Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-24, 17:40
  #1
Medlem
Min tanke: USA:s ekonomi hade överhettats om Fed hade gjort som Trump tycker och låtit bli att höja räntan i den utsträckning som gjorts.
Vad tror ni?
Citera
2018-10-24, 22:33
  #2
Medlem
tomchis avatar
Inget har nog skadat USA mer än the fed. Läs på om dess historia
Citera
2018-10-25, 18:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Inget har nog skadat USA mer än the fed. Läs på om dess historia
Nu handlade inte tråden om vad Fed gjort historiskt...
Citera
2018-10-25, 18:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag tror att väldigt, väldigt få människors intellekt kan mäta sig med President D. Trump.

"Trump köpte sex av en tjej som sålde sex, HAHA VILKEN KASS AFFÄRSMAN!!! FUCK WHITE PEOPLE!! BLACK LIVES MATTER!"

Det är typ det som hörs när motståndare till Trump öppnar käften.
Nu var det här ingen tråd om Trump primärt. Jag vet heller inte vad du baserar ditt uttalande på. Att han lyckats förvalta sitt ärvda kapital 8-10 procent årligen eller?
Citera
2018-10-25, 18:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Jag tror att väldigt, väldigt få människors intellekt kan mäta sig med President D. Trump.

"Trump köpte sex av en tjej som sålde sex, HAHA VILKEN KASS AFFÄRSMAN!!! FUCK WHITE PEOPLE!! BLACK LIVES MATTER!"

Det är typ det som hörs när motståndare till Trump öppnar käften.
Precis, inte många relevanta och faktabaserade motargument mot Trump argument. Kanske är en strategi från honom?
Citera
2018-11-04, 13:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Nu handlade inte tråden om vad Fed gjort historiskt...

Han menar nog mer att du borde läsa på vad Fed är först innan du skriver att de "räddat" USA.
Citera
2018-11-08, 19:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Han menar nog mer att du borde läsa på vad Fed är först innan du skriver att de "räddat" USA.
Jag vet precis vad fed är. Återigen - tråden handlar enbart om ifall om fed:s agerande i nutid i räntefrågan hjälpt USA ifrån Trumps all-in mentalitet
Citera
2018-11-08, 19:47
  #8
Medlem
CelenoIIs avatar
USA klarar sig utmärkt oavsett vad Fed eller presidenten får för sig.
Citera
2018-11-08, 21:48
  #9
Medlem
Unizeros avatar
Jag tror på motsatsen, fed förstör mer än vad som hjälper.
Citera
2018-11-12, 04:59
  #10
Medlem
Bucketshops avatar
Tråden handlar om Fed, inte huruvida Trump är rik eller korkad.

OT raderat

//Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback