

Om något är det polisens och systemets metoder som har lyckats, visserligen med hjälp av AFA. Personligen har jag dock inga problem om några har maskering så länge inte alla har det. Om det är maskering som behövs för att slå in ansiktet på vänsterterroristerna så har de mitt fulla stöd.

1. Sluta ljug, motdemonstrater blir i regel visiterade och polisen tar maskering i alla fall där motdemonstranterna inte är så många att det blir omöjligt att genomföra. NMR är de enda som får springa runt med mask, väst, hjälm, armskydd och sköldar, rödingar blir avvisade om de har ett tandskydd i fickan.

2. Polisen bildar mur för att skydda NMR, batongslaget går i regel mot motdemonstranterna - inte mot nazisterna. I den lägen NMR är motaktivister (läs kärrtorp) bildas det dock inte mur utan man låter nazisterna röja på.

3. Finns ju ingen civil människa som kommer undan med så mycket som nazister?

Har personligen inte heller något problem med maskering, varken när rödingar eller nazister maskerar sig, men hur ser ledningen på detta? De har ju varit mycket tydliga med att mask inte accepteras vid sammankomster, så varför låter man deltagar ändå ha det? Ledningen har ju även gått ut och sagt att det inte finns något behov av att maskera sig i NMRs led, så innebär det då att ledningen ljuger?

Som sagt, vill vara tydlig med att jag inte har något problem med maskering på någon, utan undrar bara hur det matchar med organisationens regeler och om NMR anser att det finns ett behov av maskering?
Citera
2018-11-12, 15:40
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Du kan ju på riktigt inte tro på allt det där. Ni (i AFA) bedriver ju i praktiken terrorism där er verksamhet öppet går ut på att med våld och hot om våld tvinga människor att sluta bedriva politisk verksamhet. Du kan ju fundera på varför ni kommer undan med det. Samtidigt vill systemet förbjuda NMR för några tillbakaputtar i Almedalen.

Bonnier älskar att ha samarbete med er, Säpo älskar att ha samarbete med er, politikerna försvarar er och polisen följer direktiven uppifrån.

Vad gäller maskering så förklarade jag vad jag tror det beror på. Varför ställer du frågan igen? Var har ledningen varit "mycket tydlig" med att inga deltagare någonsin får bära maskering? Och gäller detta direktiv även säkerhetsgrupper?

Citat:
Ursprungligen postat av togs
1. Sluta ljug, motdemonstrater blir i regel visiterade och polisen tar maskering i alla fall där motdemonstranterna inte är så många att det blir omöjligt att genomföra. NMR är de enda som får springa runt med mask, väst, hjälm, armskydd och sköldar, rödingar blir avvisade om de har ett tandskydd i fickan.

2. Polisen bildar mur för att skydda NMR, batongslaget går i regel mot motdemonstranterna - inte mot nazisterna. I den lägen NMR är motaktivister (läs kärrtorp) bildas det dock inte mur utan man låter nazisterna röja på.

3. Finns ju ingen civil människa som kommer undan med så mycket som nazister?

Har personligen inte heller något problem med maskering, varken när rödingar eller nazister maskerar sig, men hur ser ledningen på detta? De har ju varit mycket tydliga med att mask inte accepteras vid sammankomster, så varför låter man deltagar ändå ha det? Ledningen har ju även gått ut och sagt att det inte finns något behov av att maskera sig i NMRs led, så innebär det då att ledningen ljuger?

Som sagt, vill vara tydlig med att jag inte har något problem med maskering på någon, utan undrar bara hur det matchar med organisationens regeler och om NMR anser att det finns ett behov av maskering?
Citera
2018-11-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Du kan ju på riktigt inte tro på allt det där. Ni (i AFA) bedriver ju i praktiken terrorism där er verksamhet öppet går ut på att med våld och hot om våld tvinga människor att sluta bedriva politisk verksamhet. Du kan ju fundera på varför ni kommer undan med det. Samtidigt vill systemet förbjuda NMR för några tillbakaputtar i Almedalen.

Bonnier älskar att ha samarbete med er, Säpo älskar att ha samarbete med er, politikerna försvarar er och polisen följer direktiven uppifrån.

Vad gäller maskering så förklarade jag vad jag tror det beror på. Varför ställer du frågan igen? Var har ledningen varit "mycket tydlig" med att inga deltagare någonsin får bära maskering? Och gäller detta direktiv även säkerhetsgrupper?
Lol. Huruvida AFA bediver våld eller inte är irrelevant i frågan. Polisen visiterar alltid motdemonstranter till NMR och är betydligt mer benägna att avvisa motdemonstranter än att avvisa NMR. För övrigt kommer AFA endast undan pga de inte är lika klumpiga som NMR, polisen försöker lagföra dem men eftersom de inte filmar och sedan lägger ut när de omaskerade kastar knallskott på ambassader blir det lite svårare att utreda.

Ah juste det är såklart så

Då får kanske någon som vet något svara istället? Om du får in på nordfront och söker på ”ordningsregler” så ser du att de alltid lägger ut om att deras deltagare inte får maskera sig. Säkerhetsgrupper? Vad pratar du om? Nu i Nyköping var det två grabbar långt bak som bar maskering, och dom var knappast någon säkerhetsgrupp? Ditt argument kanske skulle hålla om det var sköldbärarna som hade maskering men så är inte fallet.
Citera