• 30 639 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 089 763 inlägg
  • 3
  • 4
2018-11-10, 21:57
Medlem
Språkrådet lär inte jubla över hemmasnickrade ord som "kvinnomord".
"Mansmord." skulle ju ingen vettig människa få för sig att yttra.
Citera
2018-11-10, 22:32
Medlem
G.Zamanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjuk-kuk
SVT rubricerar ett mordfall med "kvinnomord" , betyder det att de börjat specifiera alla mord med kön eller skall man undermedvetet tolka SVT att det är skillnad mellan mord och mord ?

Borde vara henmord.
Citera
2018-11-10, 22:46
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag tolkar det som mord där någon mördats just för att de är en kvinna.
Så mord som sker för att offret är man bör rubriceras "mansmord"?
Citera
2018-11-10, 22:47
Medlem
Miss-Brukares avatar
Citat:
Trodde SVT var neutrala,
(S)VT neutrala?!
Citera
2018-11-10, 23:09
Medlem
Svea.Folks avatar
Hur vet man att hen var en kvinna? Kan det inte ha varit en man utan penis? Kvinnor ska tydligen ha en särställning när det gynnar agenda, men annars är kön mest en social konstruktion som patriarkatet har framtvingat.
Citera
2018-11-11, 15:01
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Kan vi inte vara överens om att kön är en social konstruktion och att överhuvudtaget nämna kön i det här sammanhanget är ett tydligt övergrepp? Själva ämnet tyder på en uppenbar läggning åt Trump-hållet. Need I say more? Gillar du Hitler, eller?

Va fan ska vi vara överens om det när det inte är sant?

Ja, jag gillar Hitler.
Citera
2018-11-11, 15:10
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Du menar att det inte känns som nåt personligt, bara det är en kvinna ?
Nehe men dra på trissor då jag kunde ha svurit, så du är en sån där hen-male menar du?

Och allas lika värde är självklart när det rapporteras om mord, det är inget specialmord om nån skulle mörda din mamma utan det är ett mord som alla andra. Då skriver man "mord" , man skall inte understryka kön, som det vore guds heliga hora.

JA MEN SPELA DUM DÅ. GÖR DET MER! VARFÖR SLUTA DÄR? ÅHH DU KANSKE ÄR EN HENTRANSNIGGER.

Allas lika värde BLA BLA BLA BLA.

Du mjuk-kuk, du snackar skit och det enda du gör är att spela så jävla dum i tråden. "AMEN MÄNNEN DÅ" ALLAS LIKA VÄRDE. Du spelar dum på bekostnaden av idiotiska feminister. Är du inte ett dåligt troll så är du säkert nå jävla oskuld som sitter och runkar till hentai och "feminism och alla kvinnor är dåliga" för att du inte får ligga.

"AMEN MORD ÄR SOM MORD MAN SKA INTE UNDERSTRYKA KÖÖÖNN" säger rövhålet som låter som vilken jävla idiotisk feminist som helst där ute. Men visst, jag förstår! Du spelar så jävla dum så det inte är sant men sanningen är att du faktiskt inte spelar dum, DU ÄR DUM.

Gör världen en tjänst, ta livet av dig.
Citera
  • 3
  • 4