Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-09, 14:37
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Audio Pro WF100TX/RX Streamar i full CD-Kvalitet vilken inte blåtand klarar av på lite längre avstånd.

Dessa är superbra. Har en själv och räckvidden är utmärkt

https://www.audiopro.com/sv/product/wf100tx-rx/

Den där grejen verkar klockren till ett rimligt pris. Nu är jag faktiskt ytterst nära att köpa en sådan och kunna streama trådlöst från min laptop till min gamla (70-talare, 3,5 mm-kontakt) Kenwood-stereo med utmärkta högtalare och ljud. Tack för tipset!
Citera
2018-11-10, 09:52
  #14
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
OK den såg vettig ut för ett vettigt pris.
Sändarsidan med USB och mottagarsidan med USB eller 3,5mm phono antar jag ?
Mottagarsidans strömförsörjning via USB kontakten då antar jag.
Då kan jag använda vilken mobilladdare som helst som strömförsörjning till mottagaren (gammal stereo utan USB)

Den skall ju vara stationär i ett rum på ca 40m2 (6.2x6,3M)
Så det är ingen längre räckvidd det är frågan av max 5m Fördelen med en bra mottagning är väl att man kan "gömma undan" sändare/mottagare så de slipper vara synliga.


När jag köpte mina donglar följde det med en usbladdare för strömmen till stereosidan plus kablar med 3,5mm plug i ena änden och line i den andra så det är bara att koppla in den direkt på förstärkaren.

Min dongel har jag gömt på golvet bakom stereon och det orsakar inga problem med överföringen.

En annan bra sak är att inga drivrutiner behövs. Bara att stoppa i den i usbuttaget så tystas datorns högtalare och allt ljud skickas till stereon.
Citera
2018-12-13, 15:38
  #15
Medlem
oväns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Klarar inte dessa dongles enbart att streama via browsern ? (chrome).

Jag behöver en överföring från ex windows media player eller annan musikspelare jag har i datorn.
Det är också viktigt att den klarar av att överföra fulla musikfiler som ex en musik CD eller .flac och .mp3 320. Överföringen får inte påverka kvalitén på den strömmade musiken.

Jag har till slut lyckats få det att fungera bra med foobar2000 på W10 till Chromecast!
Inget svårt, egentligen, men det fungerar bara med vissa spelare.
Se https://www.reddit.com/r/Chromecast/...omecast_up_as/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback