• 40 788 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 095 221 inlägg
2018-11-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crizzo
Ja absolut kan det bli så.

Men eftersom Usnet leverantörerna inte behöver spara loggar så blir arbetet för antipiraterna helt galet jobbigt. Vissa filmer ligger ju uppe på usnet på flera tusen olika stället. Så risken att åka fast den vägen är så galet liten. Så i ditt exempel krävs det ju att Usnet leverantören vill sätta dit sina användare och erbjuder antipiraterna information som dom inte har frågat efter. Det känns väldigt långsökt.

Men hallå?
Så bara för att de inte måsta spara logs, så tror du naivt att de inte sparar logs? varför?
det är typ 1 knapptryck.
Du tror inte att någon myndighet använder någon Usenet leverantör som honeypot? hur naiv är du egentligen? du skulle aldrig veta vilken om det nu var så heller.
Typ som i USA när du råkar köpa knark utav undercover poliser, på samma sätt gör de online, det förstår du va? även den mest populära kan vara en honeypot.
Nu skulle nog aldrig någon myndighet göra detta för upphovsbrott MEN..
Tänk ett steg längre, du tror inte att något företag kan göra samma sak?
För ett stort filmbolag är det småpengar att starta ett företag som gör detta & samlar uppgifter om användarna, eller småpengar att muta ett existerande företag att göra det.
Citera
2018-11-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Men hallå?
Så bara för att de inte måsta spara logs, så tror du naivt att de inte sparar logs? varför?
det är typ 1 knapptryck.
Du tror inte att någon myndighet använder någon Usenet leverantör som honeypot? hur naiv är du egentligen? du skulle aldrig veta vilken om det nu var så heller.
Typ som i USA när du råkar köpa knark utav undercover poliser, på samma sätt gör de online, det förstår du va? även den mest populära kan vara en honeypot.
Nu skulle nog aldrig någon myndighet göra detta för upphovsbrott MEN..
Tänk ett steg längre, du tror inte att något företag kan göra samma sak?
För ett stort filmbolag är det småpengar att starta ett företag som gör detta & samlar uppgifter om användarna, eller småpengar att muta ett existerande företag att göra det.

Men nu förstod du nog inte riktigt vad jag menade.

Det jag menar är att risken att åka fast är så fruktansvärt liten så om man skall tänka på sin säkerhet på internet är det knappast Usnet man skall fokusera på först.

Eftersom ingen har åkt fast för det vad jag kan hitta är ju fortfarande Usnet säkrare än både FTP, torrent och alla andra sätt att ladda ner på.

Att då sitta och noja över detta anser jag vara helt obefogat.

Är man helt paranoid och tror att man som första människa i hela världen skall åka fast för att man laddar ner en film från Usnet så använd bitcoin och VPN då.
Citera