Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 20:13
  #4573
Medlem
Var lite hajp runt VR delen en gång i tiden.

"STARBREEZE
STARVR SKA AVNOTERAS FRÅN TAIPEIBÖRSEN (Direkt)
2018-11-09 11:43

STOCKHOLM (Direkt) StarVR Corporation, Acers och Starbreeze samriskbolag, kommer att avnoteras från Taipei Exchange i Taiwan. Bakgrunden till beslutet är marknadsläget inom branschen samt bolagets affärsplan och strategi där en avnotering anses kunna öka den affärsmässiga flexibiliteten, heter det i ett pressmeddelande.

StarVR noterades på Taipei Exchange i april i år och de påföljande dagarna steg aktien till som högst 135:50 twd (nya Taiwandollar). Från den toppen har aktien dock dalat successivt under låg omsättning för att i dagsläget handlas kring sina lägstanivåer på cirka 61 twd. I samband med noteringen uppgavs att StarVR i ett andra steg, oklart när, siktade på huvudlistan på Taiwan Stock Exchange.

...."

Nyhetsbyrån Direkt, https://www.avanza.se/placera/telegr...peiborsen.html
Citera
2018-11-10, 10:00
  #4574
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Varför är det safe? För att du antar det och därför måste det vara så?

Du tycker inte det är logiskt att om man slår ihop två av tre topplaceringar så borde det skapa ett ganska bra avstånd till tvåan?

Om 1=1000 och 2=999 och 3=500 så blir det ändå 50% mer än tvåan t.ex. Visst, helt random siffror men jag hoppas du förstår poängen iaf.
Citera
2018-11-10, 12:50
  #4575
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Alla visste att OTWD skulle bli en flopp efter E3.
Dem har ju dock lyckats sälja lite, men all reklam har nog varit extremt kostsam, och i slutändan skulle det inte förvåna mig om all publicitet kostat mer än försäljningen.

Får bara hoppas de lyckas styra upp spelet med bra gratis uppdateringar i något år framöver. Men största problemet är ju dock inte buggar, utan att spelet rent fundamentalt är tråkigt och saknar innovation.
Kommer bli lite som att sminka en gris som man så fint säger.

Man får hoppas på att de gör rätt förändringar i spelet men har svårt att se att de planerar/är kapabla till uppdateringar, utöver lite bugfixes och lite nya banor. Kommer bli tufft.
Citera
2018-11-10, 22:07
  #4576
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Du tycker inte det är logiskt att om man slår ihop två av tre topplaceringar så borde det skapa ett ganska bra avstånd till tvåan?

Om 1=1000 och 2=999 och 3=500 så blir det ändå 50% mer än tvåan t.ex. Visst, helt random siffror men jag hoppas du förstår poängen iaf.

Nej! Den har inte haft den placeringen oavsett hur du försöker vrida och vända på hypotetiska argument. OTWD säljer inte ens i närheten av vad det förväntades. Det går åt helvete rent ut sagt.
Citera
2018-11-10, 22:13
  #4577
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Alla visste att OTWD skulle bli en flopp efter E3.
Dem har ju dock lyckats sälja lite, men all reklam har nog varit extremt kostsam, och i slutändan skulle det inte förvåna mig om all publicitet kostat mer än försäljningen.

Får bara hoppas de lyckas styra upp spelet med bra gratis uppdateringar i något år framöver. Men största problemet är ju dock inte buggar, utan att spelet rent fundamentalt är tråkigt och saknar innovation.
Kommer bli lite som att sminka en gris som man så fint säger.

Man får hoppas på att de gör rätt förändringar i spelet men har svårt att se att de planerar/är kapabla till uppdateringar, utöver lite bugfixes och lite nya banor. Kommer bli tufft.

Du sätter fingret på problemet. Känns som att ingen vill prata om elefanten i rummet.

Starbreeze har mer eller mindre släppt samma spel sedan payday. När dom väl får träff på nåt nytt som dead by daylight så förstår dom inte sig på vilken guldgruva det är utan säljer iväg framtida intäkter.

Jag får väl ändå erkänna att StarVR var ett vågat projekt. Tråkigt bara att dom inte vågar satsa på ny mjukvara istället.
Citera
2018-11-11, 09:21
  #4578
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Nej! Den har inte haft den placeringen oavsett hur du försöker vrida och vända på hypotetiska argument. OTWD säljer inte ens i närheten av vad det förväntades. Det går åt helvete rent ut sagt.

What? "inte haft den placeringen" ?

Det är ett faktum att den låg på #1 och #3 från 5e nov fram till 7 nov. Sen hur mycket det blir i sålda ex har jag inte en susning om, men att den låg på #1 under tre dagar är fakta.
Citera
2018-11-11, 13:26
  #4579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
What? "inte haft den placeringen" ?

Det är ett faktum att den låg på #1 och #3 från 5e nov fram till 7 nov. Sen hur mycket det blir i sålda ex har jag inte en susning om, men att den låg på #1 under tre dagar är fakta.

Det är fel. Inte på globala topplistan i alla fall. Den låg inte ens ett dygn.
Citera
2018-11-11, 13:37
  #4580
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
What? "inte haft den placeringen" ?

Det är ett faktum att den låg på #1 och #3 från 5e nov fram till 7 nov. Sen hur mycket det blir i sålda ex har jag inte en susning om, men att den låg på #1 under tre dagar är fakta.

Kommer du med den typen av påstående så får du nog backa upp det med en källa.

Sen måste du även förstå att ditt hypotetiska argument om att en andra placering nödvändigtvis var en förstaplacering blaj blaj etc etc var det jag svarade på.

Sluta haussa skiten nu, det är kört.
Citera
2018-11-11, 14:17
  #4581
Medlem
Enligt Steamspy tycks det finnas mellan 50 000 - 100 000 ägare av spelet.
https://steamspy.com/app/717690

Om alla har betalat fullpris innebär det väl intäkter på 25m -50m SEK på ett ungefär?

Hur mycket pengar har Starbreeze plöjt ner i spelet?
Hur ser intäktsfördelningen ut mellan Starbreeze och utvecklaren Overkill Software?
Citera
2018-11-11, 14:26
  #4582
Medlem
79000 enligt steamspy.

24 msek ungefär om inte försäljningen i Indien tagit över. Säljer en del i Asien men dåligt i USA.
Citera
2018-11-11, 17:22
  #4583
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Det är fel. Inte på globala topplistan i alla fall. Den låg inte ens ett dygn.

Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Kommer du med den typen av påstående så får du nog backa upp det med en källa.

Sen måste du även förstå att ditt hypotetiska argument om att en andra placering nödvändigtvis var en förstaplacering blaj blaj etc etc var det jag svarade på.

Sluta haussa skiten nu, det är kört.

Mellan 5e och 7e november låg den 1:a till och från.
http://www.gametopsellers.com/game/7...e-walking-dead

Jag påstod även att det var rimligt att anta att de hade #1 ohotat under tisdagen och onsdagen pga nedan.

Samtidigt (och fortfarande)

Citat:
På Steams globala topplista har två versioner av spelet dykt upp (se bild nedan) och dessa har pendlat mellan platserna ett och fem nu på tisdagsmorgonen. Bakgrunden är ett fel hos Steam och egentligen ska dessa två slås ihop till en listplacering.
https://www.avanza.se/placera/telegr...and-asien.html


Ni två kanske ska sluta ljuga så satans mycket?
Citera
2018-11-11, 18:07
  #4584
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Mellan 5e och 7e november låg den 1:a till och från.
http://www.gametopsellers.com/game/7...e-walking-dead

Jag påstod även att det var rimligt att anta att de hade #1 ohotat under tisdagen och onsdagen pga nedan.

Samtidigt (och fortfarande)


https://www.avanza.se/placera/telegr...and-asien.html


Ni två kanske ska sluta ljuga så satans mycket?

Men herregud människa du skrev

”Sen hur mycket det blir i sålda ex har jag inte en susning om, men att den låg på #1 under tre dagar är fakta.”

Sen lägger du in en länk till statistik som motbevisar ditt eget påstående och kallar oss lögnare?

Igen. Du har hypotetiska hittipå argument. Det PM du hänvisar till gällande sammanslagning kom ut 6/11. Om steam nu ”lagat” detta så ser vi tydligt att placeringen gått ner från det dagen efter och framåt. Så nog fixa dom det alltid men resultatet blev inte vad ni förväntade er. I slutändan vart det den ”versionen” som aldrig nådde 1# som blev den rätta.

Fritzen har lagt ut försäljningssiffror i inlägg ovan. Det kommer antagligen bli ett minusprojekt detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback