Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 21:31
  #10861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortuppen
Polisen har slagit till mot två massagesalonger i Järfälla och Uppsala! nån som vet vilka salonger?

Ja ganska lätt att lista ut.

Polisen sitter även på ett kundregister och de män som finns på den listan kan vänta sig en uppringning inom kort enligt polisen. Vad är det för folk som reggar sig som kund på en salong?
Citera
2018-11-09, 22:00
  #10862
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Ja ganska lätt att lista ut.

Polisen sitter även på ett kundregister och de män som finns på den listan kan vänta sig en uppringning inom kort enligt polisen. Vad är det för folk som reggar sig som kund på en salong?

Kvittar. Knappast något att oroa sig för
Citera
2018-11-10, 02:37
  #10863
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Ja ganska lätt att lista ut.

Polisen sitter även på ett kundregister och de män som finns på den listan kan vänta sig en uppringning inom kort enligt polisen. Vad är det för folk som reggar sig som kund på en salong?

Vad menar du nu?
Knappast olagligt att köpa sig en massage i Sverige.
Jag är helt öppen med mitt namn när jag bokar min massage, och är inte ett smack orolig om bängen skulle höra av sig till mig. Eller om de knackar på under själva massagen.
Citera
2018-11-10, 09:53
  #10864
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
....Vad är det för folk som reggar sig som kund på en salong?
Troligen är det seriösa kunder som registrerar sig för nyhetsbrev osv. Storknullarna är ju mer slipade än så och lämnar inga spår.

Det här kommer bara resultera i att polisen knackar på hos folk som haft ont i nacken. Idioti...
Citera
2018-11-10, 10:33
  #10865
Medlem
WeirdEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
... Vad är det för folk som reggar sig som kund på en salong?
Kan tänka mig att man inte behövt registrera sig aktivt. Har sett på flera salonger ett anteckningsblock med telefonnummer och anteckningar på thai. Så jag antar att de gör noteringar när man bokat via telefon. Sådana block har också nämnts i tidigare domar och förundersökningar i liknande mål. En god anledning att boka via icke-spårbar telefon om man tänkt nyttja extratjänster.
Citera
2018-11-10, 10:39
  #10866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Troligen är det seriösa kunder som registrerar sig för nyhetsbrev osv. Storknullarna är ju mer slipade än så och lämnar inga spår.

Det här kommer bara resultera i att polisen knackar på hos folk som haft ont i nacken. Idioti...

Ja även om man har fått fler kroppsdelar än nacken "masserad" så är det ju bara att blåneka om man inte blir tagen på bar (i dubbel bemärkelse ) gärning – man behöver ju inte bevisa sin oskuld, utan det är ju polis och åklagare som ska bevisa att man har begått något brottsligt! Den enda risken är väl ifall de lyckas skrämma upp någon massös att vittna emot en, men det finns ju någon dom där mannen blev frikänd eftersom tjejen åkt hem till sitt hemland så vid rättegången fanns det därmed ingen som kunde vittna ... Utsagor i polisförhör räcker ju inte för fällande dom.

(Har för övrigt debuterat i Sverige med att i går besöka en thaimassage och "extra" erhölls helt problemfritt av massösen. Tänkte att det nu var ännu mindre risk för "komplikationer" eftersom polis och åklagare nog borde vara upptagna med att utreda de tillslag som har gjorts. Det stod redan två par herrskor i hallen när jag kom och jag såg en kille komma ut från salongen precis innan jag ringde på. I samband med att jag gick till duschen efter avslutad akt såg jag att det fanns åtminstone 7-8 thaitjejer till i lokalen – de, liksom min massös, var unga och vackra. Salongen försöker verkligen utåt ge intrycket av att vara en seriös massagesalong, men var nog en förtäckt bordell och hade låsbara dörrar in till rummen ...)
__________________
Senast redigerad av kopenhamnlover 2018-11-10 kl. 10:55.
Citera
2018-11-10, 19:23
  #10867
Medlem
Misstänker att de flesta som blir fällda i dessa razzior är de som erkänner.
Mao saken är den att "den var aldrig inne" är det rätta svaret om farbror blå skulle komma på idén att fråga.
Rätta svaret är nej nej och åter nej.
Detta är ju inte århundradets brott och polisen och åklagarna har troligen lite övrigt att jobba med.
Citera
2018-11-11, 09:04
  #10868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av npavarga
Misstänker att de flesta som blir fällda i dessa razzior är de som erkänner.
Mao saken är den att "den var aldrig inne" är det rätta svaret om farbror blå skulle komma på idén att fråga.
Rätta svaret är nej nej och åter nej.
Detta är ju inte århundradets brott och polisen och åklagarna har troligen lite övrigt att jobba med.

Ja, jag tror det också. Jag antar att de flesta av de som erkänner tänker att de kommer "lindrigare" undan om de erkänner och får ett strafförelägggande med böter (vilket ju lättare kan döljas) än att neka och ta en rättegång som är mer offentlig. Även om man blir friad i en rättegång i brist på övertygande bevisning så kanske inte fru eller flickvän är övertygade ...

Men annars är min tanke efter min svenska "debut" att thaimassageinrättningarna precis fyller en nisch som bör finnas på marknaden och som finns i många andra länder (där det är legalt), nämligen bordellen dit man kan komma mer spontant. Att träffa en eskort kräver i regel mer planering och rätt ofta att man själv har ett ställe där man kan vara.

I mitt fall var jag i Stockholm bara över dagen så jag hade inget hotellrum bokat denna gång. En av mina favoriter kunde inte ta en incall den dagen varför jag tänkte att jag provar thaimassage istället för att ringa runt (med osäkert resultat). Som jag skrev i tidigare inlägg så erbjöds jag sex som ett helt naturligt inslag redan vid mitt första besök. Av vad jag la märke till så var det helt klart att inrättningen också tjänade som ett rätt väl frekventerad bordell Det har sin charm att träffa en eskort på ett hotell eller få ett hembesök Men det kan vara lite krångligt att få till ett eskortbesök – alla tjejer svarar inte och om de svarar kan det ju vara svårt att få till tider som passar båda. Spontanitet blir med andra ord svårare och när man reser i jobbet är det inte alltid man vet när man har en tidslucka eller det bor kollegor på samma hotell så att det inte är läge att beställa en eskort dit ...

Det är lite synd att det inte är legalt i Sverige så att thaimassagen måste tjäna som en förevändning. Massagen var visserligen bra och skön, men när jag vill ha sex så ägnar jag nog gärna tiden åt förspel med kyssar, slick och smek istället. Vidare så var det lite avtändande att prisförhandla och leta fram plånboken mitt i sessionen. Om det vore legalt så kunde ju det från början vara klart vad som erbjuds och vad man själv är ute efter. Dessutom slipper ju då också de massöser som inte erbjuder sex frågor och om man bara är ute efter en bra massage så slipper man som kund massöser som öppet visar besvikelsen om man inte vill ha något "extra".
Citera
2018-11-16, 22:08
  #10869
Medlem
Det är väl märkligt ändå, i staden ja bor har jag gått till Massageställen i runda slängar 5 år. Provat alla, endast blivit erbjuden extra en gång, det var faktiskt mitt senaste besök.

Men i den större staden 4-5 mil bort har jag blivit erbjuden på 5 av 5.

Har det med storleken på städer att göra, vad säger ni? Liknande erfarenheter?

Min by 30.000, grannstaden 100.000.
Citera
2018-11-16, 22:12
  #10870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanslag123
Det är väl märkligt ändå, i staden ja bor har jag gått till Massageställen i runda slängar 5 år. Provat alla, endast blivit erbjuden extra en gång, det var faktiskt mitt senaste besök.

Men i den större staden 4-5 mil bort har jag blivit erbjuden på 5 av 5.

Har det med storleken på städer att göra, vad säger ni? Liknande erfarenheter?

Min by 30.000, grannstaden 100.000.


Så är det normalt. Att det är lättare att få extratjänster ju större stad salongen ligger i.

Är inte många salonger i mindre orter som erbjuder tilläggstjänster även om det förekommer.
Citera
2018-11-17, 22:02
  #10871
Medlem
Efter att följt tråden länge utan att varit medlem; men nu kan jag skriva ner mina härliga stunder jag haft i sundets pärla, av dem 9 ställen jag besökt så har det varit hole in one på 7 ställen. I Helsingör är det minst lika bra, vad tycker ni om helsingborg och Helsingör.??
Citera
2018-11-18, 01:56
  #10872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanslag123
Det är väl märkligt ändå, i staden ja bor har jag gått till Massageställen i runda slängar 5 år. Provat alla, endast blivit erbjuden extra en gång, det var faktiskt mitt senaste besök.

Men i den större staden 4-5 mil bort har jag blivit erbjuden på 5 av 5.

Har det med storleken på städer att göra, vad säger ni? Liknande erfarenheter?

Min by 30.000, grannstaden 100.000.
Finns ju en stad i 100.000 storlek som är känd för många HE ställen.Annars mindre än hälften även i de städerna.I min hemstad bara en som erbjuder alla redan första gången.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback